جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در اردبیل با کمترین هزینه

ثبت اختراع در اردبیل

برای جلوگیری از سواستفاده از اختراع مخترعین و متقاضیان ثبت اختراع در اردبیل باید مراحل و شرایط وضع شده برای ثبت را بر اساس قوانین انجام دهید. ما در این مقاله به تشریح شروط و مراحل و هم چنین مدارک لازم برای ثبت اختراع در اردبیل خواهیم پرداخت.

شما با مطالعه این متن در کم ترین زمان اختراع خود را ثبت خواهید کرد. در ادامه همراه ما باشید.

ثبت اختراع در اردبیل

ثبت اختراع و تمامی مراحل آن با ابعاد مختلف علمی و حقوقی است. کارگروه های متخصص در مجتمع حقوقی ثبتی ایلیا در خصوص مالکیت های فکری و معنوی، با بکارگیری تخصص و دانش همکاران علوم مهندسی و وکلای حرفه ای در زمینه ثبت تخصصی و علمی اختراع و طرح صنعتی (با توجه به جدیدترین قوانین اداره ثبت اختراعات کشور) اقدام می کنند.

اصلی ترین تخصص مجتمع ثبتی ایلیا تنظیم و تشکیل پرونده ثبت اختراع بدین شکل است که با حمایت و پشتیبانی از کلیه خصوصیات فنی و مبتکرانه اختراع، از تقلید و کپی برداری احتمالی طرح نیز ممانعت می کند لذا جهت ثبت اختراع در اردبیل با مشاوران مجتمع ثبت ایلیا تماس بگیرید.

ثبت اختراع در اردبیل

شرایط ثبت اختراع در اردبیل

آفرینش ذهنی افراد منجر میشود به ثبت اختراع که ضمن ایجاد راه حل جدید برای مشکلات فنی جامعه، در قالب یک محصول صنعتی یا فرآیند صنعتی متبلور خواهد شد.

ثبت اختراع در اردبیل در صورتی انجام می گیرد که:

  • حاصل خلاقیت ذهنی باشد.
  • بعنوان یک ابتکار، جدید باشد (کاربردی از نظر صنعتی، ناشناخته برای اشخاص با مهارت، در ذهن یا صنعت قبلی وجود نداشته باشد.) و دارای کاربرد صنعتی

صدور سند از جانب اداره مالکیت صنعتی بعد از تأیید کارشناس برای پشتیبانی از اختراع و سازنده که مخترع با آن میتواند از حقوق انحصاری ثبت اختراع برخوردار شود.

مدارک لازم جهت ثبت اختراع در اردبیل

  • سه نسخه از اظهارنامه ثبت اختراع از مالکیت صنعتی تهران دریافت و تکمیل شود.
  • اختراع توسط مخترع شرح داده شود (سه نسخه روی برگه A4)
  • نقشه های اختراع (سه نسخه روی برگه A4)
  • ادعانامه اختراع (سه نسخه روی برگه A4)
  • تصویر مدارک شناسایی مخترع یا مخترعین
  • قبض رسید بانکی حق ثبت اختراع

نحوه ثبت اختراع در اردبیل

همانطور که در بالا به مدارک و شروط مربوط به ثبت اختراع در اردبیل اشاره شد، هر شخص مخترع و یا متقاضی ثبت اختراع در کشور باید شروط مربوط به ثبت اختراع در قانون را رعایت کرده و بر طبق قوانین مندرج در اداره مالکیت معنوی اقدام به ثبت اختراع خود کند.

در این بین به دلیل پیچیده بودن امور حقوقی و ثبتی بهره مندی از توانایی و تجارب یک کارشناس مجرب در امر ثبت اختراعات بهترین راه برای ثبت دقیق و سریع اختراع می باشد.

برای انجام امور حقوقی خود در کم ترین زمان می توانید با کارشناسان مجرب دپارتمان ثبتی ایلیا در تماس باشید. اگر تمایل به ثبت اختراع به صورت شخصی دارید می توانید با مشاوره های رایگان مجتمع ثبتی ایلیا این امر را انجام دهید.

برای انجام ثبت اختراع ابتدا باید به سایت اداره مالکیت صنعتی مراجعه کرده و با ارائه تمامی مدارک های اشاره شده در متون بالای همین مقاله امور ثبتی را به سرانجام رسانید.

این نکته را در نظر داشته باشید که یک اختراع پس از صدور گواهی ثبت از سوی اداره مالکیت معنوی هرساله مشمول پرداخت هزینه مشخص در این اداره توسط متقاضی می باشد.

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع در اردبیل

20 سال، مشروط به این که هزینه حق الثبت بصورت اقساط پرداخت شده و در حالتی غیر از این، بی اعتبار خواهد شد. طبق ماده 16 قانون ثبت اختراعات در سال 1386 بعد از گذشت 20 سال از تاریخ تحویل اظهارنامه ثبت اختراع، تاریخ انقضای آن تمام می شود.

به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدرضا شیخی
محمدرضا شیخی
2 سال قبل

سلام من محمدرضا شیخی هستم ۱۳ ساله دارای هوشی بالا کلاس هفتم خواهم رفت میخوام مشاوره بدید که در دوره و کلاسهای آموزشی اختراع ثبت نام کنم

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  محمدرضا شیخی
2 سال قبل

سلام چنین دوره هایی متاسفانه وجود نداره . شما میتونین اختراع داشته باشید و اونو ثبت کنین فقط