جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

نمونه قرارداد واردات کالای بازرگانی

قراداد واردات کالای بازرگانی

هر نوع اقدامی که دوطرفه باشد و نیاز به عقد قرارداد قانونی داشته باشد باید توسط وکلای حقوقی انجام شود، نمونه قرارداد واردات کالای بازرگانی را می توانید در متن زیر مطالعه کرده و در مسیر اهدافتان پیش روید. کارشناسان مجتمع حقوقی و ثبتی ایلیا در تمامی مسیر مشاور و راهنمایی تخصصی برای شما خواهند بود.

قرارداد واردات کالای بازرگانی

با توجه به عنایات الهی در صحت و سلامت کامل این قرارداد فی مابین آقای …………………به شماره شناسنامه ……………… صادره از …………. به آدرس ………………….. از یک طرف به عنوان طرف اول و طرف دیگر آقای …………………. به شماره شناسنامه ………….. صادره از ………………………………. به آدرس ………………….. شماره ……………………… به عنوان طرف دوم، با شرایط زیر منعقد گردید و طرفین متعهد به اجرای آن می باشند.

ماده 1. موضوع قرارداد

عبارت است از واردات کالاهای موضوع پروفرم های پیوست به ارزش مندرج در پروفرم ………………… دلار آمریکا که جزء لاینفک این قرارداد می باشد و از طریق بانک به صورت گشایش اعتبارات اسنادی نقدی و دیداری انجام می پذیرد.

ماده 2. مدت قرارداد

عبارت است از زمان گشایش اعتبار در بانک به مدت ……….. ….. روز که درصورت لزوم با توافق طرفین تا ………….. روز دیگر قابل تمدید می باشد.

ماده3. مبلغ قرارداد

نظر به این که طرف دوم جهت واردات کالاهای خود از کارت بازرگانی طرف اول استفاده می نماید لذا طرف دوم متعهد می باشد به ازای هر دلار آمریکا مبلغ ………….. ریال که مجموعاً …………. دلار آمریکا …………….ریال به عنوان کارمزد به طرف اول پرداخت نماید که زمان تسویه کارمزد رسیدن اسناد حمل به بانک و تحویل آن به طرف دوم می باشد.

قراداد واردات کالای بازرگانی

ماده 4. تعهدات طرفین قرارداد

الف) تعهدات طرف اول

1. چون پروفرم را طرف دوم به نام کارت بازرگانی طرف اول تهیه و ارائه می نماید بنابراین طرف اول متعهد می باشد هیچ گونه بدهی که مانع از ثبت سفارش در اداره بازرگانی و گشایش اسنادی و ترخیص کالا گردد نداشته و در صورتی که خلافت آن اثبات گردد کلیه خسارت های ناشی از این بابت به عهده طرف اول می باشد.

2.طرف اول می بایستی پس از رسیدن کالا به گمرک و اسناد حمل به بانک و تسویه کامل با بانک عامل توسط طرف دوم وکالتنامه ای به نام هر شخص حقیقی یا حقوقی که طرف دوم اعلام می دارد در یکی از دفاتر اسنادرسمی تنظیم و تحویل طرف دوم بنماید.

3.کلیه مالیات واردات کالای موضوع این قرراداد به عهده طرف اول می باشد و طرف دوم در این خصوص هیچ گونه مسئولیتی ندارد و در صورت طرح مسموع نخواهد بود.

4.نظر به اینکه کل سرمایه و هزینه های موضوع کالای این قرارداد توسط طرف دوم پرداخت می شود بنابراین طرف اول حق هیچ گونه دخل و تصرفی در کالاهای طرف دوم ندارد ومتعهد می باشد پس از رسیدن کالا به گمرک کالا را به نام شخص حقیقی یا حقوقی که طرف دوم اعلام نماید بنماید.

5.% ارزش اعتبار به مبلغ ……… ریال می باشد که نقداً طرف اول جهت گشایش اعتبار دریافت نمود.

ب) تعهدات طرف دوم

قرارداد واردات کالای بازرگانی (موضوع پروفرم )

1. کلیه هزینه های ثبت سفارش بازرگانی – حق الزحمه شرکت بازرسی کننده کالا-کارمزدهای بانک گشایش کننده (اعم از کارمزد گشایش و کارمزد ظهر نویسی اسناد ) – بیمه کالا – انبار داری گمرک و اخذ ترخیصیه ازشرکت حمل و نقل –حق توقف کانتینر- حقوق ورودی گمرک وحق الزحمه ترخیص و به طور کلی هر هزینه و یا جرائمی که مربوط به کالای موضوع این قرارداد می باشد در تعهد طرف دوم می باشد .(در صورتی که هزینه های اعلام شده فوق توسط طرف اول پرداخت شود طرف دوم متعهد به پرداخت آن به طرف اول می باشد.)

2. نظر به این که واردات کالا از طریق گشایش اعتبار اسنادی و در بانک طرف اول انجام می پذیرد بنابراین مبلغ پیش پرداخت گشایش اعتبار و مبلغ مانده الباقی وجه اعتبار در تعهد طرف دوم می باشد . بنابراین طرف دوم متعهد است پس از رسیدن اسناد اعتبار به بانک گشایش کننده سریعاً نسبت به پرداخت مانده الباقی وجه اعتبار اقدام نماید.

3. چنانچه طرف دوم پس از رسیدن اسناد اعتبار به بانک عامل تأخیری جهت پرداخت مانده الباقی وجه اعتبار داشته باشد کلیه جرایم تأخیر که توسط بانک عامل اعلام می گردد در تعهد طرف دوم می باشد و طرف اول هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

4.نظر به این که پروفرم توسط طرف دوم و بنام طرف اول تهیه میگردد چنانچه گمرک کسر دریافتی اعلام نمود در تعهد طرف دوم می باشد.

5. نظر به این که طرف دوم از کارت بازرگانی و اعتبار طرف اول در بانک استفاده می نماید بنابراین کشف هر گونه فساد در پروفرم و محموله های وارداتی کالاهای موضوع این قرارداد در تعهد طرف دوم بوده و طرف اول هیچ گونه مسئولیتی ندارد و در تمامی مراحل طرف دوم جوابگو می باشد.

ماده 5. حکمیت

طرفین قرارداد آقایان 1. ……………. 2. …………. و 3. ………………….. را به عنوان حکمین مرضی الطرفین پذیرفته و در صورت بروز هر گونه اختلاف حکم آنها نافذ و طرفین متعهد به اجرای آن می باشند.

این قرارداد در ………… ماده و ………… بند و ……… صفحه و ………. نسخه برابر بامواد 10 و 219 و 220و 221 قانون مدنی تنظیم و هر نسخه حکم واحد را دارد.

توضیح ( در صورتی که متممی به این قرراداد الحاق گردد جزء لاینفک این قرارداد می باشد.

امضاء طرف اول امضاء طرف دوم

3.9/5 - (14 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مسعود تاجیک
مسعود تاجیک
3 سال قبل

برای واردات قطعات مورد نیاز از چین نیاز به راهنمایی دارم

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  مسعود تاجیک
3 سال قبل

ما برای خود واردات مشاوره ای نداریم ولی کارهای اخذ کارت بازرگانی که یکی ازموارد مورد نظر در واردات و صادرات هست رو انجام میدیم

یوسف عزیزی
یوسف عزیزی
پاسخ به  ثبت شرکت ایلیا
26 روز قبل

لطفا جهت تنظیم قرارداد واردات راهنمایی بفرمایید و با بنده تماس بگیرید.