جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت برند در همدان با قیمتی باورنکردنی

ثبت برند در همدان

در متن این مقاله به مواردی مهم در جهت ثبت برند در همدان پرداختیم تا نیاز شما را در انجام ثبت برند و علامت تجاری خاص خود برطرف کنیم . مواردی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم را با دقت مطالعه کنید تا در درک قوانین و مراحل ثبت برند یاری رسان شما باشد. با ما همراه باشید.

ثبت برند در همدان

این بخش از مقاله ثبت برند اختصاص دارد به پایتخت فرهنگ و تمدن ایران که امروزه به دلیل ایجاد بازار داخلی موثر متقاضیان زیادی را در زمینه ثبت برند در همدان دارد.

متاسفانه به دلیل پراکندگی منابع قانونی برای اشخاص عادی اشراف پیدا کردن به جزییات این امر ممکن نیست بدین منظور تیم وکلا و کارشناسان حقوقی ثبت برند و شرکت ایلیا این مقاله را تدوین نمودند که خلاصه ای از قوانین داخلی و بین المللی و همچنین تجربه نوزده ساله این مجموعه می باشد.

اشخاصی که قصد ثبت برند در همدان را دارند باید قبل از شروع کردن مراحل ثبت به قواعد مربوطه آن آگاه باشند. در این مقاله در می یابید ثبت برند چیست ؟ چه مراحلی دارد، هزینه های آن به چه شکل است و یا اینکه استثنائات آن چگونه می باشد. شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت می کنم.

مراحل ثبت برند در همدان

  1. استعلام برند: بد نیست بدانید قبل از ثبت برند یکی از مهم ترین کارها استعلام علامت تجاری مربوطه می باشد، نحوه استعلام علامت تجاری در مجتمع ثبتی ایلیا توسط تیم کارشناسان با تجربه و مجرب انجام می شود تنها کافی است هم اکنون با مجتمع ثبتی حقوقی ایلیا تماس بگیرید.
  2. تکمیل مدارک: با توجه به نوع شخصیت که حقیقی هستید یا حقوقی مدارک لازم را ارئه نمایید که در ادامه این مقاله بدان اشاره نموده ایم.
  3. ثبت اظهار نامه: اظهارنامه ثبت علامت تجاری در همدان در سایت مالکیت معنوی انجام می شود که در ایران یک مرکز اصلی در تهران دارد و افرادی که قصد ثبت برند در همدان را دارند باید در این سایت اظهارنامه خود را تکمیل نمایند.
  4. پاسخ اظهارنامه: کارشناس اداره ثبت علامت تجاری بعد از بررسی های لازمه ممکن است هر یک از پاسخ های زیر را به شما ابلاغ نماید؛
  5. رد اظهارنامه ؛ در صورت تشابه برند با برند ثبت شده دیگر و یا نقص اساسی در پرونده
  6. نقص اظهارنامه ؛ در صورتی که پرونده ناقص باشد یا مدارک کافی نباشد.
  7. تأیید اظهارنامه ؛ در این حالت ثبت برند در همدان بلا مانع است. (می توانید ادامه مراحل ثبت علامت تجاری درهمدان را طی کنید. )
  8. ارائه مدارک: در این حالت باید اصل مدارک توسط شخص متقاضی یا وکیل قانونی وی به اداره علائم تجاری تهران تحویل داده شود.
  9. روزنامه اول : پرداخت هزینه این روزنامه برای نشر اعلام درخواست ثبت متقاضی برای برند مربوطه می باشد که هزینه آن با متقاضی می باشد.
  10. شماره ثبت: بعد از سی روز و پرداخت هزینه ثبت نسبت به برند مربوطه شماره ثبت صادر می شود.
  11. روزنامه دوم : برای اطلاع عموم به منظور اعلام ثبت علامت تجاری مربوطه به نام شخص متقاضی چاپ می گردد و هزینه نشر آن با متقاضی می باشد.
  12. تصدیق: برگه تصدیق در پایان صادر می شود و مدرکی دال بر مالکیت برند است که قابل نقل و انتقال در زمان اعتبار نیز می باشد و مدت  اعتبار آن ده سال هجری است.

ثبت برند در همدان

برای ثبت برند در همدان از کجا شروع کنیم؟

باید بدانید که علامت تجاری خود را می توانید در شکل های مختلف به ثبت برسانید به عنوان مثال : لوگو، لوگو تایپ، طرح ، آرم یا نام تجاری . شما برای انجام به موقع و از طرفی کم هزینه در ثبت برند و علامت تجاری می توانید از کارشناسان مجرب مجتمع ایلیا با بیش از 18 سال سابقه و تخصص در امر ثبت علائم تجاری در کشور با دارا بودن رزومه های معروف ثبتی بهترین گزینه برای انجام امور ثبتی و ثبت قانونی برند در همدان می باشد .

ثبت برند در همدان توسط متقاضی

در وهله اول باید به سایت اداره مالکیت صنعتی مراجعه کنید و با انتخاب گزینه ثبت اظهارنامه الکترونیکی شروع به کامل کردن این اظهارنامه نمایید. توجه داشته باشید که تهیه و تدوین این اظهارنامه نیازمند تجربه تخصص و دقت است.

در مراحل بعدی اطلاعات شخصیت حقوقی یا حقیقی را کامل داشته باشید و به این نکته توجه کنید که کالای انتخاب شده شما باید به مجوزی که قصد دارید ارائه دهید انتخاب شود و در صورتی که اطلاعات کافی در رابطه با طبقات کالاها ندارید باید از اطلاعات اشخاص متخصص یاری بخواهید در مرحله بعدی مدارک مورد احتیاج باید از طریق همین سامانه ارسال شود.

بعد از آن نوبت میرسد به هزینه های مورد نیاز ثبت برند که باید اینترنتی واریز شود. هزینه ثبت برند مشخص نمی باشد و بستگی به محصول مورد تقاضا و طبق بندی آن دارد .

بعد از کامل کردن تمامی مراحل ذکر شده پرونده شما از طریق سامانه اداره ثبت مالکیت صنعتی به کارتابل کارشناسان این اداره ارسال و بررسی میشود. بعد از بررسی های کارشناس اداره ظرف مدت دو الی سه ماه کاری نتیجه ثبت برند یا نقص آن اعلام میشود و در صورت نقص باید برای رفع آن اقدام نمایید.

بعد از انتشار اگهی تقاضای ثبت علامت تجاری باید روزنامه ثبت تقاضای علامت را ثبت نام کنیم. بهتر است قبل از اقدام به ثبت برند مطرح شده استعلام برند را توسط مجریان و کارشناسان ثبتی و حقوقی انجام دهید. برای این کار می توانید با مجتمع ثبتی ایلیا تماس بگیرید.

ثبت برند در همدان توسط مجتمع ثبتی ایلیا

در مرحله اول کارشناسان و مشاوران مجتمع ثبتی ایلیا تمامی اطلاعاتی که احتیاج دارید را در اختیارتان میگذارند در مرحله بعد باید مدارک اعلامی که کارشناسان مجتمع ثبتی ایلیا به شما اعلام میدارند را تهیه کنید و در اختیار آنها بگذارید. با توجه به نیاز متقاضیان و مجوز آن ها طبقات کالا مشخص شده و در سامانه ثبت علامت تجاری ثبت گردد.

در صورتی که پرونده ثبتی شما دچار نقص یا کمبود مدارک باشد کارشناسن ما اقدام به رفع نقص به صورت کاملا تخصصی می نمایند.

بعد از انتشار آگهی تقاضای ثبت علامت ، آنها اقدام به ثبت نام در روزنامه رسمی می نمایند و بعد از آن مراحل تشکیل پرونده ثبت علامت تجاری در همدان توسط وکلای مجتمع ثبتی ایلیا پیگیری می گردد و در آخر آگهی انحصاری استفاده 10 ساله به نام شما صادر میشود. (هر برند تا 10 سال فقط در انحصار شخص باقی میماند اما لازم به ذکر است این مدت تمدید پذیر نیز هست)

شرایط ثبت برند در همدان

برای ثبت برند شرایط خاصی وجود ندارد هر فعال اقتصادی ، کارآفرین یا تولید کننده، با داشتن مدارک در صورت تمایل می تواند ثبت برند در همدان نماید. فقط اشخاص غیر ایرانی باید پاسپورت ترجمه شده و کد فراگیر داشته باشند تا بتوانند ثبت برند در ایران داشته باشند.

در خصوص قوانین ثبت برند همدان هم باید گفت که قوانین ثبت برند در تمام ایران یکی است و دو مرجع قانونی را شامل می شود یکی در بخش داخلی که قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری بر آن ناظر می باشد و دیگری در حوزه بین المللی است که با عضو شدن ایران در این پروتکل موظف به رعایت آن در قواعد داخلی خود می باشد که پروتکل مادرید نام دارد. که به طور کلی در نوع قواعد تقریباً مشابه عمل می نمایند.

مدارک ثبت برند در همدان

همان طور که در بالا اشاره کردیم مدارک ثبت برند در همدان با توجع به نوع شخصیت متفاوت است به طور کلی در ایران ما دو نوع متقاضی ثبت علامت تجاری داریم اشخاص حقیقی و یا اشخاص حقوقی که به طور کلی هر ثبت برند برای هر دو تابع یک قانون و طی نمودن مراحل یکسان است، اما مدارکی که باید ارائه نمایند به نسبت نوع شخصیت متفاوت است.

اشخاص حقیقی:

  • کپی مدارک شناسایی فرد
  • جواز مرتبط با حوزه ثبت برند
  • کارت بازرگانی در صورت لزوم
  • وکالت نامه در صورت لزوم
  • نمونه علامت

اشخاص حقوقی

  • کپی مدارک شناسایی مدیر عامل شرکت
  • آگهی تأسیس شرکت
  • آخرین آگهی تغییرات شرکت در صورت اعمال تغییرات
  • نمونه جواز یا پروانه تأسیس
  • کارت بازرگانی در صورت لزوم
  • وکالت نامه در صورت لزوم
  • نمونه علامت

 

مدارک ثبت برند در همدان

هزینه و زمان ثبت برند در همدان

ثبت علائم تجاری باید با شروط خاص خود در اداره مالکیت صنعتی به ثبت رسد از این رو هزینه ثبت علائم باید قبل از اقدام به ثبت برند در همدان مشخص شود تا متقاضیان با فراغ بال در این مسیر حرکت کنند.

هزینه ها و تعرفه ثبت برند شامل انتشار آگهی در روزنامه و حق الثبت برند و ارائه مدارک و مجوزهای ثبت علائم آن را در اداره به ثبت رسانند. زمان تقریبی ثبت برند 30 روز زمان می برد که این زمان بسته به تجربه شما در زمان ارائه مدارک ثبت علامت می باشد. مجتمع ثبتی ایلیا در کم ترین زمان برند شما را ثبت خواهد کرد تا بتانید در مسیر ترقی گام بردارید.

اسم برند یا نام تجاری و قوانین ثبت آن در همدان

برای ثبت برند یک سری ممنوعیت ها وجود دارد یعنی اشخاص نمی توانند هر اسمی را به عنوان برند به ثبت برسانند. این ممنوعیت های قانونی به دلیل حمایت دولت از صاحبان برندی است که پیش از این اقدام به ثبت برند کرده اند و یا اینکه برخی از این ممنوعیت ها دلایل عرفی و حفظ نظم عمومی دارد. اسامی که ممنوعیت دارند به شرح زیر می باشند.

  • اسم های عام به تنهایی
  • آرم نظامی و پرچم کشور ها
  • صفت و اسم محصول برای همان محصول
  • خلاصه اسم کشورها و سازمان های داخلی و بین المللی بدون اجازه آن سازمان یا کشور
  • اسامی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه باشد
  • اسم هایی که خلاف شرع باشد.
  • اسامی مقدسه
  • اسامی که پیش از این برای همان محصول به ثبت رسیده باشد.
  • اسامی که مشابه آن در طبقه مورد درخواست ثبت شده باشد.

الفاظ هم معنی با ثبت برند در همدان

لوگو و انواع آن لوگوتایپ، لوگوگرام ،مونوگرام، نشان تجاری، علامت تجاری، نام تجاری، علائم تجاری، آرم تجاری، اسم تجاری، سمبل، نماد، آیکون و نمانام.

طبقات ثبت برند در همدان

ثبت برند همدان باید در طبقات مشخصی انجام شود به طور کلی برند دارای 45 طبقه است که 1 تا 32 مربوط به محصولات است و طبقه33 آزاد و 34 تا 45 مربوط به خدمات و مشاغل است.

انتخاب این طبقات آنچنان که باید هم اختیاری نیست و باید مرتبط با موضوع جواز باشد پس اگر شخصی جواز تولیدی پوشاک را دارد نمی تواند در حوزه کنسروجات ثبت برند داشته باشد و می تواند برند طبقه موضوع جواز را به ثبت برساند.

این طبقات توسط اداره مالکیت که مسئول ثبت علائم تجاری است به شکل مجازی تعریف شده در تصدیق ثبت برند در همدان ذکر می شوند.

خدمات مالکیت صنعتی در همدان

سازمان مالکیت صنعتی نوعی سازمان دولتی است که وظیفه اصلی آن صدور تائیدیه برای ثبت اختراع و طرح صنعتی حمایت های جزایی را شامل آن میشود . از این رو دانستن نکات ثبتی در این زمینه راهنمای شما می باشد.

ثبت اختراع در همدان

ارائه وسیله ای که به یک کسب و کار یاری می رساند تا در بلند مدت یاری رسان یک حرفه باشد را می توان در زمره اختراع قرار داد. مخترعین با ارائه مدارک مربوط به ثبت اختراع خود می توانند خود را مالک اختراع معرفی کنند.

ثبت طرح صنعتی در همدان

زمانی که یک محصول را طراحی می کنید که تاکنون نمونه مشابه در بازار از آن وجود ندارد، در این حین افراد زیادی تلاش می کنند از آن رونمایی کرده و به اسم خود ثبت آن را انجام دهند.

در این میان هیچ شخصی تمایلی ندارد که نتیجه کارش مورد سوء استفاده قرار گیرد. از این رو بهتر است هرچه سریعتر ثبت طرح صنعتی را در اداره مالکیت انجام دهید.

ثبت برند نیازمند صرف وقت و انرژی زیادی است و شاید به همین دلیل برخی اشخاص که به برند فوری احتیاج دارند اقدام به خرید برند ثبت شده می کنند.

اما بد نیست بدانید برند هویت کار و محصول شماست و ثبت آن یک الزام است که خیلی از افراد متاسفانه دیر متوجه این امر می شوند زمانی که شخص دیگری این برند را به ثبت می رساند تازه متوجه الزام ثبت برند همدان می شوند.

حوزه های مرتبط با ثبت برند در همدان و حومه

  • ثبت برند در کبودرآهنگ
  • ثبت برند در ملایر
  • ثبت برند در نهاوند
  • ثبت برند در همدان
  • ثبت برند در اسدآباد
  • ثبت برند در تویسرکان
  • ثبت برند در رزن
  • ثبت برند در فامنین

تا دیر نشده با کارشناسان مجتمع ثبتی ایلیا تماس بگیرید و ثبت برند در همدان را با مجتمع ثبتی ایلیا آغاز کنید. به تفکیک می توانید ثبت برند را در شهرهای استان همدان مانند: تویسرکان ، نهاوند و همدان انجام دهید و از تسهیلاتی که یک برند با خود برای شما به همراه خواهد آورد بهره ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
راحله مکاری
راحله مکاری
1 سال قبل

سلام وقت بخیر. ادرس شعبه همدان رو برای مراجعه حضوری میخواستم

شماره تماس:
9189029896
جلال عظیمی
جلال عظیمی
6 سال قبل

برند شوریجات و ترشیجات

سیدعلی موسوی
سیدعلی موسوی
پاسخ به  جلال عظیمی
4 سال قبل

برای ثبت برند مواد غذایی و محصولات کشاورزی چکار باید کرد ؟فرآورده های زنبور عسل جزو همین طبقه است ؟

ثبت شرکت ایلیا ®
ثبت شرکت ایلیا ®
پاسخ به  سیدعلی موسوی
4 سال قبل

سلام عرض کردم . ******** هستم کارشناس مجتمع ثبت ایلیا . جهت کسب مشاوره با شماره تماس های روبرو تماس حاصل فرمایید . 02632525232و 02632525232

ثبت شرکت ایلیا®
ثبت شرکت ایلیا®
پاسخ به  جلال عظیمی
6 سال قبل

با سلام برای ثبت برند باید از اداره مالکیت صنعتی اقدام بشه و مهمترین مدرکی هم که میتونه مستند برند قرار بگیره ، مجوز اثبات کننده نوع فعالیت هستش . در خصوص توضیحات دقیق تر مشارین ما با شما تماس خواهند گرفت