جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اخذ کد اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد

کد اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد

به منظور ترقی و بقای یک کسب و کار تجاری نیازمند ثبت آن در قالب شرکت دارید از این رو در نهایت با اخذ کد اقتصادی مختص به خود می توانید در این مسیر حرکت کنید. برای دریافت کد اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد می توانید از طریق مشاوره رایگان مجتمع ثبتی ایلیا و یا از طریق مطالعه متن زیر اقدام کنید.

دریافت کد اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد

فعالیت و بقا در دنیای پر رقابت تولید و خدمات امروزی نیازمند لازمه ها و پیش شرط هایی است که وجود آنها نظام مندی و قانون مندی روابط اقتصادی در محدوده تعریف شده دولتی را بهبود می بخشد.

کسانی که علاقه مند به شروع و ادامه فعالیت های بازرگانی و تجاری هستند، می بایست نهاد های دولتی را از فعالیت های خود آگاه سازند. این نهادها را جهت نظارت به فعالیت های خود دعوت نمایند.

این امر از طریق اخذ کد اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد محقق می شود، که در ابتدا، صاحبین مشاغل مکلف به مراجعه حضوری در دوایر مالیاتی هستند.

با توضیحات فوق مشخص شد، برابر قوانین مالیاتی کشور، اخذ کد اقتصادی جهت شناسایی اشخاص و شرکت های فعال توسط اداره مالیات و دارایی و پرداخت انواع مالیات های تعیین شده ، الزامی است و تخلف از آن، نوعی فرار مالیاتی محسوب می شود.

کد اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد

پس از حضور متقاضی اخذ کد اقتصادی در اداره مالیات و دارایی کهکیلویه و بویراحمد، متقاضی یا وکیل او ملزم به تشکیل پرونده مالیاتی است. پرونده ایی که مدارک هویتی و سوابق ثبتی متقاضی به اسناد مدارک معتبر دولتی، معرف شخصیت متقاضی است.

ممیز اداره مالیات، با بررسی مدارک لازمه و در صورت نیاز اخذ توضیحات از متقاضی، پرونده ی مالیاتی را به جریان می اندازد و در نهایت کد اقتصادی ویژه ایی را برای این شخصیت در نظر می گیرد.

براین اساس، یک شماره 12 رقمی مخصوص به متقاضی تعلق می گیرد که نشان می دهد این واحد تولیدی یا خدماتی تحت نظارت اداره مالیات و دارایی فعالیت دارد و همه فعالیت های آن مطابق قانون انجام می شود.

این مساله در حال حاضر به ویژه در مورد عقد قراردادهای معتبر و قابل توجه و نیز سایر فعالیت های اقتصادی که ممکن است اشخاص حقیقی و حقوقی به آن مبادرت ورزند، اهمیت ویژه ایی دارد.

نکات کد اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد

درمورد اشخاصی که مکلف به اخذ کد اقتصادی هستند و مالیات پرداخت می کنند، قانون قائل به تفکیک نیست. حتی اگر برخی از شرکت ها و اشخاص به دلایل قانونی از بخشودگی ها و معافیت های مالیاتی برخوردار باشند، باز هم مکلفند از اداره مالیات و دارایی کد اقتصادی اخذ نمایند.

در آنجا تشکیل پرونده مالیاتی داده و بنا بر آنچه گفته شد اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی که به عرصه تولید و تجارت وارد می شوند، مکلف به اخذ کد اقتصادی هستند.

کد اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد

  • مدارک شناسایی متقاضی در مورد اشخاص حقیقی و مدارک شناسایی مدیر عامل در مورد اشخاص حقوقی
  • اصل و کپی قرارداد اجاره و یا سند مالکیت ملک که محل اسقرار شرکت است.
  • مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره شرکت
  • گواهی امضا همه دارندگان حق امضا در شرکت
  • آگهی تاسیس شرکت
  • اساسنامه شرکت
  • اظهارنامه و یا شرکت نامه
  • روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت
  • صورتجلسه تاسیس شرکت
  • تکمیل دفترچه و فرم تقاضای اخذ کد اقتصادی
  • واریز فیش های دولتی
  • مهر شرکت
  • وکالتنامه وکیل

مجتمع حقوقی و ثبتی ایلیا تنها در یک از مراحل تقاضای اخذ کد اقتصادی در کهکیلویه و بویراحمد که حضور متقاضی و یا وکیل قانونی وی الزامی است می تواند اقدام به اخذ کد اقتصادی برای اشخاص کرده و مقدمات اخذ مجوزهای کسب وکار را به سرانجام رسانند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها