جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت طرح صنعتی در اصفهان

ثبت طرح صنعتی در اصفهان

اگر طرحی قابل اجرا در صنعت بود ابتدا باید حق مالکیت آن را  اخذ کرد هنگامی که کالایی مبتکرانه باشد و در مقایسه با سایر محصولات مشابه متفاوت باشد نهادهای دولتی از این طرح باعنوان ثبت طرح صنعتی در اصفهان پشتیبانی می کنند.

چنانچه یک طرح صنعتی را با نام خود به ثبت برسانید سایر تولید کنندگان نمی توانند مشابه کالای شما را به بازار عرضه نمایند مشروط به اینکه مراحل اداری و ثبتی آن با صحت آغاز وخاتمه یافته باشد

با ثبت طرح صنعتی فرم قابل رویت محصول منحصرا با نام شما شناخته خواهد شد که باعث افزایش استقبال خریداران و پیشرفت شما خواهد شد.

طرح صنعتی در اصفهان

ثبت طرح صنعتی در اصفهان تحت عنوان مالکیت فکری قابل برسی است که در آن صورت قابل مشاهده ی کالای طراحی شده ثبت می گردد. در یک طرح صنعتی ابتکار در شکل و کارایی مورد توجه است یعنی طرح های فکری که قابلیت عملی سازی ندارند حتی با وجود نوآوری هم قابل ثبت نیستند.

طرح و کالایی به لحاظ مالکیت معنوی قابل ثبت است که دارای ابداع در صورت شکلی ان باشد و تغییر در حوزه ی عملکرد یک محصول چندان مد نظر نیست. مثلاً کالای مکورد نظر خودکاری چند رنگ است که با فشردن یک دکمه می توان از رنگ های مختلف آن در نوشتن استفاده کرد.

محصولات مجاز به ثبت طرح صنعتی در اصفهان

مطابق آنچه گفته شد اگر کالایی حایز شرایط خاصی بود و این قابلیت را داشت که به عنوان طرح صنعتی شناخته شود قابلیت ثبت را نیز خواهد داشت. به طور مثال نوشت افزار ظروف یکبار مصرف لوازم ساختمانی

به طور خلاصه ثبت یک طرح صنعتی اصولا ثمره ی تغییرات در ظاهر و فرم یک کالاست مثلاً در پارچه های بکار رفته در برخی البسه اصطلاحاً با بکارگیری فن آوری نانو این محصول نفوذ مایعات را به حداقل رسانده است و امروزه در قالب پوشاک برای علاقمندان تولید و عرضه می گردد.

ویژگی های طرح صنعتی در اصفهان

طرح صنعتی عرفا به شکل و فرم یک محصول و تغییرات انجام شده در آن اطلاق میگردد. در حالیکه به لحاظ حقوقی و حمایت های مالکیت فکری این تغییرات در ظاهر پیکره اصلی و تزئینات نمادین حاصل میشود و نهایتاً موجبات پذیرش و زیبایی کالا میگردد و ویژگی های ذیل را دارد:

الف – خصوصیات هر سه بعد کالا نظیر فرم کلی یک محصول

ب- خصوصیات دو بعدی کالا مانند رنگ ها و تزیینات کالا ج- خصوصیات ترکیب شده از دو مورد بالا

حمایت از طرح صنعتی در اصفهان

با ثبت یک طرح صنعتی سایر رقبا و تولید کنندگان قانوناً حق تقلید و تقلب نسبت به محصول ثبت شده را نخواهند داشت و نیز امکان فروش عرضه و ارائه این محصول از آنان سلب میگردد.

ثبت طرح صنعتی در اصفهان

مدارک لازم جهت ثبت طرح صنعتی در اصفهان

اشخاص حقوقی :

الف –آخرین روزنامه رسمی تغییرات در شرکت

ب-کپی برابر با اصل شده ی شناسنامه و کارت ملی صاحبان حق امضا

ج-تکمیل اظهارنامه تقاضای ثبت طرح صنعتی

اشخاص حقیقی:

الف -کپی شناسنامه و کارت ملی برابر با اصل شده ی متقاضی

ب- تکمیل اظهارنامه تقاضای ثبت طرح صنعتی

ضمناً اگر متقاضی اجرای امور را به وکیل و نماینده بسپارد مدارک وکیل نیز برسی خواهد شد.

مجتمع حقوقی و ثبتی ایلیا در زمینه ثبت طرح صنعتی سابقه درخشان و قابل توجهی را دارا است. در صورت تمایل به اخذ مشاوره های تخصصی کافی است با شماره های مجتمع ایلیا تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها