جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در بندرعباس

ثبت اختراع در بندرعباس

برای انجام امور حقوقی و ثبت مربوط به ثبت اختراع خود با مطالعه این متن می توانید به پاسخ سوالات خود دستیابید. هم چنین برای انجام سریع امور حقوقی خود می توانید با مجتمع حقوقی ایلیا با بیش از 18 سال سابقه در امر ثبتی و حقوقی تماس بگیرید.

در ادامه به تشریح امور مربوط به ثبت اختراع در بندرعباس می پردازیم . با ما همراه باشید.

ثبت اختراع در بندرعباس چگونه انجام می شود؟

ثبت اختراع هم ماهیت علمی دارد و هم ماهیت حقوقی. اختراع با تکیه بر علم و آگاهی مخترع به وجود می آید پس می توان گفت دارای ماهیت علمی است از سوی دیگر ثبت اختراع در اداره مالکیت صنعتی فرآیندی حقوقی می باشد.

یک اختراع باید با نوآوری همراه باشد. شما می توانید برای ثبت اختراع خود در بندرعباس و انجام امور حقوقی خود با کارشناسان مجرب ایلیا تماس گرفته تا از مزایای مشاوره های رایگان این مجتمع بهره مند شوید.

وقتی اختراعی به ثبت می رسد برای مخترع گواهی صادر می گردد به نام گواهی ثبت اختراع یا patent . این گواهی حقوقی را به مالک اختراع اعطا می کند. شرط صدور این گواهی اینست که این اختراع دارای کاربرد صنعتی بوده و مفید واقع شود این گواهی صادر شده و ثبت اختراع در بندرعباس انجام می شود.

شرایط ثبت اختراع در بندرعباس

اختراع نتیجه آگاهی یک شخص نسبت به یک مقوله و خلاقیت برخاسته از آن است که راه حلی جدید برای مشکلات فنی که از قبل وجود داشته ایجاد کند یا محصول کاربردی یا فرآیند صنعتی جدیدی را به وجود آورد.

اختراعی قابل ثبت است که مبتکرانه و نوین باشد و دارای کاربرد صنعتی نیز باشد. اختراع برای فردی با مهارت معمول در صنعت مربوطه شناخته شده نباشد. در رشته ای از صنعت قابل استفاده باشد.

پس از ثبت اختراع در بندرعباس گواهی نامه ثبت اختراع توسط اداره مالکیت صنعتی صادر می گردد. مخترع و محصول وی را منحصرا” تحت حمایت قرار می دهد.

ثبت اختراع در بندرعباس

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در بندرعباس

  • تسلیم اظهارنامه اختراع ارائه شده
  • تشریح کلی و فنی اختراع
  • ننقشه ها و طراحی اختراع ارائه شده
  • تسلیم رونوشت از مدارک هویت مخترع ( در صورت تمایل مخترع به درج مشخصات)
  • ارائه برگه واریز هزینه ها

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع

به موجب گواهی ثبت اختراع اعتبار حقوق اعطا شده به مخترع در ازای یک اختراع به مدت 20 سال پابرجاست البته در صورتی که اقساط حق الثبت اختراع در شرایطی که تقسیط شده سالانه پرداخت شود. این مدت اعتبار در کشورهای مختلف ممکن است برای مدتهای گوناگونی در نظر گرفته شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت اختراع در بندرعباس و مشاوره رایگان حقوقی کارشناسان مجتمع حقوقی و ثبتی ایلیا می توانید شماره های تماس را شماره گیری کرده و یا در بخش درخواست مشاوره رایگان تلفن تماس خود را وارد کرده و منتظر تماس کارشناسان مجرب ما باشید .

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها