جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در گرگان

ثبت اختراع در گرگان

برای ثبت اختراع باید نکاتی را برای پیشبرد اهدافتان بدانید. در این متن به توضیح درباره ثبت اختراع در گرگان پرداختیم تا شما عزیزان برای دستیابی به ثبت سریع و اطلاع از شرایط مربوطه با مطالعه این مقاله در کم ترین زمان راهنمایی شوید. در ادامه همراه ما باشید.

راهنمای ثبت اختراع در گرگان

جنبه های علمی و جنبه های حقوقی اختراع موارد متعددی است. به علت اینکه اختراع از تلاش ذهنی و تفکرات مخترع ناشی می شود دارای جنبه علمی می باشد و از طرف دیگر ثبت اختراع در گرگان دارای مراحل حقوقی می باشد.

مجتمع حقوقی ثبتی ایلیا با داشتن دپارتمان های تخصصی در زمینه مالکیت معنوی و ذهنی و ثبت آن و استفاده از همکاری متخصصین علوم مهندسی و وکلای باتجربه در زمینه ثبت تخصصی و علمی اختراع و طرح صنعتی با توجه به جدیدترین قوانین مربوط به ثبت اختراعات می تواند در این راستا شما را یاریگر باشد.

تنظیم و ارائه پرونده ثبت اختراع در گرگان به شکلی که تمام خصوصیات فنی، مهندسی و خلاقانه اختراع را پوشش دهد.

آن را قابل حمایت کند و جلوی هرگونه تقلید یا کپی برداری غیرمجاز از اختراع شما را بگیرد، یکی از اصلی ترین تخصص های کارگروه ثبت اختراع مجتمع ثبتی ایلیا می باشد.

نکات ثبت اختراع در گرگان

زمانی که ثبت اختراع در گرگان انجام می شود گواهی اختراع و یا Patent به مالک اختراع اعطا می شود. این گواهی حقوقی را برای مخترع ایجاد می کند مثلا” مانع کسانی می شود که بخواهند به نوعی از فروش، عرضه، صادرات یا تولید آن اختراع بدون اجازه مالک استفاده ببرند و به نوعی استفاده از اختراع را منحصراً به شخص مخترع محدود می کند. لازم به ذکر است که در صورتی که اختراع دارای کارکرد صنعتی بوده و مفید واقع شود این گواهی صادر شده به مدت 20 سال دارای اعتبار است.

ثبت اختراع در گرگان

شرایط ثبت اختراع در گرگان

یک اختراع محصول تفکر و ایده های یک فرد بوده و برای انجام امور و ایجاد یک محصول جدید از آن استفاده می شود. یک اختراع قابل ثبت باید نوآورانه و نوپا باشد و کاربرد در تولید محصولات را داشته باشد.

بتوان از آن در صنعت استفاده کرد. البته باید این نکته را در نظر داشت که یک اختراع باید دارای هویت جدید بوده و در یک صنعت ناشناخته باشد.

این اختراع برای فردی با داشتن مهارت اندک در صنعتی که ارائه شده شناخته نشده باشد و در رشته مربوطه کاربرد داشته باشد.

پس از ثبت اختراع در گرگان یک گواهی نامه برای ثبت اختراع از سوی اداره مالکیت صنعتی صادر می شود و بدین ترتیب از محصول و اختراع مطرح شده حمایت می شود.

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در گرگان

  • ارائه اظهارنامه
  • توضیح اختراع
  • ارائه نقشه های اختراع
  • ادعانامه اختراع
  • ارائه تصویر مدارک شناسایی مخترع
  • تسلیم هزینه های ثبتی

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع در گرگان

همانطور که ذکر شد گواهی ثبت اختراع حقوق انحصاری و حمایت قانونی برای مالک آن به همراه دارد که طول مدت اعتبار گواهی ثبت اختراع در ایران معادل 20 سال می باشد.

البته حفظ حقوق حاصل از ثبت اختراع طی این 20 سال مشروط بر پرداخت اقساط سالیانه از جانب متقاضی ثبت اختراع است. (در صورتی که هزینه حق الثبت به صورت اقساط پرداخت گردد) درحالت پرداخت نکردن هزینه سالانه اظهارنامه مربوط به گواهینامه ثبت اختراع بی اعتبار خواهد بود.

جهت ثبت اختراع تخصصی در گرگان و تمامی شهرهای کشور می توانید از مشاوره حقوقی و ثبتی مجتمع ثبتی ایلیا بهره ببرید. وکلای حقوقی با ارائه مشاوره تخصصی در کم ترین زمان راهنمای شما خواهد بود تا به اهداف خود در مسیر ارتقای سطح کیفی و تولید انبوه اختراع برسید. تنها کافی است با شماره تماس 02632137 تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها