جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت شرکت سهامی خاص در قزوین

ثبت شرکت سهامی خاص در قزوین

ثبت شرکت سهامی خاص باید توسط کارشناسان حقوقی انجام گیرد. در این مقاله سعی داریم برایتان در رابطه با ثبت شرکت سهامی خاص در قزوین توضیحات جاممعی ارائه دهیم لطفا با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص در قزوین

ثبت شرکت سهامی خاص (Privately joint stock company) شبیه به ثبت شرکت مسئولیت محدود است چرا که از لحاظ ساختار حقوقی شباهت های زیادی دارند. ثبت شرکت سهامی خاص در قزوین ثبت نوعی شرکت تجاری است که دارای اعتبار بیشتر جهت اخذ وام و تسهیلات، رتبه و شرکت در مناقصات دولتی می باشد.

سرمایه در شرکت سهامی خاص به قطعات سهام تقسیم می‌شود.

سهام شرکت‌های سهامی خاص در بورس اوراق بهادار قابل معامله نیست و صرفاً توسط خود اعضا تامین می شود و بخشی از آن باید به هنگام ثبت واریز شود.

در شرکت سهامی خاص مانند شرکت با مسئولیت محدود، مسئولیت شرکا محدود به سهام آنها در شرکت است و در صورت عدم کافی نبودن سرمایه شرکت در هنگام ضرر و زیان طلبکاران شرکت نمی توانند ادعایی نسبت به اموال شخصی سهامداران داشته باشند.

ثبت شرکت سهامی خاص در قزوین

ویژگی اسم شرکت‌های سهامی خاص در قزوین

  یک نام در شرکت بسیار مهم است زیرا معرف شما و کارهایتان است می باشد در نتیجه باید بسیار دقت کرد و در انتخاب اسم برای شرکت سهامی خاص باید 3 نکته را در نظرداشت.  

  •   از اسم 4 الی    5   سیلابی استفاد  ه شود .
  •  اسامی  خاص باشند  و فقط از یک اسم عام در کنار سیلاب های عام استفاده کرد.
  • اسامی فارسی و از لغت نامه دهخدا استخراج شود.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سهامی خاص در قزوین

به منظور ثبت شرکت سهامی خاص در قزوین سرمایه ای حداقل برابر با یک میلیون ریال (یکصد هزار تومان) لازم است که باید توسط خود موسسین فراهم گردد. بنابراین موسسین حق فروش سهام به مردم را ندارند .

به علاوه در هنگام ثبت شرکت حداقل 35% از سرمایه اعلامی را باید در حسابی به نام “شرکت در شرف تاسیس” نزد یکی از بانک‌ها واریز نمود.

شرکت‌های سهامی خاص در قزوین چه زمانی باید افزایش سرمایه دهند؟

معمولاً به هنگام اخذ تسهیلات بانکی شرکت سهامی خاص اقدام به افزایش سرمایه می کند چرا که تا ده برابر سرمایه این نوع شرکت به آن وام پرداخت می گردد.

شرایط سهامداران، هیئت مدیره و بازرسین در شرکت‌های سهامی خاص قزوین

شرکت سهامی خاص با حضور سه سهامدار و حداقل دو مدیر به ثبت می رسد که البته بهتر است تعداد مدیران فرد باشد تا در تصمیم گیری ها نتایج بهتری حاصل آید. طول مدت سمت مدیران در ثبت شرکت سهامی خاص در قزوین دوسال می باشد.

به علاوه در این نوع شرکت انتخاب بازرس اجباری است که این بازرسین به مدت یک سال تعیین سمت می شوند و ضمناً نباید دارای نسبت فامیلی درجه 1 تا 3 با اعضای هیات مدیره باشند.

به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها