جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

چگونگی انتخاب بازرسان در ثبت شرکت ها

انتخاب بازرسان شرکت ها

راهنمایی های لازم در رابطه با چگونگی انتخاب بازرسان در ثبت شرکت ها طبق قانون تجارت توضیحات لازم را در ادامه متن زیر ارائه خواهیم داد با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

چگونگی انتخاب بازرسان شرکت ها

در شرکت های سهامی مطابق بخش هفتم لایحه اصلاحی قانون تجارت، رکن بازرس جهت نظارت برثبت شرکت ها پیش بینی گردیده است. صلاحیت انتخاب بازرسان برعهده مجمع عمومی عادی می باشد که مطابق اساسنامه می تواند یک یا چند بازرس انتخاب نماید تا برطبق این قانون به وظایف خود عمل کنند.

انتخاب مجدد بازرس یا بازرسان بلامانع است. مجمع عمومی عادی در هر موقع می تواند بازرس یا بازرسین را عزل کند به شرط آن که جانشین آن ها را نیز انتخاب نماید.

انتخاب بازرسان شرکت ها

انتخاب بازرس شرکت سهامی عام

انتخاب اولین بازرس یا بازرسان شرکت های سهامی عام در مجمع عمومی موسس و انتخاب اولین بازرس یا بازرسان شرکت های سهامی خاص طبق ماده 20 این قانون به عمل خواهد آمد.

یکی از ایراداتی که توسط مرجع ثبت شرکت ها گرفته می شود ، لزوم هم زمانی انتخاب بازرس علی البدل به همراه بازرس اصلی می باشد که در قوانین و مقررات این الزام مبنی برانتخاب همزمان بازرس اصلی و علی البدل تصریح . ماده 106 قانون مذکور نیز انتخاب بازرس از موارد آگهی ثبت ذکرشده است و لذا ایراد مذکور از سوی ادارات ثبتی جای تامل دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
م.ح
م.ح
1 سال قبل

سلام خسته نباشی
پدرم رو میتونم به عنوان بازرس تو شرکت بیارم