مراحل ثبت برند در یاسوج

اولین گام برای ثبت برند در یاسوج آگاهی کامل از موضوع فعالیت و طبقه ای که علامت شما می بایست در آن به ثبت برسد می باشد این امر تحقق پیدا نمیکند مگرآنکه با کارشناسی متخصص در این زمینه مشورت نمایید پیشنهاد ما به شما مشاورین متخصص و مجرب مجتمع ثبتی ایلیا می باشد.

پیش از اقدام جهت ثبت برند در یاسوج بهتر است نسبت به استعلام برند از سامانه استعلام برند و علامت تجاری اقدام نمایید.چنانچه ثبت برند در یاسوج را به مجتمع ثبتی ایلیا وگذار کنید، علاوه بر استعلام برند وکیل ثبت برند و علامت تجاری کلیه مراحل ثبت برند و علامت تجاری را برای شما به انجام می رساند.

مدارک لازم جهت ثبت برند در یاسوج

الف) اشخاص حقیقی:

  • یک برگ از جواز که موضوع آن باید مرتبط با طبقه ثبت برند باشد.
  • کپی برابر اصل مدارک سجلی
  • نمونه برند و یا لوگو یا اسم تجاری
  • در صورت غیر فارسی بودن برند کارت بازرگانی باید ارائه گردد.
  • در صورت داشتن وکیل ارائه وکالت نامه الزامی می باشد.

ب) اشخاص حقوقی:

  • جواز تأسیس یا پروانه بهره برداری
  • کپی برابر اصل مدارک هویت عامل
  • آخرین روزنامه و یا آگهی تغییرات شرکت
  • آگهی یا روزنامه تأسیس
  • کارت بازرگانی در صورت غیر فارسی بودن برند.
  • ارائه وکالت نامه در صورت اتخاذ وکیل
  • نمونه علامت تجاری مربوطه

مدارک لازم جهت ثبت برند در یاسوج

مدت زمان اعتبار برند چقدر است و تمدید آن به چه صورت می باشد؟

هر برند بعد از ثبت به مدت ده سال از تاریخ صدور اعتبار دارد و طی ده سال مالکیت معنوی علامت تجاری مربوطه به مالک آن تعلق دارد.

بعد از ده سال 6 ماه که به اتمام تاریخ برند باقی مانده تا 6 ماه بعد از اتمام تاریخ اعتبار برند شخص دیگری مجاز به ثبت علامت تجاری مربوطه نیست و در صورت ارائه ثبت اظهارنامه برند مجدداً به نام مالک قبلی برای ده سال دیگرتمدید می شود و تصدیق مجدد با تاریخ جدید صادر می گردد.

در غیر این صورت بعد از 6 ماه از انقضا برند که برند و علامت  آزاد سازی می شود اگر صاحب برند برای تمدید آن اقدام نکند، هر شخصی می تواند مبادرت به ثبت آن برند به نام خود کند.

هزینه ثبت برند در یاسوج

تعرفه های ثبت برند به تعداد  طبقات و محصولات و هم چنین نوع  برند مورد ثبت بستگی دارد. پس لازم است که برای اطلاع از هزینه تمام شده ثبت برند با کارشناسان مجتمع ثبتی ایلیا تماس بگیرید، نکته دیگر این است که هزینه های جزئی در ثبت برند شامل هزینه ثبت اظهارنامه الکترونیکی، روزنامه نوبت اول و دوم، هزینه وکیل، هزینه پست و هزینه ثبت است که از سوی موکل می تواند مرحله ای پرداخت شود.

زمان ثبت برند در یاسوج

ثبت یک برند یا علامت تجاری تابع پیمودن مراحل ثبتی در اداره مالکیت می باشد . از این رو هر برند براساس طبقات آن دارای زمان به ثبت رسیدن متفاوت خواهد بود .

شما عزیزان جهت ثبت برند ابتدا بهتر است با وکلای حقوقی مجرب در تماس باشید تا براسا تجربه و رزومه کاری خود در ابتدای امر مدت زمان لازم برای ثبت علامت تجاری را ارائه کنند تا با برنامه ریزی دقیق به اهدافتان دستیابید.

در حالت کلی بدون ایجاد وقفه و تاثیرات بازار یک برند تا 45 روز قابل ثبت خواهد بود. البته این زمان ممکن است طولانی تر نیز شود.

ثبت اضافه کالا و طبقه در یاسوج

در سامانه ثبت علائم و نشان تجاری باید تمامی مدارک از جمله اظهارنامه که مشمول مواردی چون افزایش کالاها و نیز مشخص کردن طبقات برند می باشد ارائه شود.

در مورد ثبت برند تمامی مراحل باید بر طبق روش ها و مراحل ثبت برند و علامت تجاری در اداره مالکیت صنعتی انجام پذیرد. با ارسال این اظهارنامه کارشناس اداره مالکیت صنعتی اقدام به بررسی پرونده می نماید و چنانچه مورد تایید قرار بگیرد با پرداخت هزینه های اضافه طبقات، آگهی آن انتشار می یابد.

ثبت برند مادرید و ثبت برند بین المللی در یاسوج

در صورتی که افراد برای ثبت برند خود دید دید وسع تری داشته باشند و بخواهند برند خود را در سطح جهانی نیز به ثبت برسانند و از این طریق خود را مطرح کنند و از حمایت های قانونی بهره مند شوند باید برند را به صورت بین المللی به ثبت برسانند که اینکار در سیستمی به نام سیستم ثبت مادرید انجام می گیرد که کشورها با عضویت در این سیستم می توانند علامت تجاری خود را در کشورهای عضو در این سیستم ثبت و بدین صورت خود را بین المللی ثبت کنند .

با ثبت برند مادرد تجار می توانند از مزایای ویژه ای بهره مند شوند که از جمله آن ها می توان به دریافت حمایت های مالی و اقتصادی از سوی کشورهای مقصد عضو این سیستم اشاره کرد.

هر شخص می تواند در هر کدام از کشورهای تحت این پروتکل که به نحوی با آن کشور مرتبط باشد ( از نظر ملیت، اقامت در آن کشور، اقامت شرکت یا بنگاه صنعتی یا تجاری در آن کشور) متقاضی ثبت علامت تجاری خود به صورت بین المللی در آن کشور گردد بدین معنی که ابتدا برند خود را به صورت داخلی به ثبت رسانده و سپس برای ثبت برند به صورت بین المللی تحت سیستم مادرید در کشورهای مورد نظر خود میتواند اقدام نماید.

خرید و فروش برند یا علامت تجاری در یاسوج

همانطور که در بالا به موارد و شرایط مربوط به ثبت برند اشاره شد باید این نکته را در نظر داشت که یک برند جزو سرمایه یک حرفه می باشد که می تواند از سوی دارندگان آن بفروش برسد و یا برای اعتبار بخشیدن به یک حرفه آن را خریداری کرد. برای درک این موضوع و نیز برای استفاده از برند مطرح و مناسب برای تبلیغات گسترده می توان از برندهای دیگر که بفروش می رسند استفاده کرد.

معمولا امر خرید برند توسط شرکت ها و فعالان اقتصادی که تمایل به انتخاب و گزینش برندی با بازده خوب در زمان کم هستند انجام می گیرد. برای خرید و یا بفروش رساندن یک برند و علامت تجاری بهتر است با کارشناسان مجرب در انجام امور ثبتی در ارتباط باشید .

خدمات مالکیت صنعتی در یاسوج

هرنوع علامت تجاری، اختراع و طرح صنعتی را برای اعلام مالکیت باید تسلیم اداره مالکیت صنعتی کنید . از این رو دانستن نکات ثبت آن ها یاری رسان شما خواهد بود تا در مسیر تحقق اهدافتان مسمم باشید.

ثبت اختراع در یاسوج

اختراع باید از سوی مخترع یا وکیل وی با ارائه فرم درخواست ثبت اختراع و نمونه ای دوبعدی یا سه بعدی از اختراع در اداهره مالکیت صنعتی به ثبت رسد . از این رو با ثبت اختراع می توانید خود را مالک آن دانسته و به جامعه معرفی محصول را انجام دهید. هم چنین اختراعات قابل ثبت به دلیل نوظهور بودن در صورتی که قابل استفاده صنعت یا ابزارهایی کارا باشد باعث پیشرفت و عرضه آن بین مشتریان خواهد شد.

ثبت طرح صنعتی در یاسوج

طرح صنعتی به اشکال یا خدماتی اشاره دارد که برای انجام امور صنعتی یاری رسان افراد باشد . از این رو با ارائه آن به اداره مالکیت می توانید آن را به صنعت مورد نظرتان ارائه کنید که این موضوع تنها منوط به ثبت آن در اداره مالکیت می باشد.

 

مجتمع ثبتی ایلیا با بیش از 18 سال سابقه مفید در امر ثبت شرکت و برند آماده انجام امور ثبتی متقاضیان می باشد. مجتمع ثبتی ایلیا همچنین خدماتی مانند نمونه اسم برند و علامت تجاری ، پیشنهاد نام برند و علامت تجاری و طراحی برند و علامت تجاری ( لوگو) را نیز براساس آخرین قوانین ثبت برند و علامت تجاری در یاسوج ارائه می دهد.