جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

تدوین و تنظیم طرح توجیهی در شهرکرد

طرح توجیهی در شهرکرد

تدوین و تنظیم طرح توجیهی در شهرکرد مطالعه و بررسی امکان ایجاد یک کسب و کار تازه یا ارزیابی امکان انجام یک پروژه جدید است به همین دلیل طرح توجیهی طرح امکان سنجی نیز می گویند.

راهنمای طرح توجیهی در شهرکرد

طرح توجیهی باید شامل جزئیات مربوط به کار یا پروژه باشد، از سابقه مجریان طرح و نیروی متخصص گرفته تا امکانات فنی و بازاریابی و سایر امور. می توان گفت طرح توجیهی امکان موفقیت یک طرح را مورد بررسی قرار می دهد و البته دو نکته محور اصلی آن است میزان هزینه و درآمد و به همین دلیل طرح توجیهی برای کسانی که قصد مشارکت در کار را دارند بسیار مهم می باشد.

نگارش طرح توجیهی در 5 فصل به شرح زیر صورت می پذیرد :

  • معرفی کالا
  • شرح پروسه تولید
  • امکان سنجی بازار و بررسی اقتصادی
  • محاسبات مالی
  • محاسبات کامفار

طرح توجیهی در شهرکرد

نحوه تدوین و تنظیم طرح توجیهی در شهرکرد

طرح توجیهی پیش از اقدام جهت یک پروژه یا بعضا شروع یک کسب و کار جدید با هدف توجیه سرمایه گذاران و موسسات اعطای وام نگارش می شود. فلذا طرح توجیهی را باید شخص ثالث با دید واقع گرایانه و با ارائه مستندات بنویسد تا بتواند کلیه نقاط ضعف طرح یا کار را دیده و آنها را نیز پوشش دهد.

تنها نگرش خوش بینانه به طرح نداشته باشد تا بتواند تصویری واقعی از آینده طرح ارائه کند. در تصمیم گیری و جلب سرمایه گذاران یا توجیه بانک ها برای اعطای وام موثر باشد.

طرح توجیهی قابل عرضه توسط مجتمع ایلیا در دو قالب ارایه می گردد

  • طرح ایجاد «طرح ایجاد» به طرحی گفته می شود که پیش از ایجاد و تشکیل یک واحد تولیدی، تدوین می شود. در تنظیم این نوع طرح از اصطلاحات «موجود» و «مورد نیاز» استفاده می شود.
  • طرح توسعه «طرح توسعه» برای توسعه و گسترش یک کسب و کار تدوین می شود. طرح های توسعه معمولاً در پرداخت وام در اولویت بانکها قرار دارند. دلیل آن این است که کسب و کار با سابقه راحت تر قادر به بازپرداخت وام یا برگشت سرمایه است تا یک کسب و کار جدید التاسیس. در این نوع طرح ها از اصطلاحات «موجود» و «پس از توسعه» استفاده می گردد.

جهت بررسی و اطلاع از هزینه های طرح توجهی در شهرکرد می توانید با کارشناسان ما در مجتمع ثبتی ایلیا تماس دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ن.ر
ن.ر
1 سال قبل

با طرح توجیهی بجز اخذ پروانه چه تسهیلات دیگری قابل دریافت هست؟