جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اخذ کد اقتصادی در مشهد

اخذ کد اقتصادی در مشهد

اگر می خواهید کد اقتصادی کسب و کارتان را در کم ترین زمان بگیرید و تا به اکنون اقدامی برای اخذ کد اقتصادی در مشهد انجام نداده اید ما در ادامه متن زیر راهنمای سریع و تخصصی شما خواهیم بود. با ما در ادامه همراه باشید.

چگونگی اخذ کد اقتصادی در مشهد

اخذ اجازه برای انجام انواع معاملات و پرداخت مالیات مربوطه به عنوان حقی که باید برای دولت در ازای پشتیبانی های آن قائل شد و شناسایی فعالیتهای مشکوک و ناقض حقوق دیگران از امتیازات اخذ کد اقتصادی در مشهد است.

پس از ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگانی ضرورت اخذ کد اقتصادی و اطلاع نسبت به آن احساس می شود ، لذا با تکیه بر قوانین نسبت به نگارش و ارائه راهنمای دریافت شماره اقتصادی برای کسانی که نیازمند دانستن اطلاعات مربوط می باشند اقدام شد.

راهنمای کد اقتصادی در مشهد

وفق قوانین مصوب در سال 73 کد اقتصادی کدی است است که برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر می شود البته اشخاصی که به تولید کالا و خدمات مشغول هستندو بعد از اخذ کد این اشخاص باید کد اقتصادی خود را روی فاکتورهای خرید و فروش ثبت کنند.

از جمله دلایل درج کد اقتصادی شرکت ها روی فاکتورهای خرید و فروش را می توان برآورد سود حاصله از معاملات دانست، بنابراین با محاسبه دقیق سودهای به دست آمده مالیات ها نیز کمتر برآوردی و نظری خواهند بود و برآورد آنها بیشتر بر اساس دلائل و مستندات دقیق خواهد بود.

علاوه براین به وسیله کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور قادر است دفاتر پلمپ قانونی، فاکتورها و صورتحساب های صادر شده را راحتتر ارزیابی کند.

اشخاص مکلف به اخذ کد اقتصادی در مشهد

کلیه شرکتها و موسساتی که در خصوص تولید، مونتاژ، واردات و صادرات، عرضه و پخش هر نوع محصول و کارهای خدماتی اشتغال دارند همچنین کلیه اشخاص حقیقی که به امور فوق می پردازند و دارای پروانه کسب یا کار ازمراجع مرتبط بوده و یا دارای محل فعالیت تجاری باشند واجد شرایط اخذ شماره اقتصادی می باشند. قابل ذکر است احراز یکی از شرایط فوق برای اشخاص حقیقی کافی می باشد.

اخذ کد اقتصادی در مشهد

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی در مشهد

  • دریافت دفترچه و تکمیل آنها (واحد اطلاعات و خدمات اداره دارائی)
  • دریافت فرمهای مربوطه و تکمیل آنها (واحد ثبت و شناسائی اداره دارائی)
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره
  • آگهی ثبت شرکت و تغییرات ثبتی (2 نسخه)
  • اساسنامه شرکت
  • تصویر از اظهارنامه شرکت (و یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‏های غیر سهامی)
  • آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن
  • تصویر پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس (در صورت موجود بودن)
  • سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن، تصویر قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.
  • نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و تصویر آن بعد از ثبت در دبیرخانه
  • پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارائی

جهت اخذ کداقتصادی در شهر مشهد و رونق کسب و کار تجاری خود با کارشناسان مجتمع حقوقی ایلیا در ارتباط باشید و در کم ترین زمان به اهدافتان دست یابید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها