جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت شرکت سهامی خاص در فارس

ثبت شرکت سهامی خاص در فارس

شرکت های سهامی خاص با حداقل از 3 نفر سهامدار و دو نفر بازرس ثبت میشوند، نکات تخصصی در این زمینه را مجتمع ثبتی ایلیا برایتان در رابطه با ثبت شرکت سهامی خاص در فارس گردآوری کرده که پیشنهاد می شود تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص در فارس

Privately joint stock company یا همان شرکت سهامی خاص قالب ثبتی است که از بسیاری جهات شبیه به شرکت مسئولیت محدود می باشد.

در ثبت شرکت سهامی خاص در فارس همانند شرکت با مسئولیت محدود تعهد صاحبان سهام به میزان سرمایه آنها در شرکت است علاوه بر این هر دو این شرکتها شرکت بازرگانی هستند البته سرمایه در شرکت سهامی خاص به اوراق سهام با ارزش مشخص تبدیل می شود.

شرکت سهامی خاص از منظر قرارداد با شرکتهای بزرگ و ادارت دولتی، شرکت در نمایشگاه های تخصصی و اخذ رتبه و وام شرکتهای معتبرتری محسوب می شوند که دلیل این امر واریز بخشی از سرمایه شرکت به حسابی به نام شرکت در هنگام ثبت شرکت سهامی خاص در فارس است.

همانگونه که گفته شد در شرکت سهامی خاص مسئولیت سهامداران به اندازه آورده آنها در شرکت است و در صورت خسران و زیان اگر سرمایه شرکت و آورده هر یک از شرکا در شرکت جهت وصول مطالبات تکاپو نکند ، نمی توان مابقی طلب بستانکاران را از اموال شخصی شرکا وصول کرد

اسم شرکت‌های سهامی خاص باید چگونه باشد؟

همانطور که می دانید نام شرکت سهامی خاص باید دارای سه سیلاب باشد و ریشه اصیل فارسی داشته باشد ، به علاوه اصلاح شرکت سهامی خاص قبل و بعد از نام شرکت باید در همه اسناد و اعلامیه های شرکت گنجانده شود.

ثبت شرکت سهامی خاص در فارس

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سهامی خاص چقدر است؟

در ثبت شرکت در نوع سهامی خاص سرمایه به این گونه گفته شده است که به صورت حداقلی 100 هزار تومان است و به صورت حداکثری مبلغ 100 درصدی برای آن تعیین نشده است .

شرکت‌های سهامی خاص چه زمانی نیاز به افزایش سرمایه دارند؟

به هنگام اخذ تسهیلات و براساس این نکته که به شرکت سهامی خاص تا ده برابر سرمایه آن وام اعطا می شود ، این شرکتها برای افزایش سرمایه اقدام می کنند ، به علاوه به هنگام ورود عضو جدید نیز در صورتی که وی سرمایه ای وارد شرکت کند افزایش سرمایه رخ می دهد.

شرایط سهامداران، هیئت مدیره و بازرسین در شرکت‌های سهامی خاص چیست ؟

ثبت شرکت سهامی خاص با حضور سه نفر سهامدار و دو نفر بازرس اصل و علی البدل انجام می گردد که انتخاب این دو بازرس هر یک به مدت یک سال اجباریست ، اما سهامداران به مدت دو سال تعیین سمت می شوند. شایان ذکر است که از سه نفر سهامدار شرکت سهامی خاص در فارس حداقل دونفر باید عضو هیات مدیره باشند ، البته بهتر است هر سه نفر عضو باشند تا به هنگام تصمیم گیری ها به علت فرد بودن تعداد، راحتتر به اکثریت آرا برسند.

سهام شرکت‌های سهامی خاص به چند گروه تقسیم می‌شود؟

سهام جز مهم ترین مواردی است که از همان ابتدا باید مشخص شود و بر اساس قانون تجارت سهام به دو دسته تقسیم بندی می شود سهام بانام و سهام بی نام .

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها