جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

نکات ضروری ثبت طرح صنعتی بندر عباس

طرح صنعتی بندرعباس

برای انجام امور مربوط به ثبت طرح صنعتی بندر عباس باید اظهارنامه طرح صنعتی را از سامانه مالکیت صنعتی انجام دهید. همراه ما در این مقاله باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه را داشته باشید. طی مقاله فوق اطلاعاتی راجع به طریقه ثبت طرح صنعتی و اختراع نگارش خواهد شد. در ابتدا پیرامون طرح صنعتی توضیح خواهیم داد.

ثبت طرح صنعتی بندر عباس

ثبت طرحی که خود خالق آن هستید با نام خودتان به عنوان طراح اولین قدم در راه ثبت می باشد زمانی که اقدام به تولید محصولی می کنید که مشابه آن در بازار وجود ندارد و تنها شما تولید کننده آن هستید قدم در راه ثبت طرح صنعتی خود گذاشته اید.

در واقع زمانی که شما طرحی را به ثبت می رسانید حق تولید و تبلیغ آن را انحصاراً به خود اختصاص داده و تنها خودتان می توانید دست به تولید و عرضه آن بزنید و در این راه آشنایی با طریقه ثبت و حقوق مربوط به ان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که مجتمع ثبتی ایلیا میتواند مشاوری امین و مقتدر در این راه باشد.

مجری ثبت طرح صنعتی اداره مالکیت صنعتی است، در ثبت طرح صنعتی در واقع شما ظاهر طرح خود را که تلفیقی از رنگ جنس و شکل دستگاه شماست به ثبت میرسانید پس هر چه طرح شما از نوآوری بهتری برخوردار باشد قابلیت ثبت آن نیز افزایش می یابد باید در نظر داشت برای کارشناس و اداره ای که شما طرح خود را ارسال میکنید ظاهر طرح بیشتر از کارکرد فنی آن مهم است به طور مثال انواع آبمیوه گیری در بازار موجود است چنانچه شخصی و یا شرکتی بخواهد آبمیوه گیری جدیدی را به ثبت برساند، باید در ظاهر این دستگاه تغییراتی که قابل ثبت باشد ایجاد نموده و طرح جدید خود را به ثبت برساند چون کارایی این دستگاه در هر شکلی یکی است و تمامی دستگاه مشابه به یک منظور ساخته میشوند پس تنها در ظاهر امر می توان تغییر ایجاد کرد به نوعی که قابلیت ثبت کردن داشته باشد

محصولاتی که میتوان به عنوان طرح ثبت کرد کدام است؟

تمامی محصولاتی که در اطراف خود میبینیم با تغییر در ظاهر آن میتواند به عنوان یک طرح جدید به ثبت برسد مثل در، سرامیک، دستگاه های صنعتی ، شیشه های نوشابه، ظرفهای فست فود و غیره

ویژگی های ثبت طرح صنعتی بندر عباس

همانطور که قبلا توضیح داده شد آنچه در طرح صنعتی و ثبت آن مورد توجه است ظاهر طرح شماست و مهارتی که در طرح جدید و طراحی آن به کار میرود امکان ثبت طرح را بسیار بالا میبرد و دقت در کوچکترین تفاوت در ظاهر کار مثل رنگ و یا خطوط طرح شما میتواند باعث ثبت و یا عدم ثبت شود.

طرح صنعتی بندرعباس

حمایت از طرح صنعتی چه حقوقی به دارنده آن می دهد؟

مدت مالکیت طرح صنعتی طبق گواهی صادر شده از سوی اداره مالکیت صنعتی 5ساله میباشد که خود به منزله اختیار تام نسبت به طرح ثبت شده میباشد هرگونه سواستفاده و یا کپی و یا تولید و فروش و تبلیغات محصول ثبت شده به منزله تخلف و تقلید غیر مجاز است و با متخلف به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

چنانچه نمونه مشابه و یا عین نمونه ثبت شده بدون رضایت تولید و یا در بازار مشاهده شود میتوانید طبق قانون با شخص برخورد کنید .

مدارک لازم جهت تقاضای ثبت طرح صنعتی در بندر عباس

*ارسال اظهارنامه طرح صنعتی در سامانه اداره مالکیت صنعتی

اشخاص حقیقی: مدارک شناسایی مالک و طراح و یا طراحین (طراح میتواند بیش از یک نفر باشد) ادعانامه و یا نگارش توضیحاتی کامل پیرامون ظاهر طرح مورد نظر به طوری که کارشناس بدون دیدن عکس طرح نیز بتواند آنرا مجسم کند / حداقل 6قطعه عکس از 6 زاویه متفاوت از طرح به صورت واضح به بدون پس زمینه

اشخاص حقوقی: مدارک شرکت از جمله روزنامه رسمی و مدارک دارنده حق امضای مجاز شرکت / ادعانامه و یا نگارش توضیحاتی کامل پیرامون ظاهر طرح مورد نظر به طوری که کارشناس بدون دیدن عکس طرح نیز بتواند آن را مجسم کند / حداقل 6قطعه عکس از 6 زاویه متفاوت از طرح به صورت واضح به بدون پس زمینه

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سلیمانی
سلیمانی
1 سال قبل

اعتبار کلی طرح صنعتی چقدره ممنون اگه بگید.

شماره تماس:
9352466788