جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در ایلام در کمترین زمان

ثبت اختراع در ایلام 

برای ثبت آسان اختراع در ایلام ما این متن را ارائه کردیم تا متقاضیان ثبت اختراع در کم ترین زمان اختراع خود را در ایلام به ثبت برسانند و در صورت پیش آمدن هرسوالی در این مسیر بدانند که متخصصان ایلیا این امر را به بهترین نحو انجام خواهند داد. در ادامه با ما همراه باشید.

چگونگی ثبت اختراع در ایلام

فرآیند ثبت اختراع و مراحل آن با ابعاد مختلف علمی و حقوقی می باشد. مجتمع حقوقی ثبت ایلیا با تشکیل کارگروه های مجرب و حرفه ای در خصوص مالکیت های فکری و معنوی و با برخورداری از تخصص و دانش متخصصین علوم مهندسی و وکلای کارکشته در زمینه ثبت تخصصی و علمی اختراع و طرح صنعتی (با توجه به جدیدترین قوانین اداره ثبت اختراعات کشور) اقدام می کند.

یکی از اصلی ترین تخصص های دپارتمان ثبتی ایلیا تنظیم و تشکیل پرونده ثبت اختراع به گونه ای است که ضمن حمایت و پشتیبانی تمام خصوصیات فنی و مبتکرانه اختراع، جلوی هرگونه تقلید و کپی برداری احتمالی طرح را نیز میگیرد.

تعریف گواهی ثبت اختراع در ایلام

اعطای امتیاز انحصاری به مخترع یا نماینده قانونی او بعنوان مالک اختراع در برابر اختراع یا ایده ثبت شده

انحصار به معنای برخورداری از حقوق مخصوصی است که از طرف قانونگذاران و ادارات مرتبط برای مدت معین در قبال یک ایده یا محصول یا اختراع (فرآیند نوآورانه) در اختیار فردی خاص قرار میگیرد. با این شرط که آن اختراع تازه، سودمند یا مورد بهره برداری صنعت شناخته شود.

ثبت اختراع در ایلام 

شرایط ثبت اختراع در ایلام

ثبت اختراع نتیجه آفرینش ذهنی افراد است که سبب شکل گیری یک راه حل جدید برای مشکلات فنی جامعه شده یا در قالب یک محصول صنعتی یا فرآیند صنعتی عملی می شود.

اختراعی قابل ثبت است که:

  • ناشی از خلاقیت ذهنی باشد.
  • ابتکار جدید (در ذهن صنعتگران قبلی یا صنعت قبلی وجود نداشته باشد. برای اشخاصِ بامهارت شناخته شده نبوده و از نظر صنعتی نیز کاربردی به حساب بیاید)
تعریف گواهینامه ثبت اختراع

سندی است که از طریق اداره مالکیت صنعتی بعد از تأیید کارشناس این اداره صادر میشود و برای حمایت از اختراع و صاحبش که مخترع با آن می تواند از حقوق انحصاری ثبت اختراع بهره مند شود.

مدارک لازم جهت ثبت اختراع در ایلام

  • تکمیل سه نسخه از اظهارنامه ثبت اختراع بصورت خام (از اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران)
  • شرح اختراع توسط مخترع (در سه نسخه جداگانه روی برگه A4)
  • نقشه های اختراع (در سه نسخه جداگانه روی برگه A4)
  • ادعانامه اختراع (در سه نسخه جداگانه روی برگه A4)
  • کپی مدارک شناسایی مخترع یا مخترعین
  • قبض رسید بانکی حق ثبت اختراع

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع

ثبت اختراع در اصل یک حق است که به مخترع آن جهت ایجاد اختراعی تازه داده می شود. که برای 20 سال تنظیم شده است. با این شرط که هزینه حق الثبت بصورت اقساط پرداخت گردد.

در غیر اینصورت، بی اعتبار خواهد شد. بعد از آن طبق ماده 16 قانون ثبت اختراعات در سال 1386 بعد از گذشت 20 سال از تاریخ تحویل اظهارنامه ثبت اختراع، تاریخ انقضایش تمام می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها