جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت طرح صنعتی در گرگان

ثبت طرح صنعتی در گرگان

هرگاه ایده ای قابل ارائه در گرگان به صورت یک محصول داشتید اولین کاری که در الویت قرار می گیرد ثبت مالکیت آن محصول در قالب ثبت طرح صنعتی در گرگان به نام خودتان می باشد.

اگر کالایی که تولید کرده اید نسبت به نمونه های موجود در بازار دارای برتری بارزی باشد می توانید با ثبت آن حق انحصاری استفاده از آن را به نام خود کنید. ثبت طرح صنعتی را بعد از مطالعه این مقاله می توانید به راحتی انجام دهید.

نکات ثبت طرح صنعتی در گرگان

طرح صنعتی نهادی حقوقی از مجموعه مالکیت فکری (Property intellectual) می باشد که طی آن فرد، شکل و فرم ظاهری محصولی را که طراحی کرده به ثبت می رساند. آنچه که در ثبت یک طرح اهمیت ویژه ای دارد؛ اول نوآوری در فرم و دیگر کاربرد عملی آن است.

یکی از خدمات منحصر به فرد مجتمع ثبتی بین الملل ایلیا، فعالیت در زمینه ثبت طرح صنعتی می باشد که در این زمینه مشتریان نام آشنایی دارد. با ثبت طرح صنعتی انحصار آن در اختیارتان قرار می گیرد.

هیچ کدام از رقبایتان مجاز به کپی برداری و تولید محصول شما نخواهند بود البته به شرطی که اصول ثبتی در آن رعایت شده باشد.

در این نوع ثبت می توانید شکل ظاهری محصول و کالای طراحی شده و جدید خود را تحت انحصارقرار دهید که این امر باعث رغبت بیشتر مشتریان، افزایش سهم بازار و موفقیت بیشتر شما می شود.

به این معنی که ثبت طرح های انتزاعی غیرقابل مصرف، حتی با وجود نوآوری هم امکان پذیر نمی باشد. نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که آنچه که در پایگاه مالکیت معنوی به عنوان طرح صنعتی ثبت می شود فرم و شکل ظاهری و نه کارکرد فنی یک سازه یا دستگاه است.

به عنوان مثال یک دستگیره در، اگر نوآوری در شکل ظاهری باشد قابل ثبت به عنوان طرح صنعتی است اما اگر نوآوری در نحوه باز و بسته شدن دستگیره باشد این قابل ثبت به عنوان طرح صنعتی (ثبت طرح صنعتی) نمی باشد. (با رعایت دیگر شرایط قابل ثبت به عنوان اختراع (Paten )می باشد.

محصولات مطرح به عنوان طرح صنعتی در گرگان

همان گونه که در بالا گفته شد هر محصولی در صورت داشتن شرایط، قابلیت ثبت به عنوان طرح صنعتی (ثبت طرح صنعتی) را دارد برای روشن تر شدن موضوع به چند دسته محصولاتی که بیشتر به این عنوان ثبت می شوند می پردازیم.

فرش – سرامیک- کاشی- دستگیره در- انواع بسته بندی و غیره

اگر بخواهیم به ساده ترین شکل توضیح دهیم، طرح صنعتی (ثبت طرح صنعتی) در بیشتر مواقع در مورد شکل و ظاهر کلی یک محصول می باشد. به طور مثال یک تخت خواب زمانی یک طرح صنعتی خوب است که برای خوابیدن و استراحت کردن راحت بوده و همچنین دارای شکل ظاهری زیبایی باشد.

ثبت طرح صنعتی در گرگان

مدارک لازم جهت تقاضای ثبت طرح صنعتی در گرگان

  • تکمیل اظهارنامه تقاضای ثبت طرح صنعتی؛
  • مدارك مثبت هویت متقاضی: الف) اشخاص حقیقی: کپی برابر اصل شده شناسنامه و کپی کارت ملی برابر اصل / ب ) اشخاص حقوقی: آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت کپی برابر اصل شده شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضا
  • مدارك نماینده قانونی: درصورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی (وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضا برای اشخاص حقوقی و غیره) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.

ویژگی های ثبت طرح صنعتی در گرگان

در زبان معمول، طرح صنعتی معمولا به شکل و ظاهر کلی یک کالا اشاره دارد اما در لسان حقوق مالکیت فکری طرح صنعتی خصوصیات مربوط به شکل و ساختار، و یا نقش و تزئینات به کار رفته در یک کالا به واسطه یک فرآیند صنعتی است که در کالای خاتمه یافته ایجاد چشم نوازی و جذابیت کند. بنابراین به عنوان یک قاعده کلی، طرح صنعتی متشکل از :

  • ویژگی های سه بعدی مانند شکل یک کالا
  • و ویژگی های دو بعدی مانند تزئینات، خطوط یا رنگهای به کار رفته در یک کالا
  • ترکیبی از موارد فوق

حمایت از طرح صنعتی چه حقوقی به دارنده آن می دهد؟

هرگاه یک طرح صنعتی به موجب قانون به ثبت برسد مالک آن از حق انحصاری جلوگیری از نسخه برداری غیرمجاز یا تقلید توسط شخص ثالث برخوردار می شود این حق موجب می شود اشخاص ثالث از ساخت، عرضه، واردات، صادرات یا فروش هر محصولی که طرح در آن به کار رفته یا در آن گنجانده شده است منع شوند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها