جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ایلام

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ایلام

هر تاجری باید برای ادامه فعالیت خود ثبت شرکت را قانوناً انجام دهد، نکات مربوط به ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ایلام را باید قبل از ثبت در اداره ثبت شرکت ها بدانید. در ادامه نکات را ارائه می کنیم تا راهنمای شما باشد.

راهنمای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ایلام

ساده ترین و رایج ترین نوع ثبت شرکت ها بین دو یا چند نفر برای انجام کارهای تجاری (فعالیتهای بازگانی، خدماتی، ساختمانی ) در ابعاد کوچک که بین 20 تا25 روز کاری طول میکشد.

ثبت شرکت های مسئولیت محدود راهکاری آسان برای پیشبرد اهداف تجاری قانونمند شما است که می توانید آن را از طریق مشاوره تخصصی مجتمع ثبتی ایلیا در تنها یک جلسه دریافت کنید.

علت نامگذاری آن به این دلیل است که بر خلاف شرکت های تضامنی مسئولیت هر یک از شرکا در مورد بدهی ها و تعهدات شرکت، محدود شده به مبلغ سرمایه گذاری شده در شرکت و در صورت عدم کفایت هیچگونه اجباری وجود ندارد که اموال شخصی خود را در این راه صرف کنند.

وقتی شرکت ورشکسته شد و نتوانست پاسخگوی طلبکاران باشد، فقط سرمایه شرکا اینجا از بین میرود و طلبکاران نمیتوانند الباقی مطالباتشان را از اموال شرکای شرکت طلب کنند.

انتخاب اسم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ایلام

حتماً در اسم شرکت با مسئولیت محدود باید عبارت «با مسئولیت محدود» درج شود. در غیر این صورت شرکت بعنوان شرکت تضامنی به حساب آمده و در برابر اشخاص ثالث تابع مقررات همان شرکت ها است.

اسم شرکت نباید در برگیرنده نام هیچ یک از شرکا باشد و در غیر اینصورت شریکی که از اسم او در انتخاب اسم شرکت استفاده شده در برابر اشخاص ثالث، همان حکم شریک ضامن را دارد در شرکت تضامنی.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در واحد ثبتی ایلام

یک میلیون ریال معادل یکصد هزار تومان (بدون نیاز به واریز در بانک و منع قانونی)

سرمایه شرکت با توجه به موضوع و سطح فعالیت آن شرکت مشخص میشود و در مواردی مثل دریافت تسهیلات بانکی، انعقاد قراردادها یا دریافت نمایندگی ها تأثیر بسزایی دارد.

نقل و انتقال سهام در این شرکت ها در یکی از دفاتر اسناد رسمی کشور یا با تنظیم یک صورتجلسه طی دو مرحله در اداره ثبت شرکتها انجام می شود.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ایلام

شرایط شرکا هیئت مدیره پس از ثبت شرکت با مسئولیت محدود

  •  حداقل دو نفر (یکی از شرکا بالای 18 سال، زیر 18 سال نمیتواند بعنوان مدیرعامل یا هیئت مدیره انتخاب شود. «فقط بعنوان شریک»)
  •  اگر تعداد شرکا بیشتر از 12 نفر شد، تشکیل هیئت نظارت الزامی است. (سالی یکبار مجمع عمومی را تشکیل میدهند.)
  •  حداقل تعداد مدیران یک نفر، برای اعضای هیئت مدیره حداکثری تعیین نشده (بهتر است برای مشخص شدن اکثریت و اقلیت آراء، تعداد اعضای هیئت مدیره فرد باشد.)
  •  اعضای هیئت مدیره نباید از کارمندان دولت باشند.
  •  عدم سوء پیشینه (سابقه کیفری)
  •  انتخاب اعضای هیئت مدیره برای مدت نامحدود (یا با توافق شرکا برای مدت خاص)
  •  انتخاب اختیاری بازرس یا بازرسین
5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها