جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت شرکت سهامی خاص در اهواز

ثبت شرکت سهامی خاص در اهواز

برای ثبت شرکت سهامی خاص باید اصول و قوانین مربوط به آن را بدانید، مجتمع ثبتی ایلیا در این مقاله سعی دارد برایتان در رابطه با ثبت شرکت سهامی خاص در اهواز اطلاعات جامعی ارائه دهدپس به نفعتان است که تا انتهای این مقاله با ما باشید.

راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص در اهواز

ثبت شرکت سهامی خاصPrivately joint stock company” نوعی از شرکت سهامی است که شباهت بسیار زیادی با شرکت با مسولیت محدود دارد . این نوع از شرکت جنبه بازرگانی داشته و می توان از ان در جنبه های مختلف مثل تسهیلات بانکی ، اخذ نمایندگی های معتبر و یا شرکت در مناقصات و مزایده های سطح بالا استفاده کرد و بسیار مناسب است .

سهام شرکت سهامی خاص خیلی اسان می تواند به وسیله مردم معامله شود اما نمی تواند در بورس اوراق بهادار داد و ستد شود. یکی از فاکتورهای متفاوت با مسئولیت محدود این است که سرمایه در شرکت سهامی خاص در موقع تاسیس آن توسط موسسات تامین می شود و بخشی از این سرمایه در بانک سپرده گذاری می شود.

شرکت سهامی خاص بر خلاف شرکت های تضامنی است به این صورت که هر فردی به اندازه مقدار سرمایه ای که در شرکت سرمایه گذاری کرده اند متعهد به پرداخت بدهی ها و تعهدات شرکت است و در صورت مشکل و عدم کفایت سرمایه شرکت از اموال شخصی شرکا استفاده ای نمی شود.

در کل می توان ساده تر گفت که در زمان ورشکستگی تنها سرمایه شرکت جوابگوی طلبکاران خواهد بود و بدهی ها ارتباطی به اموال شخصی سهام داران ندارد.

ثبت شرکت سهامی خاص در اهواز

اسم شرکت‌های سهامی خاص در اهواز باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

اسم شرکت سهامی خاص در اهواز باید 3 الی 4 سیلابی باشد و از سیلاب های ( خاص ) در کنار یکدیگر استفاده کرد علت آن هم این است که این اسامی نباید تکراری باشند و یا قبلا از طرف اشخاص دیگری در اهواز به ثبت رسیده باشد همچنین باید این اسامی را در لغت نامه دهخدا استخراج کرد زیرا اسامی انتخابی باید ریشه فارسی داشته باشند.

شرکت‌های سهامی خاص در اهواز چه زمانی نیازمند افزایش سرمایه هستند؟

 تمام شرکت چه خاص چه عام چه محدود هر زمان که بخواهند می توانند افزایش سرمایه بدهند. اما لازم است بدانید زمانی بهتر است افزایش سرمایه بدهند که بخواهند وام اخذ نمایند زیرا برای دریافت وام به هر میزانی که سرمایه باشد 10 برابر آن را وام می دهند.

سهامداران، هیئت مدیره و بازرسین در شرکت‌های سهامی خاص در اهواز چه شرایطی باید داشته باشند؟

  • سهام دارن باید بالای 18 سال سن داشته باشند تعداد آنها 3 نفر
  • بازرسین در این شرکت تعدادشان 2 نفر یکی اصلی و دیگری علی البدل است و نباید هیچ کدامشان با دیگری و سهام داران نسبت فامیلی داشته باشند .
  • هیئت مدیر در این شرکت می توانند جز سهام داران نباشند در سنی آنها نیز باید بالای 18 سال باشد.

سهام شرکت‌های سهامی خاص به چند دسته تقسیم می‌شود؟

  • در انواع شرکتها سهام متفاوت است اما در شرکت سهامی خاص به دو صورت تقسیم بندی می شود سهام بی نام و سهام با نام ( سهامی بی نام نام هیچ فردی روی آن درج نیست و در دفترچه سهام ذکر نمی شو اما سهام با نام نام سهام دار ذکر و در دفترچه سهام ذکر می گردد . )
  • سهام بانام نیز دو دسته دارد : سهام ممتاز ( برای اشخاص شناخته شده ) و سهام عادی .
5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها