جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت طرح صنعتی در اراک

ثبت طرح صنعتی در اراک 

شایسته است طرح جدید و عملیاتی که قابلیت حضور در بازار را داشته باشد با نام خود ثبت کنید. یعنی اقدام به ثبت طرح صنعتی در اراک کنید و مالکیت آنرا در اختیار داشته باشید چرا که دولت از محصولات دارای نوآوری و با تفاوت قابل قبول نسبت به سایر محصولات مشابه حمایت می کند.

موسسه حقوقی و بین المللی ایلیا موکلان و مراجعان متعددی در زمینه ثبت طرح صنعتی به همراه دارد .کارشناسان ثبتی این موسسه ضمن مشاوره وهمکاری با شما طراحان عزیزودر صورت تمایل به وکالت از طرف شما به پیگیری های حقوقی طرح شما خواهد پرداخت.

راهنمای ثبت طرح صنعتی در اراک

گفتنی است که در ثبت طرح صنعتی صورت ظاهری محصول ثبت خواهد شد و مشتریان طرح جدید شما راشناسایی و نسبت به آن گرایش پیدا خواهند کرد.

در کشور ما طرح صنعتی به عنوان یکی از زیر مجموعه های مالکیت فکری شناخته شده است. در طرح صنعتی وجود کارایی و نوآوری بسیار حائز اهمیت است با این توضیح که در طرح صنعتی حالت و شکل قابل رویت محصول تغییر می یابد.

تا زمانی که این طرح عملی نباشد نمی تواند مورد حمایت قانونی قرار گیرد. از این موضوع می توان به این نتیجه رسید که صرف نوآوری و صرف وجود قابلیت اجرا در طرح صنعتی کافی نیست بلکه مبتکرانه بودن طرح و اجرایی بودن آن همزمان مناط پذیرش است برای مثال می توان به طراحی نوعی صندلی اتومبیل که قابلیت تعبیه مانیتور و امکانات صوتی و تصویری را داشته باشد اشاره کرد.

محصولات به عنوان طرح صنعتی در اراک (ثبت طرح صنعتی )

بنابر انچه گفته شد طرح صنعتی برای برخورداری از امکان ثبت باید دارای شرایطی باشد که در ادامه مطالب به تفصیل به آن خواهیم پرداخت . محصولاتی مانند :مصالح ساختمانی برقکاری و یا قطعات خودرو سازی میتواند موضوع طراحی صنعتی قرار گیرند.

مجددا به این نکته تاکید داریم که در طراحی صنعتی به شکل و ظاهر کالا بیشتر توجه میگردد. مثلاً طراحی نوعی نوشت افزار که همزمان به عنوان چراغ قوه نیز قابل استفاده است و مزایا و کارایی جالب توجهی در مورد مصرف انرژی در آن بکار رفته است.

ویژگی های طرح صنعتی برای ثبت طرح صنعتی در اراک

طرح صنعتی دارای دو تعریف جداگانه عمومی و دیگری حقوقی است در نگاه اول تنها به شکل کلی کالا اکتفا میشود و برداشت کلی از طرح صنعتی است اما مطابق قوانین موضوعه که جنبه حمایتی از طراح را دارند یک طرح صنعتی از ابعاد گوناگون برخوردار است و هر سه بعد طرح را مورد توجه قرار میدهند از این منظر طرح صنعتی دارای نکات زیر است :

  • خصوصیات دوبعدی مانند نقوش بکار رفته در طرح
  • خصوصیات سه بعدی که شکل کلی طرح است
  • دیدگاه ترکیبی که حاصل جمع دو مورد فوق است

ثبت طرح صنعتی در اراک 

حمایت از طرح صنعتی در اراک چه حقوقی به دارنده آن میدهد ؟

شما طراحان محترم براساس تجربه دریافته اید که امروزه صرف داشتن یک ایده علمی و حتی راه اندازی عملی آن برای ایجاد تولید و اشتغال و سودهی کافی نیست چرا که با یک مشابه سازی توسط افراد سودجو تمام زحمات فنی و مهندسی بی حاصل خواهد شد لذا ثبت طرح صنعتی یک پیشنهاد حقوقی است در راستای حمایت از طراحان ودر نهایت جامعه صنعتی کشور.

مدارک لازم جهت تقاضای ثبت طرح صنعتی در اراک

  • کپی کارت ملی و شناسنامه صاحبان حق امضا شرکت
  • تکمیل تقاضانامه طرح صنعتی
  • در صورت وجود وکیل مدارک نمایندگی قانونی
  • در مورد اشخاص حقیقی تقاضانامه ی طرح صنعتی به همراه کپی مدارک هویتی متقاضی کافیست.

در صورت تمایل به ثبت طرح صنعتی در اراک وکلای پایه یک مجتمع ثبتی ایلیا در کم ترین زمان راهنمای شما خواهند بود . از این رو اگر تمایل به ثبت طرح خود دارید با ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسلامی پور
اسلامی پور
1 سال قبل

طرح صنعتی فرآورده های گوشتی و چند سال قبل می خواستم به ثبت برسونم ولی الان موقعیتشو دارم شما انجام میدید هزینه چقدره