جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

نکات حقوقی برای ثبت برند در قم که باید بدانید

مراحل ثبت برند در قم

در شهر قم ساکنید و فعالیت اقتصادی را سال هاست تحت یک برند خاص انجام می دهید؟ میدونید با ثبت برند در قم می توانید از مزایای آن بهره ببرید؟ آیا برندی که با آن فعالیت می کنید و ثبت کردید؟ میدونید با ثبت برند در قم ، از مزایای آن بهره خواهید برد؟

ما در متن زیر نکات بسیار مهمی را برای انجام امور ثبتی شما متقاضیان ثبت برند در قم ارائه می کنیم تا شما در کم ترین زمان طرح و لوگوی خود را ثبت کنید و از رقبای خود در عرصه تجارت پیشی بگیرید. با ما در ادامه همراه باشید.

راهنمای ثبت برند در قم

وجود علامت تجاری یا برند برای اکثر مشاغل تبدیل به یک ضرورت شده، تا بتوانند با معرفی خود به مشتریان تبدیل به یک برند مطرح شوند ، اما آنچه که اشخاص نمی دانند در خصوص ثبت برند در قم است که قبل از معرفی محصول یا خدماتشان برای مشتریان باید انجام گیرد .

اگر کیفیت محصولاتتان بالاست و یا می خواهید برای ارائه خدماتتان جذب مشتری بیشتری داشته باشید باید تبدیل به یک برند شوید که این ممکن از طریق ثبت برند در قم امکان پذیر شود. در ادامه این مقاله علاوه بر روش ثبت برند و جزئیات مربوطه خواهید دید چرا یک برند قبل از معروف شدن احتیاج به ثبت دارد.

شرایط ثبت برند در قم

جهت ثبت علامت تجاری در قم و ثبت برند شرایطی وجو دارد که عبارت است از: متقاضی ثبت برند باید دارای سن قانونی 18 سال باشد. برند باید قبل از ثبت استعلام شود تا از تکراری نبودن و شباهت و ثبت آن برند توسط کارآفرینان دیگر مطمئن شد.

استعلام برند از سایت اداره مالکیت صنعتی ممکن است و مجتمع ثبتی ایلیا هم خدمات استعلام برند را  مانند طراحی برند و لوگو ارائه می دهد. ثبت برند قم باید حتما با کلمات و حروف فارسی باشد مگر اینکه کارت بازرگانی داشته باشید. پیش از اقدام جهت ثبت برند حقیقی یا حقوقی نسبت به اخذ مجوز اقدام کنید. مجتمع ایلیا در خصوص مرجع اعطای مجوز راهنمای شماست.

نکته : می توانید برند خود را هم زمان به فارسی و به اندازه یک سوم برند فارسی به لاتین هم بدون اخذکارت بازرگانی  به ثبت برسانید

مدارک ثبت برند در قم

مدرک متقاضیان حقوقی

مدرک متقاضیان حقیقی

کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل شرکت

 کپی مدارک سجلی متقاضی حقیقی

آگهی تأسیس شرکت

جواز مربوطه جهت ثبت برند

آگهی آخرین تغییرات شرکت

نام برند و طرح لوگو

نام برند و طرح لوگو

کارت بازرگانی در صورت لاتین بودن برند

جواز فعالیت

کارت بازرگانی در صورت لاتین بودن برند

مراحل ثبت برند در قم

مراحل ثبت برند در قم

مراحل قبل از ثبت: برای ثبت برند شما باید در ابتدا یک سری اقداماتی انجام دهید تا هم پروسه ثبت برندتان در قم کوتاه شود و هم برندی را به ثبت برسانید که استاندارد های مورد نیاز را دارا باشد.

قبل از ثبت برند یکی از الزامی ترین کارهایی که باید انجام شود استعلام نام برند است که باعث می شود تا حد زیادی از امکان ثبت برند اطمینان پیدا کنید اما استعلام منفی هم نمی تواند صد در صد تضمین کند که ثبت برند شما قطعاً انجام می پذیرد، شما می توانید از طریق تماس با کارشناسان مجتمع ثبتی ایلیا از اینکه برندتان چهار چوب های قانونی را دارد مطمئن شوید و سپس کار ثبت برندتان را آغاز نمایید، یکی از موارد دیگری که باید قبل از اقدام به ثبت برند انجام دهید تکمیل مدارک ثبتی است که در ادامه این مقاله به آن می پردازیم.

مراحل حین ثبت : ابتدا باید به سایت ثبت علامت تجاری مراجعه نمود. لازم به ذکر است ثبت برند در ایران توسط اداره ثبت علائم تجاری و اختراعات و طرح های صنعتی واقع در تهران انجام می شود که بخشی از روال آن از طریق سامانه و در دو مرحله نیاز به مراجعه حضوری دارد.

بعد از تکمیل و ارسال اظهارنامه به اداره ثبت علائم تجاری پس از بررسی کارشناس اداره ثبت علائم تجاری به پرونده و صدور ابلاغیه پذیرش برند باید اصل مدارک را به اداره ثبت علائم تجاری تسلیم نمایید.

در قدم بعد باید هزینه چاپ روزنامه نوبت اول را پرداخت نمایید و بعد از سی روز با پرداخت مبلغ حق ثبت، نسبت به برند شما شماره ثبت صادر می شود و بعد از صدور شماره می توانید روزنامه دوم را پرداخت کنید در طی یک هفته تصدیق ده ساله برند شما صادر می شود.

مزایای ثبت برند در قم

  • با ثبت برندتان شما مالک انحصاری آن برند به مدت ده سال در سراسر ایران خواهید شد .
  • بعد از ثبت برند دولت از برند شما حمایت می کند و اجازه ثبت آن را به شخص دیگری نخواهد داد.
  • برند ثبت شده قابل نقل و انتقال به غیر است و شما می توانید هم حق استفاده و هم حق مالکیت آن را به دیگران واگذار نمایید.
  • عدم ثبت برند و استفاده از برند استفاده نشده موجب می شود دیگران با یک استعلام ساده از عدم ثبت آن مطلع شوند و برندی را که سالها برای شناخته شدنش زحمت کشیده اید را به نام خود به ثبت برسانند که این امر موجب می شود شما محکوم به استفاده غیر قانونی از نام تجاری شوید و به شخص مالک برند ضرر و زیان پرداخت کنید.
  • با ارتباط فضای مجازی دیگر فروش محصول از یک استان و شهر خاص خارج شده و اشخاص با خرید اینترنتی به برند شما معرفی می شوند و این فضای ساده می تواند باعث معرفی شما به مخاطبان شود پس لازم است برندتان به ثبت برسد تا از هر گونه سوء استفاده در امان باشید.
  • از سایر فواید و دلایل ثبت برند می توان به امکان تبلیغات و بازاریابی بیشتر مثل ثبت در 118 و کتاب اول و تبلیغ محیطی و نصب بنر یا تبلیغ تلویزیونی اشاره کرد.

انواع علامت تجاری در قم

علامت تجاری تصویری: این علامت شامل هر گونه سمبل، نماد، طرح، آرم از اشکال و ترکیب طرح و حروف ایجاد می شود که برای ثبت علامت تجاری تصویری مشابه تصویر یا نماد ها و لوگو های دولتی و بین المللی ممنوعیت وجود دارد. به آن نشان تجاری ، لوگو و آرم تجاری نیز می گویند.

علائم تجاری نوشتاری: علامت تجاری نوشتاری هر کلمه فارسی یا غیر فارسی که امکان ثبت مطابق قواعد داخلی و بین المللی را داشته باشد علامت تجاری نوشتاری محسوب می شود. به نام اسم تجاری و نام تجاری هم شناخته می شود.

علامت تجاری ترکیبی: شما هم می توانید هر کدام از موارد فوق را به تنهایی به ثبت برسانید هم می توانید با ترکیب دو مورد فوق ثبت لوگو و برند را در یک درخواست تقاضا نمایید. ( لوگوتایپ، لوگوگرام، لوگو نوشتاری)

هزینه ثبت برند قم

برای ثبت برند قم شما چندین پرداختی دارید که هزینه این پرداختی ها بر اساس تعداد تولیدات و خدمات و  طبقات ثبت برند قم محاسبه می شود به عنوان مثال شخصی که برند را  برای یک محصول یا دوتا در یک طبقه می خواهد به ثبت برساند با شخصی که محصولاتش در 7 طبقه مختلف وجود دارد و می خواهد ثبت برند انجام دهد قطعاً دو هزینه متفاوت را باید پرداخت می نمایند.

هم به لحاظ ارزش ثبتی برند و هم به لحاظ پرداختی های ثبتی که می تواند با تماس از طریق کارشناسان ما در مجتمع ثبت ایلیا از این هزینه ها مطلع گردید.

خدمات ثبتی واحد مالکیت صنعتی در قم

اداره مالکیت صنعتی با انجام امور مربوط به ثبت برند، ثبت اختراع، ثبت طرح صنعتی را می توانید در کم ترین زمان انجام داده و برای قانونی انجام شدن امور خود اقدام کنید. در ادامه به توضیح مواردی در این زمینه ارائه می کنیم.

ثبت اختراع در قم

یک کالا پس از گذشت زمانی مستهلک می شود و یا باید از وسایل جدید برای کارکرد آن به بازار عرضه کنید تا قابل مقایسه با رقیبان بازار باشد . از این رو بحث ثبت اختراع به میان می آید که تمامی امور حقوقی و ثبتی را در این زمینه می توانید با ایجاد ابزار یا کالایی نوظهور به عنوان اختراع در اداره مالکیت صنعتی پیش برید که خود لازمه مخترع بودن را در برمی گیرد. برای ثبت اختراع خود و نیز استعلام قبل از ثبت در ادارات مربوطه می توانید با کارشناسان و وکلای حقوقی مجتمع ثبتی ایلیا در تماس باشید.

ثبت طرح صنعتی در قم

اساساً ارائه طرح محصولات که ترکیبی از شکل یا طرح و یا رنگ به عنوان یک طرح صنعتی قابل رویت می تواند مشمول تعریف طرح صنعتی باشد. در این زمینه بهتر است با ارائه طرح خاص و جدید خود و نمونه از آن به موسسات حقوقی مجرب مراجعه و صفر تا صد امور ثبت طرح صنعتی را به وکلای حقوقی بسپارید و خیال خود را آسوده کنید.

حوزه های ثبت برند در قم

  • ثبت برند در قم
  • ثبت برند در کهک
  • ثبت برند در جعفرآباد

ثبت برند در شهرک های صنعتی قم

ثبت برند در شهرک های صنعتی قم

شهر قم به دلیل قرارگیری در مرکز کشور دارای اب و هوایی خشک است از سویی این استان به دلیل قرارگیری در موقعیت جغرافیایی از شمال به تهران، از جنوب به اصفهان و از غرب به استان مرکزی و از سمت شرق به استان سمنان دسترسی دارد و با در نظر گرفتن موقعیت استراتژیک این استان در زمینه تجارت و ترانزیت کالاها و نیز وجود شهرک های صنعتی از جمله شهرک صنعتی آی تی، شهرک صنعتی چاپ و نشر، شهرک صنعتی سلفچگان، شهرک صنعتی شکوهیه و محمودآباد زمینه را برای تولید و عرضه کالاها و فن آوری تولیدی در این استان را افزایش داده.

تمامی شهرک هایی که نام بردیم از قبل ثبت برند در قم را انجام داده اند و توانسته اند با اخذ تسهیلات مربوط به راه اندازی واحد تولیدی کارهای خود را بر اساس قانون پیش ببرند و از طریق قانونی پیگیر حق و حقوق خود باشند. شما هم اگر می خواهید برندی خاص برای تجارتتان داشته باشید می توانید با وکلای ثبتی و حقوقی ایلیا تماس گرفته و مشاوره حقوقی دریافت کنید.

مجتمع ثبتی ایلیا در مسیر ثبت برند و علامت تجاری راهنمای شما خواهد بود تا در کم ترین زمان و با ارائه راهکارهای کاربردی انجام دهید. برای رسیدن به اهداف بلند مدت خود تنها نیاز است با شماره تماس 02632137 مجتمع حقوقی ایلیا تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدشیخ قمی
محمدشیخ قمی
6 سال قبل

باسلام.استعلام برای ثبت برند چجوری انجام میشه؟

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  محمدشیخ قمی
6 سال قبل

با سلام در صورتی که شماره تماستان را اعلام نمایید ،کارشناسان ثبت ایلیا در اسرع وقت با شما تماس می گیرند .

رضا صادقی
رضا صادقی
6 سال قبل

سلام قصد ثبت نام تجاری را در قم دارم لطفا هر چه سریعتر با من تماس بگیرید

جواهری
جواهری
7 سال قبل

قصد ثبت اسم و علامت تجاری در قم را دارم
لطفا تماس بگیرید