جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

نمونه قرارداد نمایندگی فروش بار در پروازهای هواپیمایی

قرارداد نمایندگی فروش بار در پروازهای هواپیمایی

نمونه قرارداد نمایندگی فروش بار در پروازهای هواپیمایی را می توانید در متن زیر مطالعه کنید و در صورت نیاز به مشاوره در خصوص تنظیم قرارداد نمایندگی فروش بار  با کارشناسان مجتمع حقوقی و ثبتی ایلیا در تماس باشید.

قرارداد نمایندگی فروش بار در پروازهای هواپیمایی

این قرارداد در تاریخ………..فی مابین

الف) شرکت هواپیمایی ………..دارنده هواپیما به آدرس…….

وبه مدیریت عاملی آقای………که در این قرارداد(هواپیمایی) نامیده می شود وشرکت خدمات هوایی ……..به آدرس……………….وبه……………..مدیریت عاملی آقای………………که در این قرارداد شرکت نماینده………….نامیده می شود با شرایط ذیل منعقد می گردد.

1. موضوع قرارداد

عبارت است از اعطای نمایندگی فروش بار در پروازهای هواپیمایی در مسیر ………..به ظرفیت حداکثر…….تن در هر پرواز و کلیه پروازهای داخلی تعیین و حمل بار توسط …………براساس شرایط قرارداد انجام خواهد پذیرفت.

1-2. به شرکت نماینده ………..اختیار کامل داده می شود تا براساس تعرفه های شرکت هواپیمایی در مسیرهای مذکور بازاریابی و نسبت فروش و حمل بار روی بارنامه هواپیمایی اقدام نماید.

2-2. در صورتی که در شرایط خاص بازار عدول از تعرفه های شرکت هواپیمایی اجتناب ناپذیر باشد، شرکت نماینده ………….می تواند با هماهنگی هواپیمایی بار را براساس نرخ های متفاوت از تعرفه های قرارداد به فروش برساند.

مبلغ تسویه:تعرفه های اعلام شده توسط شرکت هواپیمایی جهت کلیه مسیرها ……….که پیوست قرارداد می باشد.

4. تعهدات طرفین

1-4. تعهدات هواپیمایی:هواپیمایی متعهد می شود تعداد…………عدد بارنامه خام بین المللی و داخلی خود را همراه با شماره سریال جهت شرکت نماینده………..ارسال و رسید دریافت نماید.

2-4. هواپیمایی متعهد می شود که برنامه پروازهای برنامه ای خودر را به……..ساعت اعلام ودر صورت هرگونه تغییری حداقل………ساعت قبل شرکت نماینده……….را مطلع نمایند.

3-4. هواپیمایی متعهد می شود بیمه حمل کالا را برابر با مقررات بین المللی هوایی تقبل نموده ودر صورت تاخیر پرواز یا مفقود شدن ویا صدمه دیدن نسبت به جبران خسارت وارده به کالا اقدام مبذول و کلا جوابگوی هرگونه خسارت به عهده هواپیمایی می باشد.

4-4. هواپیمایی متعهد و ملزم می گردد که در مسیرهای اعلام شده برابر پروازهای برنامه ای پرواز را انجام و نسبت به تعهدات انجام شده ………..اقدام نماید.

5-4. هواپیمایی موظف است یک Credit noteکه موید فروش …………می باشد ارسال تا…………جهت تسویه حساب به صورت…………%ظرف…..روز از تاریخ صدور بارنامه منجر به انجام پرواز و الباقی تا………ماه تسویه حساب کامل گردد.

6-4. هواپیمایی موظف است بارهای صادراتی و وارداتی ………را که طبق ضوابط وشرایط بار قابل حمل با هواپیمایی………….می باش که مشخصات آن کتبا توسط شرکت هواپیمایی اعلام خواهد گردید را حمل نماید. ضمنا اسناد بار را نیز می بایستی تحویل صاحب بار درمقصد نماید ودر صورت عدم حمل، خسارت وارده را به صاحب کالا بپردازد.

7-4. هزینه جابه جایی و هندلینگ فرودگاهی، جمع آوری و نگهداری در انبار کلیه گمرکات هوایی و تحویل کالا در مقاصد به عهده هواپیمایی می باشد.

8-4. هواپیمایی به عنوان حمل کننده بار مسئولیت مدنی خسارت ناشی از حمل و نقل هوایی محموله هایی که بارنامه آن توسط ………صادر گردیده باشد را به عهده خواهد داشت.

5. تعهدات شرکت نمایندگی بار

1-5. شرکت نماینده……….موظف به بازاریابی و تامین فضای خالی درحد امکان در مورد هواپیماهای در مسیرهای اعلام شده مندرج در این قرارداد را که هرکدام متناسب با ظرفیت های اعلام شده می باشد، انجام دهد و در صوت عدم تامین ظرفیت…………ساعت قبل مراتب را به اطلاغ شرکت هواپیمایی برساند.

2-5. هماهنگی جهت ارسال بار توسط صادرکنندگان ،تماس با آن ها، صدور بارنامه و اخذ مبالغ بارنامه به عهده شرکت نماینده………می باشد.

3-5. …………….متقبل می گردد به عنوان تضمین حسن اجرای این قرارداد یک فقره……………به مبلغ…………..ریال در وجه شرکت هواپیمایی …………..به شماره……..عهده بانمک………..به ضمانت نزد هواپیمایی قراردهد.

قرارداد نمایندگی فروش بار در پروازهای هواپیمایی

6.سایر تعهدات

قرارداد نمایندگی فروش بار در پروازهای هواپیمایی

1-6. طرفین قرارداد هرگونه مالیات و عوارض متعلق ناشی از فعالیت های بازرگانی مربوط به این قرارداد را خود راساً پرداخت می نماید.

7. فسخ قرارداد

نمونه قرارداد نمایندگی فروش بار در پروازهای هواپیمایی

1-7. در موارد زیر طرفین حق فسخ قرارداد را مشروط به ارائه دلایل با پیش آگهی ………ماهانه کتبی خواهد داشت و در ظرف مدت فوق نسبت به اجرای تعهدات قبلی و تسویه حساب اقدام می نمایند.

1. تاخیر در انجام هر یک از امور پیش بینی شده طرفین قرارداد

2. عدم رضایت هریک ازطرفین قرارداد از نحوه عملکرد طرف دیگر

3. عدم انجام تعهدات توسظ طرفین قرارداد

4. احراز عدم توانایی طرفین جهت ارائه خدمات موضوع قرارداد

زمان اجرا و مدت قرارداد

1-8. این قرارداد از تاریخ امضای آن توسط طرفین لازم الاجرا می باشد.

2-8. مدت اعتبار این قرارداد تا تاریخ…….بوده و در صورت توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.

9. عوامل ناخواسته(فورس ماژور)

در صورت بروز هر گونه حوادث غیر قابل پیش بینی و پیشگیری که از قدرت انسانی نیز خارج می باشد و طرفین دخالتی در بروز آن نداشته باشند مسئولیتی متوجه طرفین قرارداد نبوده وموضوع این قرارداد تا رفع موانع یاد شده به حالت تعلیق درخواهد آمد.

10. حل اختلاف

در صورت بروز هرگونه اختلاف احتمالی ، موضوع مورد اختلاف به طریق اولی به صورت مسالمت آمیز حل و فصل گردیده در غیراین صورت در محاکم ذیصلاح مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

11. اصلاح قرارداد

طرفین قرارداد می توانند درهر زمان با توافق کتبی یکدیگر نسبت به اصلاح مفاد این قرارداد وضمایم مربوطه اقدام نمایند ودر این صورت الحاقیه اصلاحیه مذکور ازتاریخ امضای طرفین قرارداد لازم الاجرا می باشد.

12. نسخ قرارداد

این قرارداد در ………..ماده و……..نسخه تنظیم ودر تاریخ……..به امضای طرفین رسیده و همه نسخ دارای حکم و اعتبار قانونی می باشد.

محل امضاء شرکت هواپیمایی محل امضاء شرکت نمایندگی بار

مدیرعامل مدیرعامل

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها