جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اخذ کد اقتصادی در فارس

کد اقتصادی در فارس

یکی از راههای شناخت فعالان اقتصادی و صاحبان حرف و نظارت بر فعالیت اقتصادی آنها کد اقتصادی می باشد. به منظور اخذ کد اقتصادی در فارس باید خود را به عنوان کارآفرین به اداره دارایی فارس معرفی کرده و هزینه مربوطه را پرداخت نمایید که البته در ازای این معرفی از پشتیبانی قانون و حمایت دولتی از فعالان اقتصادی برخوردار می شوید .

هنگامی که شرکتی به ثبت می رسانید دوماه فرصت دارید تا نسبت به اخذ کد اقتصادی که از جمله با اهمیت ترین اقدامات پیش از ثبت است اقدام کنید. در ادامه نکات حقوقی به شما ارائه می شودتا راهنمای شما باشد.

کد اقتصادی در فارس

کد اقتصادی شماره ای 12 یا 16 رقمی است که منحصراً به هر فرد حقوقی اختصاص می یابد و پس از صدور باید بر روی کلیه فاکتورهای آن شرکت درج شود. استفاده از کد اقتصادی بر روی فاکتورهای خرید و فروش کنترل معاملات و محاسبه دقیق مالیات بر اساس آنها و بر طبق اسناد و مدارک یا فاکتورها را آسان می سازد، تا از امکان اشتباه در محاسبه مالیات یا محاسبه نظری و برآوردی آن جلوگیری شود.

همچنین به وسیله کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور قادر است دفاتر قانونی، فاکتورها و صورتحساب های صادره را به راحتی مورد ارزیابی قرار دهد.

اشخاص مکلف به اخذ کد اقتصادی در فارس

تمامی شرکتها یا شخصیتهای حقوقی که در امور تولید، مونتاژ، واردات و صادرات و پخش هر نوع کالا مشغول هستند یا در زمینه خدماتی فعالیت می کنند، همچنین کلیه اشخاص حقیقی که به امور فوق مشغول می باشند و دارای پروانه کسب و کار از مراجع مرتبط بوده و یا دارای محل کار می باشند واجد شرایط اخذ کد اقتصادی هستند.

باید بگوییم که احراز یکی از دو شرط فوق برای اشخاص حقیقی کفایت می کند تا آنها را واجد شرایط اخذ کد اقتصادی نماید.

کد اقتصادی در فارس

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی در فارس

  • اخذ دفترچه و تکمیل آنها (واحد اطلاعات و خدمات اداره دارایی)
  • اخذ فرمهای مربوطه و تکمیل آنها (واحد ثبت و شناسائی اداره دارایی)
  • شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره
  • آگهی ثبت شرکت و تغییرات ثبتی در دو نسخه
  • رونوشتی اساسنامه شرکت
  • اظهارنامه شرکت (و یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‏های غیر سهامی)
  • رونوشتی آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن
  • پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس (در صورت موجود بودن)
  • سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن، رونوشتی قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.
  • نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و رونوشتی آن بعد از ثبت در دبیرخانه
  • واریز مالیات حق تمبر به اداره دارائی

در صورت تمایل به دریافت کد اقتصادی استان فارس ما در مجتمع ثبتی و حقوقی ایلیا راهنمای تخصصی شما خواهیم بود بدون تعلل با  مجتمع ثبتی ایلیا تماس بگیرید و اطلاعات کسب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها