جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اخذ کد اقتصادی در قزوین

اخذ کد اقتصادی در قزوین

اگر در راه اخذ کد اقتصادی گامی برنداشته اید ما تمامی نکات را برای دانستن حقوقی در راستای چگونگی اخذ کد اقتصادی در قزوین ارائه می کنیم تا راهنمای شما باشیم. در ادامه همراه ما باشید.

چگونگی اخذ کد اقتصادی در قزوین

فعالیت های مالی و اقتصادی صاحبان کسب و کار و فعالان اقتصادی به روشهای مختلف در جامعه رصد شده ومورد نظارت قرار می گیرند . یکی از این روشها اخذ کد اقتصادی می باشد که مزایایی نیز برای صاحبان حرف به همراه دارد من جمله اینکه با اخذ کد اقتصادی علاوه بر فراهم کردن امکان پرداخت حقوق دولت در ازای خدمات دولتی در قالب مالیات از رقابتها و تلاشهای ناسالم اقتصادی اشخاص جلوگیری می شود.

پس از ثبت شرکت، اخذ کد اقتصادی در قزوین از همان درجه اعتبار و اهمیت برخوردار است به همین دلیل در اینجا توضیحاتی را در این خصوص به شما ارائه می دهیم.

کد اقتصادی در قزوین

کد اقتصادی کد یا شماره ای است که برای اشخاص حقیقی و حقوقی که به تولید کالا و یا ارائه خدمات اشتغال دارند به صورت اختصاصی داده می شود و این اشخاص باید کد اقتصادی خود را بر روی کلیه فاکتورهای خرید و فروش ثبت کنند.

دلیل درج کد اقتصادی بر روی فاکتورهای خرید و فروش رصد کردن معاملات و محاسبه دقیق مالیات بر اساس آنها و بر طبق اسناد و مدارک می باشد تا از امکان خطا در محاسبه مالیات یا محاسبه نظری و تخمینی آن بکاهد.

مضاف براین به وسیله کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور قادر است دفاتر قانونی، فاکتورها و صورتحساب های صادر شده را به راحتی ارزیابی کند.

اشخاص مکلف به اخذ کد اقتصادی در قزوین

کلیه اشخاص حقوقی که به امر تولید، مونتاژ، واردات و صادرات ، توزیع هر نوع کالا و انجام کارهای خدماتی اشتغال دارند همچنین کلیه اشخاص حقیقی که به امور فوق اشتغال داشته و دارای پروانه کسب یا کار ازمراجع ذیربط بوده و یا دارای محل فعالیت تجاری باشند واجد شرایط اخذ کد اقتصادی می باشند. قابل ذکر است احراز یکی از دو شرط فوق برای اشخاص حقیقی کافی می باشد تا آنها را واجد شرایط اخذ کد اقتصادی نماید.

اخذ کد اقتصادی در قزوین

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی در قزوین

  • جهت این مرحله همراه با مدارک زیر به اداره دارائی
  • دریافت دفترچه و تکمیل آنها (واحد اطلاعات و خدمات اداره دارایی)
  • دریافت فرمهای مربوطه و تکمیل آنها (واحد ثبت و شناسائی اداره دارائی)
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره
  • آگهی تاسیس شرکت و تغییرات ثبتی در دو نسخه
  • اساسنامه شرکت
  • تصویر از اظهارنامه ثبت شرکت (و یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‏های غیر سهامی)
  • تصویر آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن
  • پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس (در صورت موجود بودن)
  • سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده است. استیجاری بودن ملک با ارائه تصویر قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد انجام می شود.
  • نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و تصویر آن بعد از ثبت در دبیرخانه
  • پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارائی

در صورت تمایل به اخذ مشاوره تخصصی در زمینه دریافت کد اقتصادی استان قزوین تنها لازم است با شماره تماس های مجتمع ثبتی و حقوقی ایلیا تماس بگیرید ما راهنمای صفر تا صد شما در زمینه ثبت و پاسخ گویی به تمامی سوالات حقوقی شما خواهیم بود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها