جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت شرکت سهامی خاص در کرمانشاه

ثبت شرکت سهامی خاص در کرمانشاه

برای ثبت شرکت سهامی خاص باید به صورت تخصصی انجام شود. در این مقاله سعی داریم برایتان در رابطه با ثبت شرکت سهامی خاص در کرماشاه توضیحات مختصری ارائه دهیم پیشنهاد می شود تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص در کرمانشاه

یکی دیگر از انواع ثبت شرکت تجاری، سهامی خاص می باشد و تقریباً شبیه به شرکت با مسئولیت محدود می باشد با این تفاوت که از نظر اعتباری برای دریافت وام بانکی دریافت نمایندگی های معتبر و یا شرکت در مناقصات و مزایده های سطح بالا مناسب تر است.

سرمایه در این نوع از شرکتها به سهام تقسیم می شود نقل و انتقال سهام در شرکت های سهامی خاص در بازار بورس انجام نمی گردد لیکن هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند اقدام به خرید سهام این نوع شرکتها نماید.

تفاوت دیگری که نسبت به این نوع شرکت با سهامی خاص را می توان بیان کرد این است که در هنگام ثبت شرکت بخشی از سرمایه در یکی از بانکها سپرده گذاری می شود .
مسئولیت هریک از شرکاء در قبال بدهی های شرکت به میزان سرمایه گذاری آن ها می باشد و مربوط به دارایی های شخصی آنها نمی شود و تنها سرمایه سهامداران از بین می رود و طلبکاران باقی مطالبات را نمی توانند از اموال شخصی شرکت مطالبه کنند.

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص در کرمانشاه

  • ارائه رونوشت از برگه های شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضا سهامدار و بازرسین
  •  امضای شرکا در صفحات اساسنامه به همراه اظهارنامه
  •  ارائه گواهی های بانکی گواه بر پرداخت سرمایه حداقل 35%برای تاسیس شرکت
  •  مجوز درصورت مجوزی بودن موضوع فعالیت شرکت

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در کرمانشاه

هر شرکت تجاری برای به ثبت رسیدن باید اصول و قواعد خاصی را پیروی کند که در خصوص شرکت های تجاری از نوع سهامی خاص این شرایط شامل مواردی مانند رعایت تعدد شرکا و ارائه 35 درصد سرمایه برای تاسیس شرکت سهامی در حسابی نزد بانک انجام می پذیرد.

در شرکتهای سهامی خاص شهر کرمانشاه الزام درج نام شرکت به همراه عبارت سهامی خاص امری مهم به حساب می آید.

اسم شرکت‌های سهامی خاص در کرمانشاه

باید حتما قبل یا بعد از نام شرکت عبارت “سهامی خاص” را قید کرده و در تمامی اوراق و آگهی ها این عبارت درج شود. اسم شرکت نشان دهنده مشخصات و شناسه یک خدمات و کالای تجاری است که باید به صورت تخصصی گزینش و به اداره ثبت شرکت ها جزو مدارک اصلی ارائه شود.

ثبت شرکت سهامی خاص در کرمانشاه

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سهامی خاص در کرمانشاه

میزان سرمایه در نظر گرفته شده برای ثبت شرکت با سهامی خاص یک میلیون ریال می باشد و برای تاسیس باید مقداری از سرمایه اولیه معادل 35% درصد از سرمایه باید در بانک واریز شود و گواهی آن ارائه شود.

افزایش سرمایه در شرکت‌های سهامی خاص کرمانشاه

شرکت سهامی خاص وقتی نیاز پیدا کند تسهیلات دریافت کند مجبور به افزایش سرمایه می باشد بنابراین تا ده برابر سرمایه ثبت شده به آنها وام تعلق می گیرد.

سهامداران، هیئت مدیره و بازرسین در شرکت‌های سهامی خاص چه شرایطی باید داشته باشند؟

برای ثبت شرکت سهامی خاص به حداقل 3 سهامدار و 2 نفر اعضای هیئت مدیره نیاز است و برای اینکه تصمیم گیری ها بهتر باشد یا به عبارتی اقلیت و اکثریت مشخص شود بهتر است تعداد اعضای هیئت مدیره فرد باشد.

انتخاب اعضای هیئت مدیره برای شرکت سهامی خاص به مدت زمان دو سال می باشد و در این نوع شرکت انتخاب بازرس الزامی است و بازرس برای یک سال مالی انتخاب می شود و نباید از اقوام درجه یک تا 3 اعضای هیئت مدیره باشد.

سهام شرکت‌های سهامی خاص در کرمانشاه

سهام شرکت سهامی خاص به دو دسته سهام با نام و سهام بی نام تقسیم می شود که خود سهام با نام نیز به دو دسته دیگر از جمله سهام با نام عادی و سهام با نام ممتاز دسته بندی می شود.

هر نوع مشاوره در خصوص ثبت شرکت سهامی خاص در کرمانشاه را می توانید تنها در یک جلسه حضوری یا آنلاین از کارشناسان ثبت شرکت و برند مجتمع ثبتی و حقوقی ایلیا اخذ کنید. ما در تمامی مراحل ثبت شرکت شما همراه و پشتیبان خواهیم بود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها