جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در هرمزگان

ثبت اختراع در هرمزگان

برای ثبت اختراع در هرمزگان چه اقداماتی را انجام دادید؟ تمایل به ثبت اختراع خود دارید اما به دلیل پیچیده بودن امور مربوط به ثبت آن تا امروز از انجام قانونی امور دست کشیدید؟ ما در این متن به بحث ثبت اختراع در هرمزگان پرداختیم . برای کسب اطلاعات تکمیلی بهتر است در ادامه همراه ما باشید.

راهنمای ثبت اختراع در هرمزگان

پروسه ثبت اختراع دارای مراحلی است که می بایست از جهات گوناگون علمی و حقوقی مورد بررسی قرار بگیرد این پروسه مستلزم تشکیل کار گروه هایی است که در زمینه مالکیت فکری و معنوی دارای دانش تخصصی در حوزه های مهندسی و وکالت باشند.

روند کار این کار گروه ها باید به گونه ای تدوین شده باشد که مطابق با اخرین قوانین اداره ثبت اختراعات کشور باشد. تدوین پرونده ثبت اختراع باید به گونه ای باشد تا بتواند از ویژگی های فنی و مبتکرانه پشتیبانی کرده و از هر گونه تقلید و یا کپی برداری ممانعت یه عمل آورد.

ثبت اختراعات درهرمزگان

گواهی ثبت اختراع، حق امتیاز یا (Patent) امتیاز انحصاری است که به مخترع یا نماینده قانونی مالک اختراع یا ایده اعطا می شود. اعطا در این جا به معنای داشتن حقوق مخصوص است که قانون گذار در مدت معینی در قبال ایده اختراع می گذارد به شرطی که آن اختراع تازه و سودمند ومورد بهره برداری و استفاده باشد.

شرایط ثبت اختراع در هرمزگان

افرینش ذهنی افراد که باعث ایجاد یک راه حل بدیع جهت رفع مشکلات فنی جامعه باشد را ثبت اختراع گویند که این ثبت اختراع می تواند در قالب محصول صنعتی یا فرایند جدیدی باشد که از خلاقیت ذهنی نشات گرفته و کاملا جدید و در صنعت کاربردی می باشد.

ابتکار جدید رامی توان اینطور معنی کرد انچه که در ذهن یا صنعت قبلی وجود نداشته باشد و برای فردی عادی نا شناخته باشد.همچنین اختراع کاربردی به گونه ای از اختراع اطلاق می شود که دررشته ای از صنعت قابل ساخت و بهره برداری باشد.

گواهی نامه ثبت اختراع  از سوی اداره مالکیت معنوی برای مخترعین صادر می شود که با در اختیار داشتن آن می توان از حمایت های قانونی بهره مند شد و از تسهیلات ویژه ای در انجام امور بهره مند شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام امور حقوقی خود می توانید با کارشناسان مجرب ثبتی ایلیا در تماس باشید.

ثبت اختراع در هرمزگان

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در هرمزگان

  • ارائه اظهارنامه ثبت اختراع
  • شرح اختراع که توسط مخترع ارائه می گردد
  • تسلیم نقشه های اختراع
  • رونوشت از تمامی مدارک هویتی مخترع
  • ارائه رسید بانکی حق الثبت اختراع

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع

افرادی که اختراع انجام داده اند امتیاز ثبت اختراع را که به صورت حقی برای او است دارا می شوند. که در کشورهای مختلف مدت زمان اعتبار اختراع متنوع است اما معمولا بازه زمانی 20 ساله برای آن در نظر گرفته می شود.

برمبنای ماده 16 قانون ثبت اختراعات طرح های صنعتی و نشان های تجاری تصویب شده در 1386، گواهینامه ثبت اختراع بعد از گذشت بیست سال از تاریخ تحویل اظهارنامه ثبت اختراع منقضی می شود.

البته نگهداری گواهینامه ثبت اختراع در این 20 سال مشروط به پرداخت قسط های سالیانه از جانب متقاضی ثبت اختراع است (در صورتی که هزینه حق الثبت به صورت اقساط پرداخت گردد) و درحالت پرداخت نکردن هزینه سالانه اظهارنامه مربوط گواهینامه ثبت اختراع بی اعتبار خوانده می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها