جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

تعریف سهام بی نام در شرکت

سهام بی نام در شرکت

از انواع سهام در شرکت های تجاری اطلاع دارید؟ ثبت شرکت در ایران نیاز به تخصص دارد، بهتر است بدانید شرکت های سهامی دارای سهام است، در این مقاله سعی داریم تعریف کلی در رابطه با سهام بی نام در شرکتها ارائه دهیم پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سهام بی نام در شرکت

در واقع سهامی که نام شخص دارنده آن در سند سهام ها ذکر نمی شود و مانند یک چک حامل است و قابلیت خرید و فروش را دارد و به راحتی می توان نقل و انتقال سهام انجام داد و نیاز به تشریفات های چون تشکیل مجمع عمومی ندارد.

اما یکی از مهم ترین مشکلاتی که دارندگان این سهام دارند این است.

که اگر سهام گم شود و یا کسی از آن سو استفاده کند نمی توانید آن را اثبات کنید زیرا نامی بر روی سهام درج نشده است و ما نمی توانیم آن را مورد پیگرد قانون قرار دهیم .

کلیه این سهم یک قبض است و تنها با دادن این قبض به دیگری سهم انتقال می یابد.

برای اطلاع از انواع صیرکت ها و نیز قوانین ثبت شرکت می توانید به مقاله مرتبط با آن مراجعه کنید.

سهام بی نام در شرکت

سهامی بی نام بهتر است یا سهام با نام

به دلیل اینکه سهام بی نام به راحتی می توان از آن سو استفاده کرد در نتیجه امنیتی نیست و سهام بانام بخاطر ثبت شدن در دفتر سهام و مشخص شدن نام فرد امنیت بالایی دارد.

و اگر از سهامی بانام سو استفاده شود به راحتی  می توان توسط وکیل پیگرد قانونی انجام داد اما بی نام نمی شود و شما می توانید در بورس آن را برای فروش بگذارید.

برای اطلاع از انواع سهام در شرکتها می توانید به مقاله مرتبط با آن مراجعه کنید و یا به صورت تلفنی نکات حقوقی را از کارشناسان ثبتی ایلیا بپرسید.

به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها