جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در خوزستان

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در خوزستان

جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در خوزستان باید تمام نکات حقوقی در این زمینه را بدانید. از این رو ما در زمینه ثبت شرکت مسئولیت محدود راهنما و مشاور حقوقی شما عزیزان در این مسیر خواهیم بود. با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان مجتمع ثبتی ایلیا بهره ببرید.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در خوزستان

ثبت شرکت با مسئولیت محدود ساده‌ترین و رایج‌ترین نوع ثبت شرکتها در قانون تجارت ایران می‌باشد. این نوع از شرکت بین دو یا چند نفر برای انجام کارهای تجاری مانند فعالیت‌های بازرگانی، خدماتی، ساختمانی در ابعاد کوچک تشکیل می‌شود که برخلاف شرکت‌های تضامنی، مسئولیت هر یک از شرکاء در مورد قروض (بدهی‌ها) و تعهدات شرکت، محدود به مبلغ سرمایه‌گذاری شده در شرکت است و در صورت عدم کفایت مجبور نیستند اموال شخصی خود را در این راه مصرف نمایند.

به زبان ساده‌ تر در صورتی که شرکت ورشکسته شود و نتواند جوابگوی طلبکاران باشد تنها سرمایه‌ شرکاء از بین می‌ رود و طلبکاران نمی‌توانند باقیمانده‌ مطالبات خود را از اموال شرکای شرکت مطالبه کنند.

ثبت شرکت از زمان تکمیل مدارک و تشکیل پرونده، بین 20 تا 30 روز کاری به طول می‌انجامد.

انتخاب نام برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در خوزستان

در زمان انتخاب نام شرکت با مسئولیت محدود باید به این نکته توجه شود که عبارت (با مسئولیت محدود) در کنار نام شرکت درج شود در غیر این صورت شرکت به عنوان شرکت تضامنی شناخته می‌شود و در برابر اشخاص ثالث تابع مقررات شرکت‌های تضامنی است.

برای انتخاب بهترین نام شرکت می توانید به مقاله اسامی خلاقانه و خاص برای برند و شرکت مراجعه کنید و یا با کارشناسان ثبتی ایلیا به صورت مستقیم در تماس باشید.

همچنین نام شرکت نباید در بردارنده‌ اسم هیچ کدام از شرکا باشد که در غیر این صورت شریکی که اسم او در نام شرکت استفاده شده است در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن در شرکت‌ تضامنی را دارد.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در خوزستان

سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در خوزستان

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال (یکصد هزار تومان) می‌ باشد و نیازی نیست تمام یا قسمتی از این مبلغ به حسابی در بانک واریز شود.

سرمایه یک شرکت با توجه به موضوع و سطح فعالیت آن و تعداد اعضا و نوع شرکت تعیین می‌گردد و در مسائلی همچون دریافت تسهیلات بانکی یا انعقاد قراردادها یا دریافت نمایندگی‌ ها و شرکت در نمایشگاه ها می‌تواند بسیار مفید باشد.

با این وجود برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود هیچگونه منع قانونی برای تعیین مقدار سرمایه شرکت وجد ندارد و می‌ شود سرمایه را همان حداقل (یک میلیون ریال) در نظر گرفت.

شرایط شرکاء، هیئت مدیره و بازرسین برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در خوزستان

  • شرکت با مسئولیت محدود حداقل با دو نفر شریک تشکیل می‌ شود که باید حداقل یکی از شرکا بالای 18 سال سن داشته باشد.
  • افراد زیر 18 سال نمی‌توانند به عنوان مدیر عامل و یا عضو هیئت مدیره انتخاب شوند و تنها می‌توانند به عنوان شریک انتخاب شوند.
  • اگر تعداد شرکاء بیش از12 نفر باشد، شرکت باید دارای هیئت نظار یا نظارت بوده و هیات مزبور باید لااقل سالی یکبار مجمع عمومی شرکاء را تشکیل دهد.
  • حداقل تعداد مدیران یک نفر می‌باشد و حداکثر قانونی برای تعداد اعضای هیئت‌ مدیره تعریف نشده است. (بهتر است به جهت مشخص شدن اکثریت و اقلیت در تصمیم‌ گیری‌ ها تعداد افرد هیئت‌ مدیره فرد باشد)
  • اعضاء هیئت‌ مدیره نباید از کارمندان دولت باشند.
  • اعضاء هیئت‌ مدیره گواهی عد سوپیشینه کیفری خود را ارائه می نمایند.
  • اعضاء هیئت‌ مدیره برای مدت نامحدود و یا با توافق شرکاء برای مدت خاصی انتخاب می‌شوند.
  • انتخاب بازرس یا بازرسین در شرکت با مسئولیت محدود اجباری نیست.

به منظور ثبت شرکت مسئولیت محدود و پیمودن گام های ثبتی و حقوقی این شرکت ها می توانید با مجتمع حقوقی و ثبتی ایلیا در تماس باشید تا در کم ترین زمان راهنمای شما باشند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها