جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در زاهدان

ثبت اختراع در زاهدان

برای سهولت در انجام امور مربوط به ثبت اختراع در زاهدان ما این متن را تهیه کردیم تا شما با مطالعه آن در کم ترین زمان اصول مربوط به ثبت اختراع را فراگرفته و بدین ترتیب در کم ترین زمان اختراع را در زاهدان به ثبت برسانید. در ادامه همراه ما باشید .

راهنمای ثبت اختراع در زاهدان

اگر پروسه ثبت اختراع را در نظر بگیریم از دو نظر می توانیم آن را مورد بررسی قرار دهیم، یک منظر، منظر علمی می باشد و منظر دیگر منظر حقوقی ثبت اختراع است. منظر علمی اختراع همان مفهوم اختراع است که برگرفته از هویت اختراع می باشد، چرا که اختراع حاصل تفکرات و دانش مخترع می باشد و منظر حقوقی همان فرایند ثبت اختراع می باشد.

مجتمع ثبت ایلیا با بهره گیری از همکاری وکلای مجرب و متخصص در خصوص ثبت اختراع ، می تواند به بهترین وجه ممکن پرونده ثبت اختراع شما را تنظیم کند ، به نحوی که همه نکات علمی و حقوقی اختراع را پوشش دهد .

گواهی ثبت اختراع، حق امتیاز یا (Patent) امتیاز انحصاری می باشد و به فردی تعلق می گیرد که اختراعی را انجام داده باشد و یا نماینده ی قانونی ان اختراع باشد. انحصار به معنای داشتن حقوق مشخص و منحصر به فردی است که از طرف قانون گذار و قانونگذاران و ادارات ذی صلاح برای مدت زمان مشخص درقبال یک ایده یا محصول یا فرآیند نوآورانه (اختراع) در اختیار فرد مخصوصی قرار می‌گیرد. به شرطی که آن اختراع، اختراعی جدید و کاربردی یا مورد بهره برداری در صنعت شناخته شود.

شرایط ثبت اختراع در زاهدان

اختراع ابتکار ذهنی است که باعث آفرینش یک کالا می شود و باعث حل مشکلات موجود در زمینه علمی و صنعتی مرتبط می شود یا در قالب یک محصول صنعتی یا فرآیند صنعتی متبلور می شود .

اختراعی را ما می توانیم ثبت کنیم که از آفرینش ذهنی بیاید و نو باشد. این کالا باید دارای کاربرد صنعتی نیز باشد.

منظور از نو این است که در ذهن کسی نبوده و در صنعت قبلی استفاده نشده باشد و افراد معمولی در این حیطه با آن آشنا نباشند و شناخته شده نباشد و از نظر صنعتی نیز اختراعی پر مصرف محسوب شود .

گواهی نامه ثبت اختراع سندی است که توسط اداره مـالکیت صنعتی برای حـمایت از اختراع و صاحب آن پس از تاییدیه کارشناسان این اداره صادر می گردد و دارنده آن می تواند از حقوق انحصاری ثبت اختراع برخوردار شود.

ثبت اختراع در زاهدان

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در زاهدان

  • اظهارنامه ثبت اختراع که سه نسخه از این فرم بصورت خام ارائه می گردد
  • شرح اختراع که توسط مخترع در برگه A4 و در سه نسخه
  • نقشه های اختراع در برگه های A4 و در سه نسخه
  • ادعانامه اختراع در برگه های A4 و در سه نسخه
  • کپی از مدارک شناسایی مخترع
  • قبض رسید پرداختی به بانک برای حق ثبت

مراحل ثبت اختراع در زاهدان

  1. مراجعه به سایت اداره مالکیت معنوی
  2. ارائه مدارک مربوط به اختراع
  3. تسلیم مدارک شناسایی مخترع
  4. مشخصات شخصیت حقیقی یا حقوقی
  5. ارائه نمونه طرح از اختراع
  6. اظهارنامه اختراع موردنظر
  7. پرداخت هزینه های ثبت اختراع و ارائه فیش به اداره مالکیت
  8. بازرسی کارشناسان ثبتی اداره مالکیت معنوی
  9. تایید یا رد صلاحیت اختراع از سوی کارشناس اداره
  10. صدور گواهی ثبت اختراع برای مالک اختراع

اعتبار اختراع در زاهدان

زمانی که فردی اختراعی انجام می دهد امتیاز ثبت اختراع به ان تعلق می گیرد. اختراع مدت اعتبار دارد که این مدت 20 سال در کشورهای مختلف تخمین زده شده است.

برمبنای ماده 16 قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و نشان های تجاری تصویب شده در 1386، اعتبار گواهینامه ثبت اختراع بعد از گذشت بیست سال از تاریخ تحویل اظهارنامه ثبت اختراع منقضی می شود.

البته نگه داشتن گواهینامه ثبت اختراع در این مدت نیاز به پرداخت هزینه دارد که به صورت سالیانه است. ( در صورتی که هزینه حق الثبت به صورت اقساط پرداخت گردد ) و درحالت پرداخت نکردن هزینه سالانه اظهارنامه مربوط گواهینامه ثبت اختراع بی اعتبار خوانده می شود.

مشاوره تخصصی در خصوص ثبت اختراع در زاهدان را می توانید از طریق کارشناسان تخصصی دپارتمان حقوقی ایلیا اخذ کرده و در مسیر ثبت اختراع در کم ترین زمان گام بردارید.

به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میثم جهانگیری
میثم جهانگیری
3 سال قبل

سلام می‌خوام یه قالب فایبرگلاس براتولید قایق اختراع کردم به ثبت برسونم که کسی نتونه الگو برداری کنه ازش .می‌خوام ببینم میشه یانه

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  میثم جهانگیری
3 سال قبل

سلام وقتتون به خیر باشه ، میتونین برای اقدام ابتدا فرم های مربوط به ادعانامه و توصیف نامه رو پر کنین تا بتونین با ثبت اختراع جلوی سو استفاده از افراد رو بگیرید