جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در آذربایجان شرقی

ثبت اختراع در آذربایجان شرقی

به جهت انجام امور ثبت اختراع خود در صورت تولید محصول و روشی نوین با در نظر داشتن شروط ثبت اختراع در اداره مالکیت معنوی باید اقدام کرد. اگر متقاضی ثبت اختراع در آذربایجان شرقی هستید و تمایل به ثبت اختراع خود در کم ترین زمان و به صورت تخصصی دارید .

این مقاله بهترین راهنمای حقوقی شما در این راستا خواهد بود. در ادامه به مدارک و شرایط مربوط به ثبت اختراع در آذربایجان شرقی خواهیم پرداخت.

ثبت اختراع در آذربایجان شرقی

هر اختراع را می توان از لحاظ هویتی دارای ابعاد علمی دانست و از لحاظ ثبتی می توان ابعاد حقوقی برلی آن در نظر گرفت. از آنجایی که اختراع منشأ در علم و آگاهی مخترع خود دارد، دارای جوانب علمی می باشد و چون برای ثبت آن نیاز به طی کردن مراحل حقوقی خاصی می باشد پس می توان گفت ثبت اختراع دارای جنبه های حقوقی نیز هست.

مجتمع ثبت ایلیا با برخورداری از گروه فنی تخصصی ثبت اختراع و نیز استفاده از تجربیات وکلای مجرب در زمینه مالکیت معنوی به خوبی می تواند در هر دو زمینه علمی و حقوقی در کنار مخترعین و مالکین معنوی ایفای نقش کرده و آنها را راهنمایی کند.

تدوین ، تحویل و پیگیری پروند ثبت اختراع به نحوی که تمامی جوانب حقوقی و علمی کار در نظر گرفته شود. توسط کارشناسان دپارتمان ثبتی ایلیا تضمین می شود.

کارگروه ثبت اختراع در آذربایجان شرقی در مجتمع ثبت ایلیا همچنین در مواردذیل به شما یاری می رساند:

  • راهنمایی شما درمورد طراحی گرافیکی نقشه های فنی تکنیکی محصولات و شبیه سازی سه بعدی آنها با استفاده از کامپیوتر
  • تهیه و تدوین شاخص های فنی و مهندسی و حقوقی کامل پرونده اختراع شامل شرح و توصیف ،ادعانامه ، و مختصری ازروند ایجاد اختراع به شکل کتبی
  • برطرف کردن ایراد پرونده های ثبت اختراع
  • دفاع از نحوه کار دستگاه اختراع شده و اقدام به رفع اخطاردر مورد آن
  • راهنمایی در خصوص چگونگی اخذ تاییدیه علمی از مراجع ذی صلاح

ثبت اختراع در آذربایجان شرقی

شرایط ثبت اختراع در آذربایجان شرقی

ثبت اختراع نتیجه خلاقیت ، آگاهی و تروشات فکری مخترع می باشد که به شکل فرآبند صنعتی یا محصولی تازه تجسم می یابد. این محصول یا فرآیند باید راه حلی تکنیکی برای پیگیری مشکلات در صنعت ارائه کند که از قبل وجود داشته است یا پایه گذار شیوه جدیدی در صنعت باشد به طوری که کسی که از قبل در صنعت کار می کرده با آن آشنا نباشد پس می توان گفت شرایط مورد حمایت قانونی قرار گرفتن اختراع علاوه بر جدید بودن آن کارکرد آن در صنعت و مصارف صنعتی آن نیز می باشد .

پس از ثبت اختراع در آذربایجان شرقی گواهی نامه ثبت اختراع توسط مرجع مربوطه یعنی اداره مالکیت صنعتی صادر می گردد و از مخترع و محصول وی را اختصاصا” مورد پشتیبانی قرار می دهد.

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در آذربایجان شرقی

  • تسلیم اظهارنامه ثبت اختراع
  • توصیف نامه اختراع
  • نقشه و طرح از اختراع
  • ادعانامه اختراع
  • مدارک هویتی مخترع یا مخترعین اختراع
  • رسید بانکی وجه حق ثبت اختراع

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع در آذربایجان شرقی

با صدور گواهی ثبت اختراع حقوق تعلق گرفته به مالک اختراع به مدت 20 سال ادامه می یابد . این حقوق ممانعت قانونی از خرید ، فروش ، صادرات و هرگونه استفاده از اختراع بدون اجازه مالک آن است ، البته همانطور که گفته شد ، مدت زمان اعتبار حقوق حاصله از ثبت اختراع در کشورهای مختلف متفاوت می باشد که در ایران همانطور که گفته شد این حقوق به مدت 20 سال پابرجاست .

البته حفظ این حقوق در صورت پرداخت اقساط سالیانه از جانب متقاضی ثبت اختراع انجام می شود ( در صورتی که هزینه حق الثبت به صورت اقساط پرداخت گردد ) و درحالت پرداخت نکردن هزینه سالانه اظهارنامه مربوط به گواهینامه ثبت اختراع از اعتبار ساقط میشود.

برای دستیابی به ثبت اختراعی کارا تنها نیاز است به کارشناسان مورد اعتماد و دارای رزومه موفق کاری و حقوقی رجوع کرده و با ارائه مدارک لازم اختراع در مسیر ثبت اختراع در آذربایجان شرقی آن را به غایت برسانید. مجتمع حقوقی ایلیا در این مسیر راهنمای تخصصی شما خواهد بود.

1/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی اکبرزاده شیشوان
علی اکبرزاده شیشوان
7 سال قبل

با سلام
من دارای چندین ایده ثبت اختراع پولساز و جهانی دارم که خواستار ثبت و تجاری سازی یا فروش آن را دارم
در صورت امکان راهنمایی و اقدام فرمایید
با تشکر
علی اکبرزاده شیشوان