جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت طرح صنعتی در همدان با راهکاری آسان

ثبت طرح صنعتی در همدان

ثبت طرح صنعتی در همدان تفاوتی با ثبت طرح های صنعتی در سایر شهرها ندارد. بنابراین تمامی افرادی که تمایل به ثبت کردن طرح صنعتی در همدان داشته باشند باید، طرح صنعت خود را در اداره مالکیت صنعتی مرکز که در تهران واقع است به ثبت برسانید و دلیل این امر انجام شدن امور ثبتی طرح صنعتی به صورت کشوری می باشد.

طرح صنعتی در همدان

در هر مقاله ای در ابتدای کار باید به تعریف کردن واژه های اساسی که در آن به کار می رود بپردازیم و همین موجب گردیده تا اولین مبحث خود را در این مقال به تعریف طرح صنعتی اختصاص دهیم.

طرح صنعتی را به طور خلاصه می توان به این صورت تعریف نمود : « طرح صنعتی عبارت است از به وجود آوردن یک طرح نو از محصولی که قبلاً وجود داشته به طوری که دارای نوآوری های منحصر به فردی نسبت به نمونه اولیه خود باشد. » این تعریف مختصری از یک طرح صنعتی می باشد که می توانیم برای جداسازی طرح های صنعتی و اختراع از ان استفاده نماییم .

محصولات قابل ثبت طرح صنعتی در همدان

محصولاتی که در قالب طرح صنعتی به ثبت می رسند می توانند انواع مختلفی از محصولات اعم از محصولات صنعتی، آرایشی، بهداشتی، غذایی، دارویی، تزیینی، لوکس و غیره باشد.

اداره مالکیت صنعتی هیچ محدودیتی را برای طرح های صنعتی در نظر نگرفته است و می توانیم در قالب هر نوع محصولی ان ها را به ثبت برسانیم.

برای تعریف کردن یک طرح صنعتی که اغلب با ثبت اختراع اشتباه گرفته می شود می توانیم به خود سایت اداره مالکیت صنعتی رجوع کرده و طرح خود را با تعریف مندرج در آن منطبق سازیم.

مدارک لازم جهت تقاضای ثبت طرح صنعتی در همدان

  • اظهارنامه ثبت تقاضا طرح صنعتی در همدان
  • مدارک شناسایی مالک طرح صنعتی
  • ادعانامه و توصیف نامه طرح صنعتی در همدان

ویژگی های طرح صنعتی در همدان

احتمالا با توجه به تشابهات بسیاری که بین اختراع و طرح صنعتی در همدان وجود دارد و اغلب موجب سوء تفاهم بین این مفهوم حقوقی می گردد تا حدودی با مهمترین ویژگی طرح صنعتی اشنا شده اید.

این ویژگی ابداع و نوآور گونه بودن محصول مورد نظر می باشد اما تفاوت اصالی که طرح صنعتی با اختراع دارد و این دو را از هم جدا می سازد در میزان نوآوری و خلاقیت آنهاست.

طرح صنعتی تنها باید دارای در صدی از خلاقیت روی محصولی که قبلا وجود داشته باشد اما اختراع باید به ابداع محصولی که قبلا وجود نداشته بپردازد.

ثبت طرح صنعتی در همدان

حمایت از طرح صنعتی در همدان

زمان که محصولی در قالب یک طرح صنعتی به ثبت می رسد این امکان را به دارنده می دهد تا با خالی آسوده به استفاده از محصولات خود بپردازد و نگران سوء استفاده کردن دیگران از این خلاقیتش نباشد.

چرا که در صورتی که شخص یا اشخاص دیگری به استفاده از آن بپردازند نه تنها می تواند با شکایت کردن جلوی استفاده آن ها را بگیرد بلکه می تواند از باب خسارتی که دیده است نیز مبالغی را دریافت نماید.

همین امر موجب گردیده تا اغلب افراد با وجود هزینه های بالا کار خود را به افراد آزموده و با تجربه برای ثبت بسپارند.

در صورت تمایل به ثبت طرح صنعتی در همدان و دریافت نکات تخصصی که از آن ها بی اطلاع هستید تنها کافی است با مجتمع ثبتی ایلیا تماس بگیرید و مشاوره حقوقی را از طریق کارشناسان و وکلای ایلیا اخذ کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها