جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

پرسش و پاسخ اخذ کد اقتصادی

مودیان مالیاتی اغلب پس از برخورد با واژه کد اقتصادی سوالات زیادی در ذهنشان ایجاد می شود: اینکه «اصلا” کد اقتصادی چیست؟ چه فایده ای دارد و چرا باید کد اقتصادی داشته باشند؟ همه این موارد دغدغه ای است که ما در ثبت ایلیا در این مقاله سعی بر برطرف کردن این دغدغه ها کرده ایم تا اطلاعاتی مفید در خصوص اخذ کد اقتصادی در اختیارتان بگذاریم.

کد اقتصادی چیست؟

کد اقتصادی نوعی اعتبار در دنیای تجارت می باشد تعریف کد اقتصادی این است که کد یا شماره 12 رقم است که باید اخذ شود و بر روی فاکتورهای رسمی درج گردد . این کد را اداره مالیات به درخواست کنندگان اختصاص داده و با استفاده از آن رهگیری معاملات مالی فعالان اقتصادی میسر می شود. داشتن چه اشخاصی شرایط دریافت کد اقتصادی را دارند.

تمامی اشخاص حقوقی یا حتی حقیقی که در حوزه تولید، مونتاژ توزیع هر نوع کالا و غیره

انجام خدمات مشغول هستند و دارای محل تجاری مناسب باشند واجد شرایط اخذ شماره اقتصادی هستند.

نکته مهم این است که دارا بودن یکی از این شرایط نیز برای اشخاص حقیقی کفایت می کند.

 

اخذ کد اقتصادی

 

محل فعالیت تجاری چه خصوصیاتی دارد؟

محل فعالیت تجاری همان واحد شغلی است که از سوی شهرداری، اداره اماکن و … به عنوان محل فعالیت اقتصادی شناخته شود و دارای جواز کسب یا مجوز فعالیت باشد.

چرا باید کد اقتصادی دریافت کنیم؟

همانطور که گفتیم اداره دارایی یا سازمان امور مالیاتی برای هر یک از فعالان اقتصادی یک کد اقتصادی صادر می کند که آن شخص حقیقی یا حقوقی پس از صدور کد ملزم به درج آن بر روی فاکتورهای فروش کالا یا خدمات خود است.

ادامه مطلب
قرارداد معماری و فناوری اطلاعات در شرکت مادر تخصصی

بدین ترتیب ردیابی مراودات مالی این اشخاص به آسانی صورت گرفته و هم از رقابت های ناسالم جلوگیری می گردد و هم میزان خرید و فروش و سود خالص سالانه هر شخص دقیقا” محاسبه شده و بر این اساس محاسبه مالیات دقیق و درست انجام می شود و نه بر اساس حدس یا محاسبه نظری و در نتیجه نه دولت و اداره مالیات و نه فعالان اقتصادی هیچ یک دچار ضرر نمی شوند .

برای دریافت کد اقتصادی از کجا شروع کنیم؟

برای دریافت کد اقتصادی شما می توانید از ما اطلاعات لازم را دریافت نمایید. یا از طریق مراجعه به اداره مالیات حوزه ثبتی خود نصبت به طریقه دریافت کد اقتصادی اطلاعات کسب نمیایید و یا با دادن وکالت به یک وکیل صفر تا صد کار را به او بسپارید. فراموش نکنید جهت دریافت کد اقتصادی باید کلیه ی مدارکتان تکمیل باشد که اصلی ترین آن تشکیل پرونده دارایی است.

مدارک لازم جهت دریافت کد اقتصادی؟

مدارک ثبت شرکت  اساسنامه، شرکتنامه، روزنامه رسمی، آگهی تاسیس، روزنامه آخرین تغییرات (در صورتی که تغییراتی باشد)،مدارک تشکیل پرونده دارایی، مدارک شناسایی مدیر عامل.

 

کد اقتصادی

 

مراحل اخذ کد اقتصادی به چه صورت است؟

به طور خلاصه باید گفت که پس از مراجعه حضوری به اداره مالیات باید در سایت دریافت کد اقتصادی به آدرس taxgov.ir مراجعه کنید و با پر کردن فرم های مربوطه منتظر تاییدیه ثبت نام بمانید و چنانچه تاییدیه از طریق سامانه و پیامک به شما ابلاغ شد مجدد ا باید به اداره مالیات جهت دریاافت کد اقتصادی خود مراجعه کنید.

ادامه مطلب
طرح توجیهی و اقتصادی تولید آدیپیک اسید

مدت زمان اخذ کد اقتصادی چقدر است؟

مدت زمان اخذ کد اقتصادی را دقیقا نمی توان اعلام کرد اما به طور معمول 15-20 روز کاری زمان بر می باشد .

به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجید محسنی
مجید محسنی
8 ماه قبل

سلاممن ده سال جواز کسب دارم و مالیات هم هر سال پرداخت میکنم لازم من دوباره کد اقتصادی بگیرم ؟

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  مجید محسنی
8 ماه قبل

سلام نه شما کد اقتصادی دارید

husseinzakeri
husseinzakeri
9 ماه قبل

سلام میخوام یه شرکت با مسئولیت محدود ثبت کنم که همسرم شریک شرکت کنم سوالم اینه میشه تو اساسنامه تمام دارایی اختیارات بر عهده من بشه همسرم بصورت صوری و هیچ تعهد و اختیاراتی نداشته باشه

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  husseinzakeri
9 ماه قبل

سلام ، وقتتون بخیر باشه . برای کسب اطلاعات در این حوزه با شماره تماسهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید .

کریمی
کریمی
4 سال قبل

ممنون از سایت خوبتون مطالب خیلی خوب و آموزنده ای داره