جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در لرستان

ثبت اختراع در لرستان

در این متن به تشریح نحوه آسان ثبت اختراع در لرستان در کم ترین زمان اشاره می کنیم. اگر شما هم طرحی نو در قالب ثبت اختراع در سر دارید که تا به حال توسط دیگری ثبت نشده، این مقاله بهترین راهنمای شما خواهد بود. در ادامه همراه ما باشید.

راهنمای ثبت اختراع در لرستان

هر شخصیت حقیقی یا حقوقی كه مدعی ابداع محصول صنعتی جدید باشد و یا وسیله جدیدی كشف نماید یا راه و روشی را برای بدست آوردن یك نتیجه یا محصول صنعتی كشف نماید، می تواند مورد اختراع خود را به ثبت رسانده و گواهی ثبت اختراع دریافت نماید. کلیه مراحل ثبت اختراع علمی حقوقی می باشد.

یکی از اصلی ترین تخصص های دپارتمان ثبتی ایلیا در ثبت اختراع است زیرا تمام خصوصیات فنی و مبتکرانه اختراع را حمایت می کند و از تقلید و کپی برداری از اختراع مورد نظر جلوگیری می کند.

شرایط ثبت اختراع در لرستان

ثبت اختراع از توانایی علمی و توان ذهنی افراد به وجود می که می تواند جوابگوی نیازهای جامعه باشد و در قالب یک محصول صنعتی یا فرایند صنعتی نمایان می شود .

اختراعی را می توان ثبت کرد که دارای خلاقیت ذهنی بوده ، نو باشد و دارای کارکرد صنعتی نیز باشد. ابتکار جدید یعنی نتیجه ی فکر فرد یا افراد که برای نخستین بار فرایند خاص را ارائه می کند و مشکلی را در یک حیطه کاری از بین می برد و از نظر صنعتی نیز اختراعی کاربردی محسوب می شود که در رشته ای از صنعت قابل ساخت یا استفاده باشد.

گواهی نامه ثبت اختراع سندی است که برای پشتیبانی از اختراع و مخترع بعد از تصمیم مسئولین صادر می گردد و دارنده آن می تواند از حقوق انحصاری ثبت اختراع برخوردار شود.

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در لرستان

  • تسلیم اظهارنامه ثبت اختراع
  • تشریح اختراع که توسط مخترع در برگه A4
  • نقشه های اختراع در برگه های A4
  • ادعانامه اختراع در برگه های A4
  • کپی از مدارک شناسایی مخترع اختراع و ارائه گواهی عدم ثبت
  • ارائه قبض پرداخت هزینه های بانکی حق الثبت اختراع

ثبت اختراع در لرستان

نحوه سریع ثبت اختراع در لرستان

همان طور که می دانید یک اختراع برای به ثبت رسیدن دارای مراحل و شرایط مخصوص به خود است. که باید توسط متخصصین ثبت در اداره مالکیت معنوی انجام گیرد. ما به نکات مهمی که باید در زمان ثبت اختراع در لرستان انجام دهید اشاره خواهیم کرد. از اولین گام هایی که برای ثبت اختراع باید بردارید.

ورود به سایت اداره مالکیت معنوی می باشد. برای انجام این امر به آدرس اینترنتی /iripo.ssaa.ir/ مراجعه کرده و با ثبت نام و عضویت در این سامانه ، تمامی مراحل مربوط به ثبت اختراع را با توجه به موارد درخواستی در این سامانه با ارائه مدارک مربوطه انجام دهید .

با تسلیم اظهارنامه و مدارک هویتی متقاضی ثبت و تسلیم نمونه از طرح اختراع و صد البته انجام استعلامات ثبت اختراع برای اطلاع از ثبت از قبل یک اختراع از جمله مراحل مربوط به ثبت اختراع در لرستان است. هم چنین با پرداخت هزینه های ثبت اختراع می توانید در کم ترین زمان اختراع خود را ثبت کنید.

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع لرستان

ثبت اختراع یک حق است که به مخترع داده می شود و مدت اعتبار ورقه ی اختراع در کشور های مختلف متفاوت است اما معمولاً در بازه زمانی 20 ساله انجام می گیرد . براساس ماده 16 ثبت اختراعات و ایده ها و روش های جدید تا 20 سال دارای اعتبار می باشند.

در صورت اتمام زمان حیات اختراع باید از سوی مالک اختراع اقدامات لازم برای ثبت اختراع انجام گیرد. لازم به ذکر است که یک اختراع تا 20 سال مشمول پرداخت هزینه های مربوطه سالانه به اداره مالکیت معنوی می باشد.

برای انجام سریع و حرفه ای ثبت اختراع می توانید با کارشناسان مجتمع ثبتی ایلیا در تماس بوده و با بهره مندی از مشاوره رایگان آن ها امورات ثبتی خود را انجام دهید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جعفر یوسف پور
جعفر یوسف پور
1 سال قبل

آیا یک اختراع که قبلاً ثبت شده را میتوان با تغییر نام دوباره ثبت اختراع کرد؟ با همان نقشه سه بعدی و همان کار کرد!!!! اگر کسی انجام داد جرمش چیست و چگونه میتوان از وی شکایت کرد

شماره تماس:
9141864921