جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

نکات تخصصی ثبت اختراع در اراک

ثبت اختراع در اراک

امور مربوط به ثبت اختراع در اراک بسیار زمان بر خواهد بود. شما عزیزان در صورت تمایل به انجام سریع امور ثبت اختراع با مطالعه این متن می توانید خود تان اظهارنامه ثبت آن زا تنظیم کنید. یا با ارتباط مستقیم با کارشناسان مجتمع حقوقی ایلیا از مشاوره رایگان این مجتمع بهره مند شوید. در ادامه همراه ما باشید.

راهنمای ثبت اختراع در اراک

ثبت اختراع در اراک هم جنبه های علمی و هم جنبه های حقوقی را دربرمی گیرد. به علت اینکه اختراع از تلاش ذهنی و تفکرات مخترع نشات می گیرد. دارای جنبه علمی می باشد و از طرف دیگر جهت ثبت اختراع در اراک دارای پروسه حقوقی باید طی شود.

مجتمع حقوقی ثبتی ایلیا با بهره گیری از دپارتمان های تخصصی در زمینه مالکیت معنوی و ذهنی و ثبت آن و استفاده از همکاری متخصصین علوم مهندسی و وکلای مجرب در زمینه ثبت تخصصی و علمی اختراع و طرح صنعتی با توجه به جدیدترین قوانین مربوط به ثبت اختراعات می تواند در این راستا شما را یاری کند.

ثبت اختراع در اراک

با ثبت اختراع در اداره مالکیت معنوی، گواهی ثبت آن ارائه می شود که حق تولید و ارائه اختراع را به مخترع خواهد داد. مخترع با دارا بودن این گواهی می تواند اقدام به انجام امور مربوط به اختراع خود خواهد کرد.

ارائه گواهی ثبت اختراع به مخترع آن این حق را می دهد که بتواند از حق عرضه و صادرات آن اختراع تنها با اجازه مالک آن اختراع اقدامات انجام پذیرد. در صورتی که اختراع برای انجام امور صنعتی و نیز تولید وسیله مربوط به تولیدات صنعتی ارائه شده باشد، گواهی اختراع به منزله نوآوری و خلق یک وسیله که در آن صنعت تا به حال توسط شخصی ارائه نشده می باشد.

ثبت اختراع در اراک

شرایط ثبت اختراع در اراک

اختراع حاصل تفکرات و ایده های نوآورانه یک شخص تحت عنوان مخترع می باشد که به صورت قانونی به اداره مالکیت معنوی ارائه می شود و با بررسی های کارشناسان این اداره اقدامات مربوط به ثبت آن انجام می شود.

اگر یک اختراع از سوی اداره مالکیت معنوی دارای مقبولیت نباشد از سوی کارشناسان رد می شود و متقاضی باید با ارائه مدارک مربوطه به این اداره اقدام به ثبت اختراع کند.

یک اختراع خوب باید با ارائه راهی جدید و نوآورانه مشکلات یک صنعت و حرفه را تسهیل بخشد. اختراع ارائه شده با ایجاد فرآیندی جدید در صنعت باعث خلق روش های نو ظهور خواهد شد.

این اختراعات قابل ثبت باید برای افرادی که در آن حرفه تخصص دارند ناشناخته باشد. برای استفاده مواردی در صنعت کارا باشد. پس از ثبت اختراع گواهی ثبت اختراع برای متقاضی صادر خواهد شد و با ارائه آن می توان از حمایت های قانونی و دولتی بهره برد.

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در اراک

  • ارائه سه نسخه از اظهارنامه ثبت اختراع در اراک
  • توضیح اجمالی اختراع تنظیم شده توسط مخترع آن
  • نقشه های اختراع در اراک
  • ادعانامه اختراع در اراک
  • تصویر از مدارک  هویتی مخترع یا مخترعین
  • ارائه فیش واریزی ثبت اختراع
  • شماره همراه به نام مخترع یا نماینده وی
  • ایمیل
  • شماره تماس ثابت متقاضی

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع در اراک

همانطور که ذکر شد گواهی ثبت اختراع حقوق انحصاری و حمایت قانونی برای مالک آن ایجاد می کند که طول مدت اعتبار گواهی ثبت اختراع پس از صدور آن در کشورهای مختلف متفاوت است. در ایران مدت زمان اعتبار گواهی ثبت اختراع دارای برابر با 20 سال می باشد.

البته حفظ حقوق حاصل از ثبت اختراع طی این 20 سال مشروط بر پرداخت اقساط سالیانه از جانب متقاضی ثبت اختراع است. (در صورتی که هزینه حق الثبت به صورت اقساط پرداخت گردد) درحالت پرداخت نکردن هزینه سالانه اظهارنامه مربوط به گواهینامه ثبت اختراع در اراک بی اعتبار اعلام می شود.

برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص ثبت اختراعات در اراک می توانید با کارشناسان مجرب مجتمع ایلیا تماس بگیرید. با در نظر گرفتن تجارب و رزومه های موفق مجتمع ایلیا در راه ثبت انواع اختراعات در اراک گام بردارید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید عبدی
حمید عبدی
2 سال قبل

باسلام خدمت شما وهمکاران محترمتان.واقعیتش بنده شغلم برقکاری.چندتا ایده دارم دررابطه با برق .این ایده ها به زعم خودم میتواند فقط درداخل ایران حدود پانصد مگاوات مصرف بهینه ی برق ایجاد کند.میگم حدود چون تعداد خانوار کشوررا ده ملیون خانوار در نظر گرفتم.همچنین یه ایده ی بسیارساده وکاربردی جهت رفع مشکل گازگرفتگی افراد توسط گاز مصرفی درمنزل.ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  حمید عبدی
2 سال قبل

سلام، روزتون بخیر باشه . اساسا ایده خیلی نورد ثبت قرار نمیگیره مخصوصا توسط مالکیت معنوی – یعنی محصول شما برای ثبت باید ماهیت فیزیکی و قابل لمس داشته باشه. عامیانه تر اینکه باید وجود خارجی داشته باشه و تولید شده باشه . آیا محصول شما وجود خارجی داره ؟