جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

روش های ثبت اختراع در چهارمحال و بختیاری

ثبت اختراع در چهارمحال و بختیاری

در این مقاله به نحوه و مدارک ثبت اختراع در چهارمحال و بختیاری پرداختیم تا راهنما و مشاوری تخصصی برای ثبت اختراع شما متقاضیان ثبت در این استان باشد . هم چنین شما در صورت پیش آمدن هر نوع سوالی در زمینه ثبت اختراع خود می توانید با کارشناسان ایلیا تماس حاصل نمایید. در ادامه همراه ما باشید.

ثبت اختراع در چهارمحال و بختیاری

ثبت اختراع یعنی ثبت یک اثر خلق شده به واسطه قوه خلاقه و دانش یک فرد لذا ثبت اختراع هم می تواند علمی و هم می تواند حقوقی باشد. مجتمع حقوقی ثبتی ایلیا با تشکیل کارگروه های تخصصی در زمینه مالکیت فکری و معنوی هم چنین با بهره مندی از تجارب و دانش خود در عرصه ثبت اختراعات و با اطلاع کامل از قوانین اداره مالکیت معنوی در خصوص ثبت اختراعات اشخاص شما را در راه ثبت اختراع شما عزیزان یاری خواهد کرد.

تنظیم و تشکیل پرونده ثبت اختراع به شیوه ای که تمام خصوصیات فنی و مبتکرانه اختراع را پشتیبانی کرده و قابل حمایت نماید و جلوی هرگونه تقلید یا کپی برداری احتمالی از طرح را بگیرد.

توضیحات بیشتر در خصوص ثبت اختراع در چهارمحال

گواهی ثبت اختراع، حق امتیاز یا (Patent) امتیازی اختصاصی برای مالک اختراع یا آفریننده آن است، که در برابر اختراع یا ایده ثبت شده به مخترع یا نماینده قانونی یا وکیل او به عنوان مالک اختراع اعطا می شود.

انحصار به معنای برخورداری از حقوق مخصوصی می باشد که از جانب قانونگذاران و ادارات ذی صلاح برای مدت زمان مشخص درقبال یک ایده یا محصول یا فرآیند نوآورانه (اختراع) در اختیار فرد مخصوصی قرار می‌گیرد. به شرطی که آن اختراع، اختراعی تازه، سودمند یا مورد بهره برداری در صنعت شناخته شود.

ثبت اختراع در چهارمحال و بختیاری

شرایط ثبت اختراع در چهارمحال و بختیاری

ثبت اختراع به معنی ثبت آن چیزی است که با تکیه بر علم و آگاهی مخترع و در نتیجه افکار و ابتکارهای وی به وجود آمده است. می توان گفت سبب ایجاد یک راه حل جدید برای مشکلات فنی جامعه می گردد. در قالب یک محصول صنعتی یا فرایند صنعتی ایجاد شده و به ثبت می رسد.

اختراعی را می توان ثبت کرد که ناشی از آفرینش ذهنی بوده، جدید باشد و دارای کاربرد صنعتی هم باشد.

منظور از ابتکار ، ایجاد و ارائه یک  طرح یا وسیله ای که باعث تسهیل در انجام امور گردد گفته می شود. در صنعت، اختراعی کاربردی و قابل ثبت است که بتوا از آن در انجام امور بهره برد. و بتواند امور را با آن بهتر انجام داد.

منظور از گواهی ثبت اختراع در واقعی سندی معرف اختراع که از سوی اداره مالکیت معنوی برای مالک و متقاضی ثبت اختراع ارائه می گرددو دارنده آن با استناد به آن می تواند از حمایت های قانونی بهره مند شود.

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در چهارمحال و بختیاری

  • ارائه اظهارنامه اختراع
  • تشریح ویژگی ها و نمونه از اختراع موردنظر
  • تهیه نقشه از اختراع در برگه A4
  • رونوشت از تمامی مشخصات متقاضی ثبت اختراع
  • تسلیم فیش واریزی بانکی برای ثبت اختراع
  • ادعانامه مربوط به اختراع
  • ثبت مشخصات مخترع و در صورت عدم تمایل وی به درج نام گواهی کتبی از سوی مخترع

اعتبار ثبت اختراع در چهارمحال بختیاری

یک اختراع معمولا از زمان ثبت و ارائه اظهارنامه و گواهی ثبت اختراع تا 20 سال اعتبار خواهد داشت . در زمان 20 ساله حیات اختراع از سوی مالک و یا مالکین اختراع باید سالانه هزینه ها به اداره مالکیت معنوی تسلیم گردد و در غیر این صورت آن اختراع از اعتبار خارج خواهد شد.

شما متقاضیان ثبت اختراع و مخترعین در صورتی که تمایل به پیگیری موضوعات اختراع دارید، می توانید با ثبت آن در اداره مالکیت معنوی با کارشناسان مجرب مجتمع ایلیا تماس گرفته حاصل نمایید. با بهره مندی از مشاوره رایگان مشاوران این مجتمع، اختراع را در کم ترین زمان به ثبت رسانده و از این طریق از حمایت های قانونی بهره مند شوید.

به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها