جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

نمونه قرارداد صادرات کالا

قرارداد صادرات کالا

نمونه قرارداد حمل و نقل بین المللی و نمونه قرارداد صادرات کالا جزو قراردادهای تخصصی است که تنظیم و انعقاد آن نیازمند تخصص کافی است که کارشناسان مجتمع حقوقی ایلیا در این مسیر راهنمای شما خواهند بود. در ادامه نمونه قراردادی را برای این منظور ارائه می کنیم تا راهنمای شما باشیم.

قرارداد صادرات کالا

قرارداد ذیل فی مابین شرکت حمل و نقل بین المللی ……..به مدیریت آقای…….که منبعد فورواردر نامیده می شود و شرکت حمل و نقل بین المللی ……….به مدیریت………..که از این پس حمل کننده نامیده می شود به شرح ذیل تحریر، قرائت و منعقد می گردد.

موضوع قرارداد

عبارت است از در اختیار گذاشتن یک دستگاه کامیون به شماره………ظرفیت…….تن برابر با………متر مکعب جهت حمل کالای صادراتی ………….از مبدا…….به مقصد……….می باشد.

مدت قرارداد صادرات کالا

از زمان عقد قرارداد تا پایان کلی عملیات حمل از تاریخ ……..الی…………می باشد.

کرایه حمل و نحوه پرداخت

هزینه کرایه حمل و نقل به مبلغ……….ریال می باشد که ……..% از مبلغ کل در قبال دریافت اصل CMR و اسناد کامیون پس از بارگیری و پلمپ و …………..% الباقی کرایه پس از دریافت اصل جواز رسیدشده پرداخت خواهد گردید.

ضمناً کلیه هزینه های بین راهی در مبلغ فوق منظورگردیده و هیچ گونه هزینه دیگری برعهده شرکت فورواردر نخواهد بود.

نحوه اعزام کامیون

نمونه قرارداد صادرات کالا

الف) حمل کننده پس از عقد قرارداد می بایست کامیون اعزامی راظرف …ساعت به محل بارگیری که آدرس آن توسط فورواردر اعلام می گردد معرفی نماید در غیر این صورت مبلغ………ریال خسارت متعلقه را به فورواردر پرداخت می نماید.

قرارداد صادرات کالا

زمان بارگیری و حق توقف نمونه قرارداد صادرات کالا

مدت پیش بینی شده جهت بارگیری و انجام تشریفات گمرکی در مبدا3روز کاری و برای بیش از این مدت طبق تعرفه وزارت راه و ترابری ازطرف فورواردر به حمل کننده قابل پرداخت می باشد.

مدت پیش بینی شده جهت تخلیه کالا در مقصد 2روز کاری می باشد که پس از آن طبق تعرفه وزرات راه و ترابری حق توقف قانونی براساس اسناد و مدارک مثبته محاسبه و از طرف فوروادر به حمل کننده قابل پرداخت می باشد.

شرایط ویژه

الف) بیمه کالا به عهده کارفرما می باشد.

ب)بیمه CMRبه عهده حمل کننده می باشد.

ج) کلیه اسناد حمل طبق اعلام کتبی شرکت فورواردر یا فرستنده کالا در مبدا توسط حمل کننده صادر می گردد.

د) حمل کننده موظف است محموله را به صورتی که در مبدا دریافت نموده براساس تعداد و وزن و کیفیت عینا در مقصد تحویل نماید و مسئولیت کسری یا فقدان محموله به عهده حمل کننده خواهد بود.

تعهدات حمل کننده

الف) حمل کننده متعد می گردد حداکثر ظرف مدت مجاز ثبت شده برروی کارنه تیر، کامیون مورد قرارداد را به مرز خورجی معرفی نماید.

ب) حمل کننده متعهد می گردد پس از بارگیری و پلمپ در صورتی که کامیون نتواند به مسیر خود ادامه بدهد کامیون دیگری جایگزین آن بنماید که هزینه ها در این خصوص هم به عهده حمل کننده خواهد بود.

ج) حمل کننده متعهد می گردد درراستای اجرای مفاد این قرارداد صرفا از کامیون های تحت اختیار خود استفاده نماید.درغیر این صورت در صورت بروز هرگونه خسارت به دلیل عدم اطلاع رسانی به موقع راساً نسبت به پاسخگویی و تامین خسارات اقدام نماید.

8.در صورت انصراف حمل کننده ویا راننده پس از امضای قرارداد از اجرای مفاد قرارداد ویا عدم تمکین راننده در مبدا بارگیری نسبت به بارگیری و یا عدم تمکین راننده نسبت به تحویل دهنده محصولات در مقصد، از جانب حمل کننده ویا بالعکس انصراف فورواردر و یا صاحب کالا به طرفیت فورواردر از ارسال محموله، خسارات متعلقه به عهده طرفین قرارداد می باشد.

طریقه حل اختلافات

در صورت بروز هرگونه اختلاف اولا از طریق مذاکره دو جانبه ودر غیراین صورت حکم مراجع ذیصلاح به تشخیص طرفین قرارداد(انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران یا اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن ایران یا سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور) نسبت به حل اختلاف برای طرفین لازم الاجرا می باشد.

نمونه قرارداد صادرات کالا

(فورواردر) (حمل کننده)

3/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها