جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اعتراض و درخواست ابطال طرح صنعتی ثبت شده

اعتراض و درخواست ابطال طرح صنعتی ثبت شده

اعتراض و درخواست ابطال طرح صنعتی ثبت شده باید بر اساس اصول و قواعد خاص انجام شود، در صورت تمایل به اخذ مشاوره حقوقی در زمینه اعتراض به ثبت طرح صنعتی تنها کافی است با مجتمع ثبتی ایلیا تماس حاصل فرمایید.

درخواست باطل شدن طرح صنعتی ثبت شده

ممکن است نسبت به تقاضای ثبت طرح های صنعتی اعتراض به عمل آید. حتی درخواست ابطال طرح های ثبت شده به مرجع صلاحیتدار تقدیم گردد که تشریفات آن به شرح زیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تسلیم اعتراض نامه و منضمات آن

هرشخصی که نسبت به تقاضای ثبت طرح صنعتی اعتراض داشته باشد. باید اعتراض نامه خود را در دو نسخه تنظیم و به مرجع ثبت تسلیم نماید. اعتراض نامه در دفتر مربوط مرجع مذکور به ثبت می رسد و نسخه دوم آن با قید تاریخ و شماره وصول، به معترض مسترد می گردد.

اعتراض نامه باید همراه با دلایل و مدارک استنادی و رسید حاکی از پرداخت هزینه رسیدگی به اعتراض باشد.

اعتراض و درخواست ابطال طرح صنعتی ثبت شده

بررسی اعتراض و تکمیل پرونده طرح صنعتی

چنانچه پس از بررسی اعتراض نامه و مدارک استنادی، تکمیل مدارک پیوست اظهارنامه ضرورت داشته باشد، مرجع ثبت با تعیین موارد کتباً از متقاضی می خواهد تا ظرف 30 روز از تاریخ ابلاغ، نسبت به رفع نقص و تکمیل مدارک اقدام کند.

والا اعتراض نامه وی کان لم یکن تلقی و بایگانی خواهد شد. مهلت تکمیل پرونده برای بررسی اشخاص مقیم خارج از کشور 60 روز خواهد بود.

به طور مثال اگر معترض مدعی حق مالکیت نسبت به طرحی است که اظهارنامه ثبت آن تسلیم مرجع ثبت شده است باید دلایل مالکیت خود را به مرجع ثبت ارائه کند.

اگر تاکنون نسبت به ثبت آن اقدامی نکرده و طرح به نام وی ثبت نشده است. باید هم زمان با اعتراض، اقدام به تسلیم اظهارنامه ثبت طرح طبق ضوابط کرده باشد.

رسیدگی به اعتراض در کمیسیون مربوط به طرح صنعتی

جریان پرونده و تبادل لوایح مرجع ثبت موظف است ظرف 10 روز از تاریخ وصول اعتراض و تکمیل پرونده نسخه ای از اعتراض نامه را به انضمام رونوشت مدارک و دلایل استنادی برای متقاضی ثبت طرح صنعتی ارسال و مراتب اعتراض را به وی ابلاغ نماید.

تا چنانچه ادعای معترض را واهی و مردود می داند، پاسخ خود را ظرف مدت 20 روز در برابر اعتراض معترض، کتباً به مرجع ثبت تسلیم نماید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجتبی کرینی
مجتبی کرینی
1 سال قبل

سلام
در محل ما کارخانه آسفالتی در حال احداث است ما به این امر اعتراض داریم در چه یابی استشهادیه بنویسیم؟

شماره تماس:
9105190227