جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در ساری

ثبت اختراع در ساری

برای ثبت اختراع در ساری باید با کارشناسان مجرب ثبتی در تماس باشید تا آن ها با در نظر داشتن تجارب خود در امر ثبت اختراع راهنمای شما خواهد بود . ما در این متن شرایط و مراحل ثبت اختراع در ساری را برای شما بازگو خواهیم کرد.

راهنمای ثبت اختراع ساری

ثبت اختراع دارای مراحل متعددی می باشد. یکی از مزیت های مجتمع ثبتی ایلیا این است که با دارا بودن مشاوران و کارشناسان متخصص در ارتباط با مالکیت فکری و معنوی اقدام به ثبت اصولی وتخصصی و علمی اختراع و طرح صنعتی با در نظر گرفتن آخرین مقررات و قوانین ادره ثبت می نماید.

از مهارت های اصلی مجتمع حقوقی ایلیا میتوان به این نکته اشاره کرد که به نحوی پرونده ثبت اختراع را تشکیل می دهد که کلیه ویژگی های اختراع در پرونده آمده باشد. آن را به طور کامل حمایت می نماید.

راه را برای استفاده سودجویان می بندد و به آن ها اجازه نمی دهد از آن اختراع و طرح کپی برداری نمایند. یکی از اصلی ترین و مهمترین خدماتی که مجتمع حقوقی ایلیا ارائه میدهد در زمینه ی ثبت اختراع می باشد.

ثبت اختراع در ساری

فرآیند ثبت اختراع در ساری

وقتی که اختراعی به ثبت می رسد در برابر اختراع ثبت شده به مخترع و یا نماینده ی قانونی او که در اصل به نوعی مالک تلقی می شود. گواهی مبنی بر ثبت اختراع داده می شود که در اصل این گواهی نوعی حق انحصاری می باشد.

مقصود از حق انحصاری حقی است که دارنده آن حقوق مشخص و تعریف شده ای را دارا می باشد.

در برابر یک ایده یا یک محصول ویا یک فرایندی جدید به اشخاص داده می شود. مرجع اعطای این حق قانونگذار و ادارات ذی صلاح می باشد. البته مشروط بر آن که اختراع نو وجدید باشد در صنعت هم مورد استفاده قرار گیرد.

شرایط ثبت اختراع در ساری

ثبت یک اختراع حاصل تراوشات ذهنی و تجربیات یک مخترع می باشد که در قالب طرحی نوین ارائه می گردد. یک اختراع می تواند مشکلی که سال ها در یک صنعت یا جامعه بوده را با روشی جدید را حل نماید و یا پیشرو در انجام یک امر باشد.

یک اختراع قابل ثبت باید توسط شخصی دیگر به ثبت نرسیده باشد و در طی فرآیندی خاص تولید و به ارائه در اداره مالکیت صنعتی برسد.

پس از ارائه طرح اختراع برای بررسی اختراع از سوی بازرسان انجام می گیرد و در صورت تایید و دارا بودن شرایط مندرج در اداره مالکیت صنعتی برای ثبت اختراع گواهی ثبت اختراع برای آن صادر میگردد.

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع درساری

  • ارائه اظهارنامه ثبت اختراع
  • تشریح اختراع و ارائه آن به اداره مالکیت صنعتی
  • ارائه ادعانامه ثبت اختراع
  • قبض رسید بانکی پرداخت هزینه های ثبتی در اداره مالکیت صنعتی
  • ارائه رونوشت از مدارک شناسایی مخترع

مراحل ثبت اختراع در ساری

برای ثبت اختراع باید با در دست داشتن مدارک مربوط به ثبت یک اختراع نوین به سایت ادراه مالکیت صنعتی مراجعه کرده و با بارگزاری مدارک های مربوط به اختراع خود در این سایت و نیز پرداخت هزینه های مربوط به اخذ و ارائه اظهارنامه اختراع امور مربوط به ثبت اختراع در ساری را انجام دهید.

قابل ذکر است که کارشناسان مجتمع ثبتی ایلیا شما را تا رسیدن به اهدافتان به صورت مفصل و با در نظر داشتن تجارب خویش در انجام امور حقوقی یاری خواهد کرد . بی تعلل هم اکنون با کارشناسان مجرب مجتمع ایلیا تماس گرفته تا در کم ترین زمان امور ثبتی شما را به سرانجام رسانند.

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع در ساری

معمولا زمان اعتبار یک اختراع به ثبت رسیده از زمان ارائه گواهی آن برآورد می شود . این زمان تا 20 سال بعد از اخذ گواهی خواهد بود.

در طی این مدت 20 سال در هنگام اخذ گواهی نامه اختراع که به متقاضی واگذار می شود. باید اقساط سالیانه آن به اداره ثبت پرداخت گردد.

در صورتی که هزینه سالیانه ثبت اختراع پرداخت نگردد هزینه سالانه اظهارنامه مربوط به گواهی نامه ثبت اختراع فاقد اعتبار خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها