جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در شهرکرد

ثبت اختراع در شهرکرد

ثبت اختراع باید با اصول خاص به خود انجام گیرد بدین جهت در این مقاله به بحث در مورد ثبت اختراع در شهرکرد می پردازیم تا متقاضیان ثبت در این شهر با مطالعه آن در کم ترین زمان به اهداف خود دست یابند. با ما در ادامه همراه باشید.

راهنمای ثبت اختراع در شهرکرد

پروسه ثبت اختراع فی نفسه دارای بار علمی حقوقی است. بار علمی اختراع در حقیقت همان ذات اختراع است که برآیند هوش و دانش مخترع می باشد و بار حقوقی اختراع همان روند ثبت آن می باشد که نیاز به دانش حقوقی و تسلط بر روند ثبت دارد.

مجتمع حقوقی ثبتی ایلیا با داشتن متخصصین امر مالکیت معنوی نه تنها پرونده اختراع را به صورتی قابل ثبت تنظیم می نماید بلکه با آگاهی از به روزترین قوانین ثبت تمامی جنبه های حقوقی اختراع را مد نظر قرار داده به طوری که جلوی هرنوع سواستفاده احتمالی یا تقلید از اختراع گرفته شده و کلیه حقوق مخترع حفظ شود و مالکیت اثر منحصراً به او تعلق گیرد.

ثبت اختراع یا همان Patent پس از پایان مراحل قانونی ثبت اختراع به نام مالک اختراع صادر می شود و حقوقی را برای او منحصراً به همراه دارد. این حقوق مانع از سواستفاده های احتمالی از حاصل دسترنج یک نفر می گردد، شایان ذکر است که در صورتی گواهی ثبت اختراع برای مخترع صادر می شود که اختراع جدید بوده و دارای مصارف صنعتی باشد.

ثبت اختراع در شهرکرد

شرایط ثبت اختراع در شهرکرد

ثبت اختراع برآیند افکارمخترع بوده که به شکل یک محصول جدید و یا یک فرآیند صنعتی متبلور می گردد . اختراع در شرایطی ثبت می شود که علاوه بر نوین بودن دارای کاربرد صنعتی نیز باشد و در صنعتی که کاربرد دارد، پیش از آن برای افرادی که در آن صنعت مشغول هستند شناخته نشده باشد.

مرجع صدور گواهی ثبت اختراع یا Patent اداره مالکیت صنعتی می باشد پس از تایید جنبه های حقوقی و فنی اختراع توسط کارشناسان این اداره گواهی ثبت اختراع صادر می گردد و حقوق انحصاری را برای مخترع به دنبال دارد.

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در شهرکرد

  • سه نسخه اظهارنامه ثبت اختراع
  • ارائه توصیف اختراع و تشریح نکات فنی و فیزیکی اختراع
  • طرح اختراع
  • ادعانامه اختراع
  • ارائه مدارک شناسایی متقاضی ثبت و اختراع
  • ارائه برگه واریز وجه برای ثبت اختراع

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع در شهرکرد

یک اختراع بر طبق ماده 16 قوانین ثبت اختراع دارای 20 سال اعتبار در اداره مالکیت معنوی می باشد که از سوی ادارات ثبت اختراع به صورت گواهی به متقاضیان آن ارائه می گردد. در این 20 سال اعتبار اختراع باید هزینه گواهی ثبت به صورت اقساط به اداره مالکیت معنوی ارائه گردد.

برای انجام امور حقوقی خود می توانید با کارشناسان مجرب مجتمع ثبتی ایلیا در ارتباط باشید تا آن ها در کم ترین زمان اختراع شما را در شهرکرد ثبت کنند.

3/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها