جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در گلستان

ثبت اختراع در گلستان

برای ثبت اختراع خود در کم ترین زمان بهتر است در ادامه این متن همراه ما باشید. در صورتی که شما متقاضی ثبت اختراع در گلستان هستید و تا به امروز اقدام به ثبت مالکیت اختراع نکرده اید. همراه ما در ادامه این متن باشید قطعاً راهتنمای بسیار خوبی خواهد بود. در ادامه همراه ما باشید.

راهنمای ثبت اختراع در گلستان

اختراع در ابعاد و جوانب مختلف علمی و حقوقی مراحل و روند مختلفی را طی می کند که مجتمع ثبتی حقوقی ایلیا با کادر مجرب در زمینه مالکیت فکری و معنوی به کمک متخصصین علوم مهندسی و و کلای مجرب در زمینه ثبت تخصصی و علمی اختراع و طرح صنعتی با توجه به قانون و مقررات اداره ثبت اقدام می نماید.

ثبت اختراع به دلیل اینکه تمام خصوصیات فنی و ابتکارات اختراع منحصر به فرد می شود و از هرگونه سوء استفاده ای از آن جلوگیری می کند انجام می شود. ثبت اختراع یکی از اصلی نرین تخصص های کارگروه مالکیت معنوی در موسسه ثبتی ایلیا می باشد.

خدمات ارائه شده از سوی مجتمع ثبت ایلیا عبارت است از:

  • مشاوره در بخش طراحی گرافیکی نقشه های فنی کالا و شبیه سازی سه بعدی کامپیوتری
  • تدوین مندرجات فنی-حقوقی کل پرونده اختراع که عبارت است از شرح و توصیف ، ادعانامه و خلاصه اختراع
  • نواقص پرونده ثبت اخترع رفع می شود
  • اخطار تشابه در صورت ابلاغ رفع می شود و دفاع تخصصی از عملکرد دستگاه
  • مشاوره جهت گرفتن تاییدیه علمی از مراجع مربوطه اختراع

حقوق ثبت اختراع در گلستان

مدرک ثبت اختراع در گلستان، حق امتیاز یا (Patent) است که نوعی امتیاز انحصاری می باشد که در قبال اختراع یا رای به ثبت رسیده به اختراع کننده یا وکیل قانونی مخترع به منزله صاحب اختراع تعلق می گیرد.

پس از ثبت اختراع در گلستان مخترع از حقوق مخصوصی که از سوی مقنن و سازمان های دارای شایستگی برای زمانی معین در برابر ایده یا محصول یا فرآیند نوآورانه (اختراع) اعطا می شود، برخوردار می گردد.

شرایط ثبت اختراع در گلستان

ثبت اختراع حاصل آفرینش ذهنی افراد است که می توان گفت سبب ایجاد یک راه حل جدید برای مشکلات فنی جامعه می گردد و یا در قالب یک محصول صنعتی یا فرایند صنعتی متبلور می شود.

اختراعی قابلیت ثبت خواهد داشت که از خلاقیتی جدید و قابل ثبت، ایجاد شود و کاربردی صنعتی داشته باشد. منظور از ابتکار جدید آن چیزی است که از ذهن  یک شخ در جهت انجام و تولید یک صنعت قبلی وجود نداشته و برای فردی با مهارت معمول در فن مذکور آشکار و شناخته شده نباشد و از نظر صنعتی نیز اختراعی کاربردی محسوب می شود که در رشته ای از صنعت قابل ساخت یا استفاده باشد.

پس از این که کارشناسان اداره ی مالکیت صنعتی اختراع را تایید کرد گواهی نامه مبنی بر ثبت اختراع به دارنده آن می دهد و این گواهی نامه در اصل جهت حمایت از دارنده آن می باشد و دارنده آن مجاز است از حقوق انحصاری که برای اختراع در نظر گرفته شده است استفاده کند.

ثبت اختراع در گلستان

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در گلستان

  • ارائه نسخه از اظهارنامه ثبت اختراع
  • توضیح اختراع که توسط مخترع در برگه A4 تنظیم شده
  • نقشه های اختراع در سه نسخه در برگه های A4
  • ادعانامه اختراع در سه نسخه در برگه های A4
  • رونوشت مدارک شناسایی مخترع یا مخترعین
  • ارائه رسید بانکی مربوط به ثبت اختراع

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع در گلستان

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع یا Patetnt در کشورهای مختلف متفاوت است و در بازه 20 ساله تنظیم و صادر می شود ثیت اختراع یک نوع حق است که به مالک آن جهت خلق اختراعی تازه اعطا می شود و بر مبنای ماده 16 قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و نشان های تجاری تصویب شده بعد از گذشت 20 سال از تاریخ تحویل اظهارنامه ثبت اختراع تاریخ انقضای آن به اتمام می رسد.

گواهینامه ثبت اختراع به شرط پرداخت اقساط سالیانه دارای اعتبار است و در صورت پرداخت نکردن فاقد اعتبار می باشد .

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مصطفوی زاده
مصطفوی زاده
1 سال قبل

برای ثبت اختراعم در گلستان کجا باید برم

رضا ملکی
رضا ملکی
1 سال قبل

سلام اختراعی در زمینه پرورش گلهای آپارتمانی دارم که فکرنکنم ثبت شده باشه ولی شک دارم از کجا باید مطمئن بشم میشه بهم بگید