جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

هر شرکت سهامی خاص می تواند پس از ثبت دستخوش تغییرات شود. از این رو ما در این مقاله مطالبی را درباره ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص به متقاضیان این امر ارائه نماییم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

راهنمای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

ثبت صورتجلسات تغییرات در شرکت های سهامی خاص هم چون دیگر شرکتها در قالب تنظیم صورتجلسه شرکت ها و در مرجعیت اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری به ثبت می رسد.

این صورتجلسه مربوط به مجمع عمومی فوق العاده بوده و پس از امضا حداقل دوسوم اعضا ی شرکت که دارای بیش از نیمی از سهم شرکت هستند اعتبار می یابد.

تغییر اعضای هیات مدیره شرکت سهامی خاص

انتخاب مدیران و بازرسان شرکت به وسیله تنظیم نمودن صورتجلسه مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده و صورتجلسه مجمع عمومی عادی سالیانه صورت می پذیرد. تا زمانی که مدیران و بازرسان شرکت انتخاب نشده اند و قبولی خود را ابلاغ ننموده اند نمی توان شرکت را یقیناً تشکیل شده پنداشت.

افرادی که به سمت مدیران انتخاب می شوند برای مدت زمان محدودی تعیین می شوند و مدت زمان ماموریت آن ها هرگز نباید از دو سال بیشتر باشد و پس از دو سال هم می توان مدیران را تمدید و یا تغییر نمود.

تغییرات در شرکتهای سهامی خاص باید در قالب یک صورت جلسه تنظیم و به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد.

نحوه تغییر مدیرعامل شرکت سهامی خاص

از وظایف هیات مدیره شرکت سهامی خاص، انتخاب، عزل و تغییر مدیرعامل شرکت می باشد. اعضای هیات مدیره در اداره شرکت اختیار کامل دارند. ولی مدیرعامل، میزان و حدود اختیارات خود را از هیئت مدیره شرکت می گیرد و به غیر از اختیارات اعطا شده او حق  اقدام دیگری را در شرکت ندارد.

به واسطه اختیارهایی که توسط هیات مدیره شرکت به مدیرعامل واگذار شده است نماینده شرکت محسوب شده و ازطرف شرکت حق امضا به ایشان واگذر شده است. مطابق روال اداره ثبت شرکت ها و قانون تجارت، جهت تغییر مدیرعامل شرکت باید صورتجلسه تنظیم گردد. این صورتجلسه به امضای اعضای هیات مدیره شرکت برسد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

  • آگهی تاسیس شرکت
  • ارائه فتوکپی روزنامه رسمی شرکت
  • مدارک شناسایی همه اعضای شرکت
  • در صورتی که شرکت تغییراتی داشته است ارائه فتوکپی ثبت تغییرات شرکت الزامی است.

مراحل ثبت تغییر موضوع شرکت سهامی خاص

برای ثبت تغییر موضوع فعالیت ابتدا باید مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شود سپسپ صورتجلسه ای تنظیم شود و ذیل آن به وسیله همه اعضای هیات رئیسه امضا شود. در صورت نیاز و مطابق تشخیص کارشناس مجوز باید اخذ و ارائه گردد.

سپس باید فهرست سهامدارانی که در جلسه حضور داشتند تهیه شود و به امضا برسد. در نهایت اصل صورتجلسه به همراه لیست سهامدارانی که در جلسه حاضر بودند، اصل روزنامه آگهی دعوت و جواز دریافت شده به اداره ثبت شرکتها تحویل داده شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییر آدرس شرکت سهامی خاص

  • مدارک هویتی همه اعضای شرکت اعم از هیات مدیره و سهامداران شرکت
  • روزنامه تاسیس شرکت
  • آگهی تاسیس شرکت
  • ارائه آخرین تغییرات شرکت در صورتی که وجود داشته باشد باید ارائه گردد.

مراحل ثبت تغییر آدرس شرکت سهامی خاص

برای تغییر آدرس شرکت سهامی خاص باید مجمع عمومی فوق العاده ای که در آن همه شرکا و یا سهامداران حضور داشته باشند تشکیل گردد. در انتهای مجمع عمومی فوق العاده صورتجلسه تغییر آدرس شرکت تنظیم شود و صورتجلسه تغییر آدرس شرکت باید به وسیله شرکا و سهامدارانی که در جلسه حضور دارند به امضا برسد.

سپس باید به پایگاه اینترنتی اداره ثبت شرکتها مراجعه نموده و صورتجلسه را در قسمت مربوط به تغییر آدرس شرکت ثبت کنید  و کد پیگیری را دریافت کنبد.

صورتجلسه و مدارک دیگر را باید به همراه تاییدیه به وسیله اداره پست به اداره ثبت شرکت ها ارسال کنید.

در نهایت آگهی تغییر آدرس شرکت را اخذ می نمایید و در نهایت به پایگاه اینترنتی روزنامه رسمی شرکت مراجعه نموده و هزینه انتشار آگهی تغییر آدرس شرکت را پرداخت کنید.

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

مدارک لازم جهت نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص

  •  ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی همه سهامداران فعلی و جدید
  • ارائه روزنامه رسمی تاسیس به همراه آگهی تاسیس شرکت.
  • در صورتی که شرکت تغییراتی داشته است ارائه آگهی آخرین تغییرات شرکت.

مراحل نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص

برای نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص باید صورتجلسه ای تنظیم شود سپس انتقال دهنده سهام و گیرنده آن به اداره مالیاتی شرکت مربوطه مراجعه کند و مالیات را برای انتقال سهام و دریافت گواهی پرداخت مالیات پرداخت کند و مدارک ثبتی را نیز پرداخت کند.

ثبت صورتجلسه تشکیل مجمع عمومی عادی سالیانه

  • مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تهیه گزارش هیات مدیره، ترازنامه حساب سود و زیان سال مالی و گزینش هیات مدیره جدید تشکیل می شود. برای ثبت تصمیم های مجمع عمومی عادی سالیانه باید مدارکی که در ذیل ذکر شده است را تهیه کنند و سپس مراحل ثبتی را سپری کنند.
  • تشکیل مجمع عمومی عادی و تنظیم صورت جلسه آن با امضای هیات رئیسه.
  • تنطیم لیستی از سهامداران حاضر در مجمع که به امضای سهامداران حاضر رسیده باشد.
  • کپی از شناسنامه بازرسین در صورتی که جدیدا انتخاب شده اند.
  • در صورتی که مجمع عمومی عادی با حد نصاب اکثریت تشکیل شده باشد، تحویل اصل روزنامه، دعوتنامه و انجام سایر تشریفات مندرج در قانون تجارت و اساسنامه شرکت ضروری است.
  • نماینده شرکت بعد از تنظیم صورت جلسه، آن را به همراه سایر مدارک به اداره ثبت شرکتها تحویل داده و با پرداخت هزینه های قانونی ، ذیل دفاتر ثبت را امضاء خواهد نمود.

ثبت صورتجلسه انتخاب داخلی هیات مدیره شرکت سهامی خاص

جهت برپایی انتخابات داخلی هیات مدیره شرکت سهامی خاص باید به شرح ذیل اقدام کنید:

نخست باید جلسه برپا شده و صورتجلسه ای تنظیم شود و ذیل آن را همه اعضای هیات مدیره شرکت به امضا برسانند. اگر جلسه با حضور اکثریت تشکیل شود دعوت با عنایت به اساسنامه شرکت و قانون تجارت صورت گرفته و بایستی مدارک مثبته آن به صورت جلسه الصاق شود.

مدارک باید به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شود و به ثبت برسد هم چنین باید ذیل دفاتر به وسیله نماینده شرکت به امضا برسد.

در انتها از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید صمیمانه سپاسگزاریم. در صورت پیش آمدن هر نوع سوالی مبنی بر تغییرات شرکت سهامی خاص با وکلای مجتمع حقوقی ایلیا در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر ابدالی
امیر ابدالی
6 سال قبل

درخواست تغییرات شرکت سهامی خاص