جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در اهواز

ثبت اختراع در اهواز

در این متن به بحث درباره ثبت اختراع در اهواز در کم ترین زمان پرداختیم. شما عزیزان برای کسب اطلاع از تمامی نکات مربوط به ثبت اختراع با مطالعه این متن می توانید به اهداف خود دست یابید. در ادامه به تشریح شروط و مدارک مربوط به ثبت اختراع در اهواز می پردازیم. با ما در ادامه همراه باشید.

راهنمای ثبت اختراع در اهواز

بعد از ثبت اختراع در اهواز به مخترع ان یک گواهی ثبت اختراع، حق امتیاز یا patent امتیاز انحصاری تعلق می گیرد منظور از انحصار این است که برای یک مدت مشخص قانون گذار یک حقوق مخصوصی را در اختیار مخترع می گذارد. البته لازم به ذکر است که این شرایط به اختراعی که سودمند و قابل استفاده در صنعت باشد تعلق می گیرد.

شرایط ثبت اختراع در اهواز

منظور از ثبت اختراع در واقع ایجاد راه حلی مفید برای تولید یا ارائه راهی کارا برای تسهیل در انجام امور در صنعت شود. مجتمع حقوقی ثبتی ایلیا با تشکیل کارگروه های تخصصی در زمینه مالکیت فکری و معنوی و با برخوداری از تجربه و دانش متخصصین علوم مهندسی و وکلای مجرب در زمینه ثبت تخصصی و علمی اختراع و طرح صنعتی با توجه به آخرین قوانین اداره ثبت اختراعات کشور اقدام می نماید.

دپارتمان ثبتی ایلیا یکی از ماهر ترین موسسات در زمینه ثبت اختراع می باشد. زیرا این موسسه می تواند به وسیله مهارت های خود همه جنبه های فنی و مبتکرانه اختراع را پشتیبانی و حمایت کند واز کپی برداری از اختراع جلوگیری کند.

اختراع : یک نو اوری و ابتکار است که از ذهن خلاق مخترع می آید. اختراع می تواند مشکلات و ایراداتی که در حیطه اختراع قبلا وجود داشته را از بین ببرد.

شرایط اختراعات در اهواز

ثبت اختراع نتیجه نو آوری و ذهنیت فرد و خلاقایت اوست که می تواند کمک شایانی به عرصه علم و اقتصاد کشور کند.

اختراع هایی قابل ثبت هستند که نتیجه خلاقیت فرد باشد. جدید و نو باشد و دارای کارکرد صنعتی باشد یا کاربردی و قابل استفاده در صنایع باشد. این ابتکار نباید قبلا وجود داشته و توسط شخص دیگری انجام شده باشد.

یک اختراع در صورت تمایل مخترع آن می تواند با نام و مشخصات وی ثبت شود و در صورت عدم تمایل وی به ثبت مشخصات می توان آن را در اداره مالکیت معنوی به ثبت رساند.

برای ثبت آسان اختراعات با کارشناسان مجرب مجتمع ثبتی ایلیا تماس حاصل فرمایید و از مزایای مشاوره رایگان این مجتمع بهره مند شوید.

ثبت اختراع در اهواز

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در اهواز

  • ارائه اظهارنامه ثبت اختراع
  • شرح اختراع و تسلیم طرح اختراع
  • ارائه ادعانامه اختراع
  • رونوشت مدارک شناسایی مخترع
  • ارائه برگه واریزی هزینه اختراع

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع در اهواز

زمانی اختراعی ثبت می شود و به آن حقوق منحصر به فرد تعلق می گیرد گواهی مدت داری برای آن صادر می شود که این مدت در کشورهای مختلف متفاوت است. در ایران طبق ماده 16 که در سال 1386 به تصویب رسیده است تاریخ انقضا اختراع 20 سال مقرر شده است.

تمدید گواهی ثبت اختراع اگر اقساطی باشد باید در اقساط سالیانه پرداخت شود و در صورت پرداخت نکردن ان گواهی ثبت اختراع بی اعتبار می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
11 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد لک
محمد لک
1 سال قبل

سلام من یک موتور خودرو جدید توی ذهنم اختراع کردم باید چکار کنم

شماره تماس:
9169219294
سعید نیک نفس
سعید نیک نفس
1 سال قبل

سلام
پایان نامه کارشناسی ارشد من ساخت یک ابزار تخصصی در زمینه ی فیزیک بود این ابزار شاید کاربردی در صنعت نداشته باشد ولی در کاربردهای علمی می تواند استفاده شود البته این ابزار جدیدی نیست و انواع آن ساخته شده ولی به این شکلی که من ساختم نیست و در ایران هم شاید موجود نباشد. این ابزار اماکن ثبت شدن دارد؟
با تشکر

شماره تماس:
9303328644
پویان کریم آبادی
پویان کریم آبادی
2 سال قبل

با عرضِ سَــــلام و خَــــسته نباشید؛بنده یک وسیله ای جدید در رابطه با صنعت اختراع کردم، در واقع از این وسیله استفادهٔ همگانی می شود،در خانه ها،در اداره ها، در کارخانه ها و…. البته این وسیله قبل ها اختراع شده بود ولی به طورِ کلی بنده با ایجادِ تغییری جدید در ساختارِاین وسیله باعثِ سهولت در استفاده و اینکه با این تغییر فضای خیلی کمتریاین وسیله نسبت به قبل اشغال خواهد کرد. با تَشَکُـــــــر. پــــــــویان کــــــــریم آبادی

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  پویان کریم آبادی
2 سال قبل

سلام با توه به توضیحات شما این وسیله میتواند به عنوان یک طرح صنعتی ثبت شود

خدادادی
خدادادی
3 سال قبل

سلام من وسیله یی اختراع کردم که در صنعت ساختمان سازی بسیار کارآمد وکاربرد فراوانی دارد

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  خدادادی
3 سال قبل

سلام خوب هستین برای ثبت اختراع باید از طریق اداره مالکیت صنعتی اقدام کنین . باید در ابتدا یک ادعانامه و توصیف نامه تنظیم کنین

شجاع ثابتی
شجاع ثابتی
6 سال قبل

لطفا ادرس یا شماره دفتر در شهرستان اهواز باشه را برایم ارسال نمائید تا بتوانم باشما از نزدیک یا هر طریقی در مورد اختراعم در ارتباط باشم
با تشکر ثابتی

ثبت شرکت ایلیا®
ثبت شرکت ایلیا®
پاسخ به  شجاع ثابتی
6 سال قبل

با سلام لطفا شماره تماس خود را اعلام بفرمایید تا کارشناسان ایلیا با شما تماس حاصل نمایند همچنین جهت اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله ثبت اختراع در منو بالای سایت توصیه می شود

ثبت شرکت ایلیا®
ثبت شرکت ایلیا®
پاسخ به  ثبت شرکت ایلیا®
6 سال قبل

جناب آقای یادگاری لطفا شماره همراه خود را اعلام بفمایید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم زیرا طی تماس با شماره ثابتی که گذاشتید پاسخی ندادید و یا با شماره 02632137 تماس بگیرید