جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت برند در ایلام توسط کارشناسان حقوقی

ثبت برند در ایلام

تمایل به گسترش کسب و کارتون در شهر ایلام دارید ؟ میدونید با ثبت برند در ایلام می تونید از مزایای بسیار آن از سوی ادارات و مراجع دولتی بهره مند شوید؟

ما در این مقاله نکات مهمی را برای انجام به موقع را با انجام قوانین و شروط ثبت برند در اداره ثبت علائم تجاری برای شما بیان می کنیم. همراه ما باشید تا دیگر نیازی به مراجعه به دیگر متون ثبتی نباشد.

ثبت برند در ایلام

ما نمی توانیم مسیر باد را تنظیم کنیم اما همیشه می توانیم مسیر بادبان ها را تنظیم کنیم. قدرت بزرگ در کسب و کار های امروز برند است ، برند وسیله تنظیم بادبان ها است تا شما را در طوفان های کاری و تجاری و رکود اقتصادی حفظ کند.

در هر کاری شما یک یا چند برند قدرتمند را می شناسید که به نوعی شناسنامه محصول آنها نیز شده است ما در این مقاله قصد داریم به ثبت برند در ایلام بپردازیم ، زیرا ارزش یک برند آن زمانی است که کسی نتواند آن را از شما و کسب و کارتان بگیرد ثبت برند در ایلام تنها راهی است که از این مسئله جلوگیری نمایید.

برای اینکه بدانید از کجا باید شروع کنید و چه مراحلی را طی نمایید این مقاله را دنبال کنید و صفر تا صد ثبت برند در ایلام را با مجتمع ثبتی ایلیا تجربه کنید.

شرایط نام گذاری برند در ایلام

قطعاً شما هر اسمی را نمی توانید به عنوان برند به ثبت برسانید بدین سبب برندی که انتخاب می کنید باید شرایط زیر را در آن لحاظ کنید در زیر مواردی که قابل ثبت نیستند را ذکر می کنیم:

  • برندتان نباید پیش از این به ثبت رسیده باشد یا مشابه برند ثبت شده دیگری باشد.
  • اسامی مشاهیر به عنوان برند
  • اسم های مقدس به عنوان برند
  • اسامی عام به تنهایی
  • صفت ها به تنهایی
  • اسم محصولات برای همان محصول
  • اسم اماکن و سازمان های دولتی و بین المللی به عنوان برند
  • نماد های نظامی
  • مخفف اسم سازمان های بین المللی و دولتی

ثبت برند در ایلام

شرایط ثبت برند در ایلام

در زمان باستان صنعتگران و کسانی که آثار هنری یا صنایع دستی خلق می کردند بر روی محصولات خود نامشان را حک می کردند تا به عنوان صاحب اثر شناخته شوند و نه تنها اعتبار کار به آنها تعلق می گرفت بلکه حق خرید و فروش آثار نیز منحصر به آنها می شد.

این روند تا به امروز ادامه یافته و هم اکنون شکل و شمایل دیگری به خود گرفته که تحت عنوان ثبت برند یا علامت تجاری از آن یاد می شود و تفاوت آن در این است که پس از طی پروسه اداری ثبت برند، علامت یا برند هر شخص حقیقی یا حقوقی بر روی تولیدات وی درج شده و برای او حقوق انحصاری و نیز در آمد بیشتر به همراه می آورد و به علاوه مانعی بر سر راه سودجویان بوده و جلوی هر نوع اقتباس از محصولات و خدماتی که به مالک دیگری تعلق دارد را می گیرد.

جهت مشاوره ثبت برند و علامت تجاری در ایلام شما می توانید با کارشناسان مجتمع ثبت ایلیا تماس حاصل نمایید.

مدارک ثبت برند در ایلام

الف- شخص حقیقی

  • ارائه رونوشت شناسنامه.
  • ارائه کارت ملی.
  • ارائه رونوشت کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد.
  • ارائه رونوشت مجوز فعالیت اعم از: جواز تاسیس،پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادر شده از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی.

ب- شخص حقوقی

  • ارائه رونوشت شناسنامه.
  • ارائه رونوشت کارت ملی.
  • ارائه رونوشت روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت توجه داشته باشید که از آخرین تغییرات شرکت نباید بیشتر از دو سال گذشته باشد.
  • ارائه رونوشت مجوز فعالیت از قبیل جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیتی که از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی صادر شده است.
  • ارائه کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد.

نکته: در صورتی که در تصویر برند یا نام مورد نظر شما جهت ثبت، کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد، ارائه کارت بازرگانی الزامی نخواهد بود.

مراحل ثبت برند در ایلام

  1. در ابتدا باید اظهارنامه ثبت برند تکمیل شود و به اداره ثبت علائم تجاری ارسال شود.
  2. بعد از دریافت ابلاغیه تأیید برند مدارک اصلی را به اداره ثبت علامت تجاری تهران ارائه می نماییم.
  3. پرداخت و نشر روزنامه نوبت اول ثبت برند در ایلام.
  4. طی سی روز بعد از نشر آگهی اول نسبت به پرداخت هزینه ثبت اقدام و برای برند ایلام شماره ثبت صادر می شود.
  5. پرداخت و نشر روزنامه نوبت دوم.
  6. صدور تصدیق ده ساله برند.

مدارک ثبت برند در ایلام

جهت ثبت برند در ایلام از کجا شروع کنیم؟

باید بدانید که علامت تجاری خود را می توانید در شکل های مختلف به ثبت برسانید به عنوان مثال :لوگو، لوگو تایپ، طرح ، آرم یا نام تجاری . مجتمع حقوقی ثبتی ایلیا با دارا بودن دپارتمان تخصصی ثبت شرکت و ثبت برند و حضور مشاوران حقوقی و ثبتی کارآزموده یکی از بهترین راهنمایان شما در زمینه انتخاب و طراحی انواع علائم تجاری می باشد.

پیشنهاد ما برای بهبود شرایط انتخاب و تکیه به وکیلی است که می تواند با تجربه ی خود کارها را بهتر و سریع تر به انجام برساند همین حالا با مشاورین مجرب ما درتماس باشید.

مراحل ثبت برند در ایلام توسط متقاضی

در گام اول باید اظهارنامه ثبت علامت را از طریق تارنمای اداره مالکیت صنعتی به صورت فایل الکترونیکی ارسال کنید. مدارک شخصی که قرار است ثبت به نام او انجام شود میتواند به نام شخص حقیقی و یا حقوقی باشد که در صورتی که به نام شخص حقیقی باشد مدارک شناسایی اعم از کارت ملی و شناسنامه آن شخص باید ارسال شود و در صورتی که به نام شخص حقوقی باشد یعنی اینکه قرار باشد ثبت علامت تجاری را به نام شرکت خود ثبت کنید مدارک ثبت شرکت ( آگهی تاسیس و شرکتنامه ) احتیاج است. چنانچه ثبت برند به شکل لاتین باشد باید کارت بازرگانی هم داشته باشید.

در هر زمینه ای که قرار است ثبت علامت صورت گیرد باید مجوز ی دال بر فعالیت در آن رشته را اخذ کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مجتمع ثبتی ایلیا در تماس باشید. هزینه ثبت برند مشخص نمی باشد و بستگی به محصول مورد تقاضا و طبق بندی آن دارد. پیش از هر اقدامی نسبت به ثبت برند خود استعلام برندرا جهت اطمینان بیشتر از سامانه استعلام برند و علامت تجاری انجام دهید.

ثبت برند در ایلام توسط مجتمع ثبتی ایلیا

پس از در اختیار گذاشتن اطلاعات شامل مشخصات مالک حقیقی یا حقوقی برند و طراحی علامت یا انتخاب نام تجاری توسط وکلای مجتمع ثبتی ایلیا نسبت به ثبت برند مورد نظر شما امکان سنجی و استعلام می گردد و در صورت ارزیابی مثبت اقدامات لازم جهت ثبت سامانه ای برند در پایگاه اداره مالکیت صنعتی انجام می گردد و اظهارنامه مربوطه به صورت تخصصی برای متقاضی تدوین می گردد تا در صف بررسی کارشناسی قرار گیرد. این بررسی حدود 35- 40 روز کاری زمان می برد پس از آن مرحله ارجاع مدارک و نوبت آگهی اول است.

کلیه مراحل فوق تا صدور گواهی ثبت برند ده ساله در ایلام توسط کارشناسان مجتمع حقوقی ایلیا انجام می گیرد.در صورتی که ثبت برند را به مجتمع ثبتی ایلیا واگذار نمایید، وکیل ثبت برند و علامت تجاری کلیه مراحل ثبت برند در ایلام را برای شما به انجام می رساند.

ثبت علامت تجاری در ایلام

علامت تجاری بیانگر نشانی است که بر روی کالاها درج می گردد تا آنها را از سایر کالاهای مشابه متمایز کند و به صاحب کالا حق استفاده انحصاری از عرضه ، فروش ، صادرات و یا اعطای امتیاز کار با آن را بدهد.

علامت تجاری به دو شکل حقیقی و حقوقی به ثبت می رسد و دارای بازه زمانی 10 ساله است که این بازه با پرداخت هزینه قابل تمدید است. علامت تجاری جهت ثبت باید پیرو قوانین تجارت جمهوری اسلامی ایران باشد و پیش از آن عین یا شبیه آن به ثبت نرسیده باشد.

آیا ثبت علائم تجاری در ایلام اجباری است؟

به طور کلی ثبت برند در ایران اجباری نمی باشد اما ثبت برند برای برخی از محصولات است که اجباری می باشد ، محصولاتی مانند محصولات غذایی ،دارویی، مواد شیمیایی و بهداشتی به دلیل اینکه به نوعی با سلامت جامعه در ارتباط است باید از فیلتر هایی عبور کنند که برای عبور از این فیلتر ها ثبت برند ایلام یکی از الزامات می باشد.

یعنی این محصولات سیب سلامت و استاندارد نیاز دارند جهت تولید و توزیع و فروش و جهت اخذ سیب سلامت یکی از مدارک لازم گواهی ثبت برند برای این محصولات است.

ثبت لوگو و آرم و علائم تجاری در ایلام

هر چیزی که باعث تشخیص یک کالا از کالای مشابه خود شود مانند رنگ ،تصویر شکل ،عدد و… اگر در اداره مالکیت صنعتی به ثبت رسیده باشد به آن علامت تجاری گفته می شود. علائم تجاری در قالب لوگو و آرم نیز به ثبت می رسد که طرح یا نشان مخصوص یک کالا می باشد .

به عنوان مثال برند پوما دارای لوگویی به شکل ببر است . یا مارک لوازم ورزشی نایک لوگو یا آرمی به شکل یک تیک دارد که نشان از هویت و اصالت اجناس این کارخانه ها می باشد و معرف و مشخص کننده کالاهای آنها خواهد بود.کارشناسان مجتمع ثبتی ایلیا آماده ارائه خدمات تخصصی در این خصوص به شما می باشند.

دفتر ثبت برند همان اداره مالکیت صنعتی است که مرجع ثبت برند و علامت تجاری در کلیه شهرهای ایران می باشد.

هزینه و زمان ثبت برند در ایلام

خیلی از افراد گمان می کنند ثبت برند هزینه ای ندارد در صورتی که این ذهنیت کاملاً اشتباه است و هر مرحله پرداختی هایی را برای متقاضی آن به دنبال دارد اگر بر روال و مقررات ثبت آشنایی نداشته باشید حتماً هزینه سر سام آوری برایتان خواهد داشت.

هزینه های ثبت علامت تجاری با توجه به نوع درخواست برند تجاری و طبقات درخواستی متغیر می باشد وعلاوه بر هزینه های واریزی شما باید هزینه چاپ و انتشار دو نوبت روزنامه رسمی را هم پرداخت کنید خاطرنشان میشویم که برای کسب اطلاع بیشتر در خصوص هزینه های ثبت علامت تجاری ( برند) می توانید با فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران و کارشناسان مجتمع ثبتی ایلیا با شما تماس بگیرند هم چنین می توانید با شماره تلفن های مجتمع ثبتی ایلیا که در این صفحه درج شده تماس بگیرید.

بدین روی حتماً با کارشناسان مجتمع ثبتی ایلیا گفتگو نمایید تا هزینه های ثبت برند در ایلام را مدیریت نمایید. ما در مجتمع ثبتی ایلیا هزینه های ثبت برند را با تعرفه های پایه ارائه می دهیم با یک تماس از هزینه تمام شده ثبت برند در ایلام مطلع گردید.

خدمات مالکیت صنعتی در ایلام

اداره مالکیت صنعتی در ایران اقداماتی مانند ثبت برند و علامت تجاری، ثبت اختراع و طرح صنعتی را موظف به انجام دارد. از این رو با ارائه قوانین و شروط ثبت در سامانه اداره متقاضیان را راهنمایی کرده و در مسیر اهدافشان راهنمایی می کنند. در ادامه در زمینه ثبت اختراع و طرح صنعتی راهنمای شما خواهیم بود. در صورت پیش آمدن هر سوالی در زمینه ثبت با کارشناسان مجتمع ثبتی ایلیا تماس بگیرید.

ثبت طرح صنعتی در ایلام

منظور از طرح صنعتی، اشکال و ظاهر یک محصول نوظهور صنعتی یا صنایع دستی است که با ارائه آن می توان تحولی در ابزارها و صنعت ایجاد کرد. ثبت طرح صنعتی براساس تشریفات مندرج در اداره مالکیت معنوی انجام می پذیرد.

برای انجام این امر تنها نیاز است که اشخاص به سایت اصلی اداره مالکیت معنوی مراجعه کرده و پس از پرکردن اظهارنامه و ارائه مدارک مربوطه این امر انجام خواهد شد.

ثبت اختراع در ایلام

اختراعات حاصل تفکر مخترعین می باشد که برای ثبت آن و نیز تولید انبوه آن باید اقدامات مربوطه انجام شود. لازم به ذکر است که وکلای مجتمع حقوقی ایلیا در تمامی گام های ثبت اختراع همراه شما خواهند بود تا به اهداف خود نزدیک شوید.

آیا ثبت برند در ایلام مالیات دارد؟

ثبت برند برای متقاضیان جز هزینه ثبت هزینه دیگری ندار.د زیرا خود برند برای فروش محصول به ثبت می رسد و خود فروش برای تولید کننده مالیات دارد و مالیات جداگانه ای برای برند ثبت شده وجود ندارد.

برند یک اسم یا طرح است برای کار شما و هرگز ملزم به پرداخت مالیات برای شکل و نام تجاری معرف فعالیت خود نیستید و قانون هیچ گونه مالیاتی برای ثبت برند در ایلام و ثبت علامت تجاری در نظر نگرفته است.

خرید و فروش برند در ایلام

همانطور که تا اینجا گفته شد ، ثبت برند و علامت تجاری مستلزم فراهم آوردن شرایط و رعایت مقررات و طی کردن مراحلی است که برخی از متقاضیان ثبت برند با توجه به آنها ترجیح می دهند به جای فرآیند ثبت نسبت به خرید برند آماده مبادرت کنند چرا که برخی از افراد یا مجموعه‌ها برای تبلیغ و استفاده از برند تعجیل دارند و این در حالی است که پروسه اداری ثبت برند زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد در صورتی که خرید و انتقال برند آماده به سرعت و تنها با حضور طرفین معامله یعنی فروشنده و خریدار در دفترخانه ثبت اسناد رسمی امکان‌پذیر است.

مجتمع ثبت ایلیا در زمینه خرید و فروش برند و علامت تجاری نیز می تواند راهنمای شما باشد. مجتمع ثبتی ایلیا همچنین خدماتی مانند نمونه اسم برند و علامت تجاری، پیشنهاد نام برند و علامت تجاری و طراحی برند و علامت تجاری ( لوگو) را نیز براساس آخرین قوانین ثبت برند و علامت تجاری در ایلام ارائه می دهد.

امروزه فضای کسب و کار ها از حالت سنتی خارج شده و به زودی دیگر کسب و کار سنتی در دنیا وجود نخواهد داشت و اگر برای ثبت برند در ایلام اقدام نکنید مجبور می شوید برند هایی را که دلالان برند به ثبت رسانده اند با قیمت گزافی خریداری نمایید.

ثبت برند در شهرستان های ایلام

  • ثبت برند در ایلام
  • ثبت برند در ایوان
  • ثبت برند در مهران
  • ثبت برند در دره شهر
  • ثبت برند در آبدانان
  • ثبت برند در شیروان و چرداول
  • ثبت برند در دهلران

ثبت برند در مهران

ثبت برند در مهران

شهرستان مهران در جنوب غرب استان ایلام واقع شده و از آن می توان با مشخصه شهرهای مرزی برای موارد زیارتی عراق نام برد. این شهر به لاله های سرخ معروف است و پایگاهی برای تبادلات تجاری استان ایلام به حساب می آید. به همین دلیل بهتر است هرچه بیشتر به موضوع ثبت برند در مهران بپردازید تا بتوانید در صورت انجام تجارت داخلی یا بین المللی تمامی موارد مربوط به عرضه کالارا با نام و نشان مخصوص به خود به سرانجام رسانید.

اگر در این زمینه اطلاعات کافی می خواهید می توانید با وکلای حقوقی ایلیا در ارتباط باشید و صفرتا صد امور ثبتی را به همراه روش های ثبت برند در این شهرستان فرابگیرید. ما هدفی جز موفقیت شما در سر نداریم. با شماره 02632137 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

برای جلوگیری از این مسئله و سایر چالش های ذکر شده در این مقاله هم اکنون برای ثبت برندتان در ایلام اقدام نمایید. کارشناسان ما پاسخگوی سوالات ثبتی حقوقی شما در ایلام می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نجف کمری
نجف کمری
5 سال قبل

با عرض سلام و خسته نباشید حضور شما سروران گرامی بنده جواز تاسیس مواد شوینده دارم و در خصوص برنده راهنماییهای لازم میخواستم اینکه ایا برندی که شما مزگیرین بین المللیه یا نه داخلیه و اینکه بنده میخواهم تحت لینسانس کشوری مثل المان باشه ایا قادر به این کار هستین و نیز ثبت شرکت میخواهم و هزینه کلی که بابت اینها تمام شده ممنون