لوگو سفید ایلیا
صفحه اصلی انتخاب نام شرکت و برند خدمات ما
ثبت شرکت ثبت برند ثبت تغییرات شرکت اقدامات پس از ثبت شرکت ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع رتبه بندی(گرید) شرکت ها
درباره ما
حقوق مالکیت برند ایلیا اساسنامه ثبت ایلیا اعضای هیئت مدیره ایلیا منشور اخلاقی ثبت ایلیا تاریخچه ایلیا همکاران ایلیا محیط کار ایلیا کاتالوگ ایلیا
ارتباط با ما تور مجازی ایلیا

موافقت نامه مادرید راجع به ثبت بین المللی علائم و برند


موافقت نامه مادرید

موافقت نامه مادرید راجع به ثبت بین المللی علائم و برند

موافقت نامه مادرید مورخ 4آوریل 1891 و اصلاحات و تجدید نظرهای بعدی مجموعا دارای 26 ماده و راجع است به ثبت بین المللی علائم که بارها به منظور رفع نواقصی در آن بازنگری شده است.

ماده 1این موافقت نامه که دارای سه بند و مربوط به تاسیس اتحادیه ای ویژه برای ثبت بین المللی علائم در دفتر بین المللی و تعریف کشور مبداء است.

بندیکم آن چنین مقرر می دارد:

کشورهایی که این موافقت نامه نسبت به آن ها اعمال می شود .اتحادیه ویژه ای برای ثبت بین المللی علائم تشکیل می دهند.

بند دوم: اتباع هر کشور متعاهد می توانند در تمام کشورهای دیگر طرف این موافقت نامه، حمایت از علائم قابل استفاده برای کالاها و خدمات خود را که در کشور مبداء به ثبت رسیده اند، با تضمین، برخوردار گردند و این کار را با تشکیل پرونده برای ثبت علائم مزبور در دفتر بین المللی مالکیت معنوی ( که از این پس«دفتر بین المللی» نامیده می شود) مذکور در کنوانسیون تاسیس سازمان جهانی مالکیت معنوی ( که از این پس«سازمان» نامیده می شود) از طریق اداره مزبور در کشور مبدا، مذکور انجام دهند.

بند سوم: کشوری در این اتحادیه ویژه، به عنوان کشور مبداء شناخته می شوند که متقاضی در آن جا دارای مقر واقعی و موثر صنعتی و تجارتی باشد و اگر وی دارای چنان مقرری در یک کشور عضو اتحادیه ویژه نباشد، کشوری از اتحادیه که اقامتگاه وی در آن جا قراردارد، کشور مبدا خواهد بود و اگر وی فاقد اقامتگاه در کشورهای عضو اتحادیه ویژه بوده ولی تبعه یکی از کشورهای عضو اتحادیه باشد، کشور متبوع وی کشور مبدا خواهد بود و ماده2 مرتبط با ماده یک است . ماده 3ناظر است به تشریفات و فرم درخواست برای ثبت بین المللی علائم و مارک های تجاری که در مباحث بعدی شرح و تفصیل آن خواهد آمد.

ماده 3مکرر مربوط است به شرایط و حدود حمایت ناشی از ثبت بین المللی در کشورهای متعاهد و ماده 3ثالث ناظر است به درخواست ویژه برای گسترش حدود و قلمرو حمایت از علائم و مارک های تولیدی و خدماتی ناشی از ثبت بین المللی ، از طرف مالک علامت، به کشورهای متعاهد موافقت نامه مادرید از طریق کشور مبدا در چهارچوب فرم تعیین شده در آئین نامه مربوط.

ماده 4 موافقت نامه راجع است به آثار حقوقی ثبت بین المللی علائم و مارک ها و ماده 4مکرر ناظر است به قائم مقام و جانشین ثبت داخلی شدن ثبت بین المللی علائم در مارک ها. ماده 5 مربوط است به موارد و شرایط رد تقاضای حمایت صاحبان مارک های ثبت شده بین المللی از طرف مراجع صلاحیت دار داخلی کشورهای عضو اتحادیه.

ماده5 مکرر مربوط است به مدارک کتبی در مورد قانونی بودن استفاده از برخی عناصر گنجانده شده در یک علامت، مانند نشان های شرافت خانوادگی، تمثال ها، امتیازات افتخاری، القاب ، اسامی تجاری، اسامی اشخاصی غیر از اسم متقاضی، یا دیگر عناوین مشابه، که ممکن است ادارات کشورهای متعاهد، درخواست کننده از هر گونه تسجیل یا تصدیق، جز در مواردی که از سوی اداره کشور مبدا انجام می شوند، معاف گردند.

ماده 5ثالث راجع است به شرایط صدور و تسلیم رونوشت مطالب ثبت شده در دفتر ثبت بین المللی به هر شخص متقاضی و یا انجام جستجوهایی در زمینه علائم و مارک های بین المللی به وسیله دفتر بین المللی ثبت علائم و مارک ها و دادن پاسخ به درخواست اشخاص در موارد قابل پیش بینی و تهیه خلاصه هایی از دفتر ثبت بین المللی برای ارسال به کشورهای متعاهد درخواست کننده.

مواد 6و7 موافقت نامه مادردی ناظر است به مدت اعتبار بیست ساله ثبت بین المللی و قابل تجدید بودن بیست سال بعدی و شرایط آن و همچنین مربوط است به استقلال ثبت بین المللی و چگونگی خاتمه یافتن حمایت در کشور مبداء و ابطال اختیاری یا اجباری و قضایی مارک های ثبت شده در دفتر بین المللی.

ماده 8 مربوط است به هزینه های ملی وبین المللی ثبت بین المللی مارک و علامت و تجدید آن شامل هزینه های اصلی ،تبعی و تکمیلی و نحوه وصول آن

ماده 8 مکرر است راجع به انصراف از حمایت مارک در یک یا چند کشور متعاهد

ماده 9 مربوط است به چگونگی اعلام کلیه تغییرات نظیر تغییر در فهرست کالاها، نقل و انتقال، انصراف، لغو و ابطال موثر در ثبت بین المللی مارک ها و علائم تولیدی و خدماتی به وسیله مقامات ثبت ملی به دفتر ثبت بین المللی علائم.

موارد 9 مکرر و 9ثالث و 9رابع مربوط است به چکونگی انتقال علامت و مارک بین المللی در مواردی که به موجب تغییر یافتن کشور متبوع مالک جدید مارک و علامت بین المللی و واگذاری جزئی علامت بین المللی فقط نسبت به کالاها یا خدمات ثبت شده و یکسان سازی مقررات داخلی چند کشور متعاهد براساس توافق بین آن ها.

مواد 10 تا 18 موافقت نامه مادرید مربوط است به مجمع اتحادیه مادرید ، دفتر بین المللی، امور مالی، زبان تنظیم سند موافقت نامه مادرید که فرانسه است و دریک نسخه تنظیم شده که در نزد کشور سوئد سپرده شده است.به منظور جلوگیری از اطاله مطلب از توضیح بیشتر خودداری می شود.

ایران به این موافقت نامه با توجه به تصویب نامه شماره 6921ت/24305 ه مورخ 22/2/1380 و ماده واحده مربوط ملحق گردیده است.

پل ارتباطی مجتمع ایلیا

( به لبخندتان برترینیم )

شماره تماس مجتمع ثبتی ، اداری و حقوقی ثبت ایلیا

  • شعبه کرج: 137 32 – 026
  • شعبه تهران :119 55 266 – 021
  • سامانه ی پیامکی: 32 52 52 32
  • سامانه ی تخصصی ثبتی و حقوقی WWW.ELIYA.IR
  • پست الکترونیکی به نشانی INFO@ ELIYA.IR

خدمات قابل ارائه مجتمع ثبتی ، اداری و حقوقی ایلیا در کلیه واحد های ثبتی اداره ثبت شرکتها در چهار چوب قانون تجارت ایران شامل ( ثبت شرکت، تنظیم و ثبت صورتجلسات تغییرات شرکتها ) خدمات نام تجاری و اسم شرکت در اداره مالکیت صنعتی شامل ( ثبت برند و ثبت علامت تجاری ، ثبت ظزح صنعتی و اختراع و ثبت بین المللی مادرید )همچنین اموراخذ کارت بازرگانی در اتاق بازرگانی استانها ی کشور و انجام کلیه امور مالیاتی و کلیه خدمات اداری و اخذ انواع مجوزها در کل مراجع ذیصلاح ، همچنین امور حقوقی ( دعاوی کیفری ، خانواده و حقوقی کلیه دادگاه ها درسراسر ایران.

مشاوره آنی
ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

ثبت برند تولید سرکه

جهت هر نوع خدمات اداری و مشاوره رایگان و راهنمایی های لازم جهت ثبت برند تولید سرکه خود همین حالا با کارشناسان ارشد مجتمع ثبت برند ایلیا در تماس باشید .

ثبت برند تولید کاغذ دیواری

کارشناسان به نام و مجرب مجتمع ثبت برند ایلیا اماده هرنوع خدمت رسانی و مشاوره رایگان به شما متقاضیان گرامی جهت ثبت برند تولید کاغذ دیواری شما می باشند.

تقاضای تعقیب کیفری در زمینه حمایت از علامت تجارتی

تقاضای تعقیب کیفری در زمینه حمایت از علامت و برند تجارتی -یکی از عوامل موثر در حراست از حقوق صاحبان علامت تجارتی، وضع قوانین کیفری است. کنوانسیون پاریس در زمینه ی حمایت کیفری از علامت تجارتی مقرراتی ندارد و ساکت است.

حقوق مالکیت علائم تجاری به عنوان آورده در شرکتها

حقوق مالکیت علائم تجاری به عنوان آورده در شرکتها -علامت تجاری، نشانه یا شاخصی است متمایز کننده که مؤسسات بازرگانی یا سایر اشخاص حقیقی و حقوقی از آن منحصرا برای تعیین منشأ کالا یا خدمات خود برای مصرف کنندگان و همین طور متمایز کردن آنها از کالاها یا خدمات دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی استفاده می کنند.

کنوانسیون مالکیت صنعتی اتحادیۀ پاریس 1883

کنوانسیون اتحادیه پاریس و اصلاحات بعدی آن که اصول کلی بین المللی برای حمایت مالکیت صنعتی را پایه گذاری کرده است، علاوه بر این که طبق بررسی های به عمل آمده تا سال 2003 میلادی 164 کشور جهان را دور هم جمع کرده و در واقع اتحادیۀ بزرگی را به وجود آورده است. این اتحادیه دو اصل اساسی و مهم را در جهت حمایت

زوال حقوق ناشی از مالکیت مارک ها و علائم در فرانسه

زوال حقوق ناشی از مالکیت مارک ها و علائم و برند در فرانسه - حقوق ناشی از مالکیت مارک ها و علائم تجاری، صنعتی و خدماتی ممکن است به علتی ساقط و زایل گردد. سقوط این حق می تواند ارادی یا قانونی و قضایی باشد.1. سقوط ارادی حق – در سقوط ارادی، صاحب حق با اراده ویا میل خود از آن صرف نظر می کند.

مزایای ثبت بین المللی علامت و برند تجاری ( مادرید )

مزایای ثبت بین المللی علامت و برند تجاری ( مادرید ) - ١- بستن راه هرگونه سوء استفاده از علامت ۲-افزایش ارزش نام و علامت شرکت٣- کسب اعتبار بین المللی با قرار دادن علامت مخصوص :registered: بالای نام تجاری، پس از ثبت۴-جلوگیری از سرقت و سوء استفاده از طرح و ایده خود

ثبت برند تولید عرقیات گیاهی

کارگروه ارشد مجتمع ثبت برند ایلیا با وکلایی مجرب در خدمت رسانی به شما سروران گرامی جهت ثبت برند تولید عرقیات گیاهی شما سروران اماده ارائه خدمات می باشند .

رسیدگی بدوی در کمیسیون ثبت علامت و برند تجاری

رسیدگی بدوی در کمیسیون ثبت علامت و برند تجاری - رسیدگی به اعتراض بدواً در کمیسیون مرجع ثبت صورت می گیرد. طبق ماده 58 ق.ث.ا.ط.ع و ماده 170 آئین نامه اجرایی آن، کمیسیون از افراد زیر تشکیل می شود:1. رئیس اداره ثبت اختراعات، اداره ثبت طرح های صنعتی یا اداره ثبت علائم تجاری برحسب مورد 2. نماینده

انتقال مالکیت اسم تجاری در کشورهای دیگر

انتقال مالکیت اسم تجاری در کشورهای دیگر - در اینجا به مقررات انتقال مالکیت اسم تجاری برخی از کشورهایی که حقوق آنها مورد مطالعه تطبیقی ماست اشاره می کنیم لطفا مطالعه نمایید

لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

امتیار خود را ثبت کنید
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
توضیحات چقدر جستجو و سوال پرسش و پاسخ مقالات مرتبط
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید