جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اخذ ایران کد در کرج【 ايران کد ✔️】

ایران کد در کرج

اخذ ایران کد در کرج برای ایجاد نظم و آسان تر شدن طبقه بندی ملی اجناس و کالاها و خدمات تعیین می گردد، ایران کد همان کدملی کالاها می باشد که 16 رقمی است و جهت ایجاد نظم و شناسایی بهتر کالاها استفاده می شود. در راستای کسب اطلاعات تکمیلی در زمینه اخذ ایران کد در کرج در ادامه موارد مهمی را ارائه می کنیم با ما همراه باشید.

اخذ ایران کد در کرج

ایران کد برای اطلاعاتی از قبیل مشخصات عرضه کننده، مشخصات فنی و استاندارد ملی مشخص می گردد، هم چنین این امر برای اموری مانند حوزه تجارت الکترونیک و ممانعت از قاچاق کالا مهم می باشد.

به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده 9٧ قانون تجارت الکترونیکی مصوب 1382، وزارت بازرگانی موظف شده است نسبت به ایجاد نظام ملی طبقه بندی کالا و خدمات شناسه کالا و خدمات (شامل تامین و توسعه بستر اطلاعاتی زنجیره تامین ملی کالا، استانداردها، روش ها، ابزار و دستورالعمل های طبقه بندی و کد گذاری کالا جهت دستیابی به زبان مشترک ملی کالا و اطلاعات پایگاه مرکزی داده ها و نیز تامین ساز و کار لازم برای طبقه بندی و کد گذاری خدمات برای رسیدن به درگاه – پرتال – اطلاع رسانی ملی کالا و خدمات) اقدام نماید.

طرح پیشنهادی کد ملی که توسط مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران به هیات وزیران ارائه گردیده بود در نامه شماره 116225 / ت / 35818 ه مورخ 12 / 9 / 1385 به تصویب رسیده و اجرای آن به مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران ابلاغ شده است.

ایران‌ کد یا نظام ملی طبقه‌بندی و خدمات شناسه کالا و خدمات ایران، در حقیقت سیستمی است برای شناسایی، طبقه‌بندی، کدگذاری و در نهایت شناسنامه‌ دار کردن اقلام کالاهایی که در چرخه بازرگانی کشور مورد معامله قرار می‌گیرند.

بر این اساس هر کالایی که به ایران‌کد معرفی می‌شود ابتدا مورد شناسایی قرار گرفته، و سپس ضمن تعیین مرجع کالا یعنی شخصیتی که مالکیت یا مسئولیت کالایی را بر عهده دارد، در بانک اطلاعات کالایی کشور ثبت می‌شود.

سامانه درخواست و صدور ایران‌ کد درگاه ارتباطی نمایندگان مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران و صاحبان کالا و خدمات (اشخاص حقیقی و حقوقی) در سطح ملی می‌باشد.

این سامانه با پیاده‌سازی کلیه مراحل لازم برای دریافت اطلاعات اقلام کالا و خدمات، از یک سو سعی در تسریع روال اخذ ایران‌کد برای صاحبان کالا و خدمات و از سوی دیگر افزایش دقت و کارایی روال جمع آوری اطلاعات در سطح نمایندگی مرکز را دارد.

ایران کد در کرج

ایران‌کد یا نظام ملی طبقه‌بندی و خدمات شناسه کالا و خدمات ایران، در واقع دستگاهی است جهت شناسایی، طبقه‌بندی، کدگذاری و در انتها شناسنامه‌ دار کردن اقلام کالاهایی که در چرخه بازرگانی کشور معامله می شوند.

بر این مبنا هر کالایی که به ایران‌ کد شناسانده شود در بدو امر مورد شناسایی قرار می گیرد. ایران‌کد در حقیقت نظامی می باشد که امکانات طبقه‌بندی و شناسایی کالاها را میسر می سازد.

خروجی این نظام یک شناسه یا کد ۱۶ رقمی است که به عنوان کلید شناسایی یک کالا مطرح است. حال آنکه بارکد تنها یک فونت برای نشان دادن کدها می باشد.

مراحل اخذ ایران کد در کرج

برای اخذ ایران کد نخست باید مدارک هویت متقاضی همانند کارت ملی به همراه فهرست محصولات ارسال شود و پرونده تشکیل گردد. دریافت پیش فاکتور و پرداخت آن به حسابی به نام مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران (ایران کد) فهرست کدهای کارشناسی شده که به وسیله یکی از کارشناسان کد گذار ما برای شما مود تایید قرار گرفته شده است تایید می شود.

کدهایی که در سیستم به وسیله مرکز ملی شماره گذاری کالاها و خدمات ایران مورد تایید نهایی قرار می گیرد و گواهی اصالت بارکدها اخذ می گردد.

اخذ ایران کد در کرج

مدارک لازم جهت اخذ ایران کد در کرج

اخذ ایران کد معمولا برای افراد حقیقی (شخص) و حقوقی (شرکتها) صورت می گیرد در قسمت زیر به اختصار در رابطه با مدارک مورد نیاز توضیح داده شده، هر کدام از مدارک باید بر اساس نوع متقاضی ارائه شود و با انجام سلسله مراتب مربوط به اخذ ایران کد به آن دست یافت.

مدارک لازم جهت اخذ ایران کد در کرج برای اشخاص حقوقی

  • آگهی تاسیس
  • تصویر پشت و روی کارت ملی مدیر عامل
  • تصویر پروانه بهره برداری برای شرکت های تولیدی
  • تصویر کارت بازرگانی بنام شرکت، برای شرکت های خدمات بازرگانی (کارت های بازرگانی شخص می باید به صورت حقیقی عضو شوند)
  • تصویر پروانه بهداشت برای تولید یا واردات مواد غذایی و دارویی
  • تصویر آگهی ثبت علامت تجاری (مخصوصاً برای شرکت های توزیعی که با نام تجاری خودشان اقدام به توزیع کالا می نمایند، به همراه تصویر قرارداد مابین ایشان و تولید کننده اصلی)
  • ارائه تصویر پرفرم کالای وارداتی به نماینده و کارشناس ایران که طبق استانداردهای مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران الزامی بوده و بدون ارائه آن هیچگونه خدماتی از جانب کارشناس ارائه نخواهد شد)

مدارک لازم جهت اخذ ایران کد در کرج برای اشخاص حقیقی

  • تصویر پشت و روی کارت ملی
  • تصویر پروانه بهره برداری برای عضویت تولیدی
  • تصویر کارت بازرگانی شخصی در صورت وجود
  • تصویر پروانه بهداشت برای تولید یا واردات موادغذایی و دارویی.
  • تصویر آگهی ثبت علامت تجاری (مخصوصاً برای شرکت های توزیعی که با نام تجاری خودشان اقدام به توزیع کالا می نمایند، به همراه تصویر قرارداد مابین ایشان و تولید کننده اصلی و مدارک بهره برداری تولید کننده).
  • ارائه تصویر پرفرم کالای وارداتی به نماینده و کارشناس ایران که طبق استانداردهای مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران الزامی بوده و بدون ارائه آن هیچگونه خدماتی از جانب کارشناس ارائه نخواهد شد).

مزایای اخذ ایران کد در کرج

  • ایجاد زبان مشترک در شناسایی کالا و تسهیل ارتباط در سطح بنگاه های اقتصادی و بازار
  • زمینه سازی جهت ایجاد حافظه اجتماعی و بستر اطلاعاتی به منظور انسجام عناصر مدیریت زنجیره تامین کالا و خدمات.
  • زمینه ساز حضور در عرصه تجارت الکترونیک.
  • ایجاد قابلیت ارتباط با سیستم های کدینگ بین المللی.
  • معرفی و شناسائی منابع ساخت و توزیع کالا.
  • زمینه ساز توزیع گسترده برای تولید کنندگان و توزیع کنندگان.
  • زمینه ساز معرفی و تبلیغ گسترده منطقه ای و جهانی کالاها.
  • کاهش هزینه های توزیع ، فروش و عملیات.
  • افزایش بهره وری سازمان ها.
  • وظیفه مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران.
  • سیاست گذاری ، پشتیبانی ، علمی و عملی از اجرای مصوبه کد ملی در زمان تعیین شده.

ساختار کد ملی کالا برای اخذ ایران کد در کرج

شناسایی محصول و خدمات در فرآیندهای کسب و کار از نیازهای اساسی به شماره می‌آید. بسته به نیاز در هر مرحله از فرآیندهای کسب و کار به کالاهای در حال مبادله یا مبادله شده اشاره می‌شود و بسیاری تصمیمات بر اساس شناخت حاصل شده از کالا اتخاذ می‌گردد.

از نمادها، استانداردها، تصاویر و دیگر ابزارها در شناخت محصول با هدف دستیابی به درکی مشترک از محصول مورد نظر دو طرف یک مبادله کسب و کار استفاده می‌شود.

در مواردی شناخت یک محصول با کمک قرار دادن آن در یک گروه کفایت می‌کند و در مواردی دیگر برای اشاره به یک محصول یا گروه مشابه باید با اشاره به جایگاه آن در یک طبقه‌بندی سلسله مرتبی اشاره نمود و برای روشن کردن دقیق‌تر آن به توصیف ویژگی خاص آن محصول نیز پرداخت.

از این رو در شناخت محصول از دو روش طبقه‌بندی و توصیف استفاده می‌شود و در بسیاری از موارد استفاده ترکیبی این دو روش می‌تواند شناخت صحیحی از یک قلم کالا فراهم نماید.

در طبقه‌بندی، کالاهای مشابه بر اساس ویژگی یا ویژگی‌هایی در یک گروه قرار می‌گیرند. گروه‌های مشابه نیز عضو یک گروه یا خانواده عمومی‌تر هستند و این سلسله مراتب ادامه می‌یابد تا در سطح کلان به چند گروه مجزا دست بیابیم.

به این ترتیب در پایین‌ترین سطح طبقه‌بندی به گروه کالاهایی می‌رسیم که شباهت‌های بسیار دارند و هرچه در سلسله مراتب به بالاتر می‌رویم گروه‌ها بزرگ‌تر اما کم تعداد تر می‌شوند و شباهت کالاهای عضو این گروه‌ها در ویژگی‌های محدودتری خواهد بود.

توصیف یک راه‌حل شناخت است و عبارت از ارائه آگاهی جزیی از یک موجودیت از طریق بیان مشخصه‌های آن موجودیت و ارزش مربوط به هر مشخصه است. توصیف بر خلاف طبقه‌بندی با سطح جزئیات بیشتر، یک شناخت دقیق‌تر از موجودیت ارائه می‌دهد.

بر این اساس، برای توصیف یک محصول، یک فرهنگ ویژگی‌های استاندارد نیاز است که بتوان نمونه‌های مختلف از یک طیف محصول را توصیف نمود. هدف اصلی توصیف ارائه یک شناخت جزیی تر از محصول در مقایسه با طبقه‌بندی است.

در این شناخت به جای بیان جایگاه محصول بر پایه خصوصیات مشترک، کیفیت و چگونگی آن با سطح جزئیات بیشتر بیان می‌شود. در این نوع شناخت، هر محصول یا گروه محصول فارغ از ارتباط با دیگر محصولات و تنها بر پایه ویژگی‌های خاص خود (خواه ذاتی یا کاربردی) شناخته می‌شود.

همان طور که در شکل 6-1 مشاهده می‌شود، ساختار کد ملّی کالا دارای سه بخش است. بخش اول کلید کد است که شامل بر 7 رقم بوده و جایگاه محصول را در ساختار طبقه‌بندی کالا در ایران‌کد مشخص می‌کند. بخش دوم شامل بر 5 رقم است و شماره سریال مرجع عرضه را در بر دارد.

بخش سوم، سریال هر یک از کالاهای مرجع عرضه کننده است که شامل بر 5 رقم است. هر یک از ارقام کد ملّی کالا می‌تواند از صفر تا نه باشد و در صورتی که برای مثال شماره سریال کالاهای یک عرضه کننده به علّت تنوع بالا به بیش از 99999 برسد، امکان استفاده از حروف نیز وجود دارد.

تنوع کالا در اخذ ایران کد کالا در کرج

الگوی ساختار سلسله مراتبی طبقه‌بندی ایران‌ کد دارای شش سطح است و در انتهای ساختار طبقه بندی به گروهی از کالاها می‌رسیم که خود می‌توانند تنوع وسیعی از اقلام کالا را شامل شوند به عنوان مثال روغن گیاهی (با کلید کد 01642) در سطح انتهایی ساختار طبقه‌بندی است که به نوبه خود تنوع وسیعی از روغن‌های گیاهی را شامل می‌شود.

در بین این تنوع کالا به آن‌هایی که به طور یکسان توصیف می‌شوند (یعنی با یک الگوی وصف مدیریت می‌شوند) یک نام اطلاق می‌شود، که به آن نام پایه تکمیلی می‌گویند. برای مثال روغن نباتی جامد، روغن نباتی مایع و روغن نباتی نیمه جامد، سه نام پایه تکمیلی هستند که تحت ساختار روغن گیاهی تعریف شده‌اند.

نام‌های پایه تکمیلی با توجه به قسمت‌های مختلف ساختار طبقه‌بندی یا بر اساس کاربرد، مانند «ست اسباب‌بازی بازی فکری» یا بر اساس ماهیت کالا مانند «گندم» ساخته شده‌اند.

بر همین اساس، کلید کد، کدی است که به جایگاه نام پایه تکمیلی در ساختار طبقه بندی ملی کالا اختصاص می‌یابد. ممکن است از سطح دوم به بعد در ساختار طبقه‌بندی ملّی کالا، به نام پایه تکمیلی برسیم.

در نتیجه کلید کد می‌تواند حداقل سه رقم و حداکثر 7 رقم داشته باشد. اگر در کمتر از سطح ششم ساختار طبقه بندی، به نام پایه تکمیلی برسیم، برای تکمیل کلید کد 7 رقمی، به جای ارقام باقی مانده تا هفت رقم، عدد صفر در نظر گرفته می‌شود.

از این رو، کلید کد برای همه کالاها هفت رقمی است.
در طراحی ساختار طبقه‌بندی ملّی کالا همه‌ی ویژگی‌های عمومی ساختارهای طبقه‌بندی، مانند افراز و عدم هم‌پوشانی طبقات، تمام شمول بودن، پیش‌بینی ظرفیت اضافی، قابل فهم بودن، یکنواختی ساختار طبقه‌بندی و طول کد و پایداری سیستم طبقه‌بندی، در نظر گرفته شده است.

برای اخذ ایران کد در کرج و تمامی شهرهای ایران می توانید با مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان مجتمع حقوقی ایلیا این امر را در کم ترین زمان به سرانجام رسانده و محصولات خود را با اعتباری دو چندان به بازار عرضه کنید . تنها کافی است با شماره تماس موسسه 02632137 تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها