لوگو سفید ایلیا
صفحه اصلی انتخاب نام شرکت و برند خدمات ما
ثبت شرکت ثبت برند ثبت تغییرات شرکت اقدامات پس از ثبت شرکت ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع رتبه بندی(گرید) شرکت ها
درباره ما
حقوق مالکیت برند ایلیا اساسنامه ثبت ایلیا اعضای هیئت مدیره ایلیا منشور اخلاقی ثبت ایلیا تاریخچه ایلیا همکاران ایلیا محیط کار ایلیا کاتالوگ ایلیا
ارتباط با ما

طبقه بندی برند


لیست طبقه‌بندی بين‌المللی علائم و برند صنعتی و تجاری

لیست طبقه بندی ثبت برند

  • طبقه بندی برند

فصل اول طبقه بندی ثبت برند و علامت تجاری - صنایع و محصولات شیمیائی

طبقه 1 – مواد شيميايي مورد استفاده در صنايع، علوم، عكاسي و همچنين كشاورزي، باغباني و جنگلباني؛ رزين‌هاي مصنوعي پردازش نشده؛ پلاستيك‌هاي پردازش نشده؛ كودهاي گياه؛ تركيبات اطفاء حريق؛ مواد آبكاري و جوشكاري فلزات؛ مواد شيميايي براي نگهداري مواد غذايي؛ مواد دباغي؛ چسب‌هاي صنعتي.

طبقه 2 – رنگ، روغن؛ جلا؛ لاك؛ موادضدرنگ زدگي و جلوگيري كننده از فاسد شدن چوب؛ مواد رنگي؛ مواد تثبيت رنگ، رزين يا صمغ‌هاي خام طبيعي؛ فلزات به صورت پودر يا ورق براي نقاشان ساختمان، چاپگرها و هنرمندان.

طبقه 3 – تركيبات سفيدكننده و ساير مواد مخصوص شستشوي لباس؛ مواد مخصوص تميز كردن، براق كردن، لكه‌گيري و سائيدن؛ صابون؛ عطريات، روغن‌هاي اسانس، مواد آرايشي؛ لوسيون‌هاي مو؛ گرد و خمير دندان

طبقه 4 – روغن‌ها و گريس‌هاي صنعتي؛ روان‌كننده‌ها، تركيبات گردگيري، مرطوب كردن و جذب رطوبت؛ انواع سوخت (شامل سوخت موتور) و مواد روشنايي؛ انواع شمع و فتيله چراغ

طبقه 5 – مواد داروئي و بيطاري؛ مواد بهداشتي براي مصارف پزشكي؛ مواد رژيمي براي مصارف پزشكي، غذاي كودكان؛ انواع گچ شكسته‌بندي، لوازم زخم‌بندي؛ مواد پركردن دندان، موم د ندانسازي؛ ضدعفوني كننده‌ها؛ مواد نابودكننده حشرات موذي؛ قارچ كش، مواد دفع نباتات هرزه

فصل دوم طبقه بندی ثبت برند و علامت تجاری - فلزات و مصنوعات فلزی

طبقه 6 – فلزات عادي و آلياژهاي آن‌ها؛ مواد ساختماني فلزي؛ ساختمان‌هاي فلزي قابل حمل؛ مواد فلزي خطوط راه‌آهن؛ كابل و سيم‌هاي غيربرقي از جنس فلزات عادي؛ آهن‌آلات، اقلام كوچك فلزي؛ لوله و مجراهاي فلزي؛ گاوصندوق؛ اجناس ساخته شده از فلزات عادي كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند؛ سنگ‌هاي  معدني فلزات

طبقه 7 – انواع ماشين و ماشين‌هاي افزار؛ انواع موتور (به استثناء موتور وسائط نقليه زميني)؛ قفل و بست  حلقه‌هاي اتصال قطعات ماشين‌ها و قطعات انتقال قوه (به غير از اتصالات و اجراء انتقال قوه وسائط نقليه زميني)؛ لوازم و ابزار كشاورزي (به استثناي ابزارهاي دستي)؛ ماشين جوجه كشي

طبقه 8 – انواع  ابزار و لوازم دستي (كه با دست كار مي‌كنند)؛ سرويس كارد و قاشق و چنگال، سلاح كمري، تيغ

فصل سوم طبقه بندی ثبت برند و علامت تجاری - دستگاه و لوازم و آلات فنی و علمی و صنعتی

طبقه 9 – اسباب و آلات علمي، دريانوردي، مساحي، عكاسي، سينمايي، بصري، وزن كردن، اندازه‌گيري، علامت دادن، كنترل و مراقبت (نظارت)، نجات و آموزش؛ اسباب و لوازم هدايت، قطع و وصل، تبديل، ذخيره‌سازي، تنظيم يا كنترل جريان برق؛ آلات و اسباب ضبط، انتقال يا تكثير صوت يا تصوير؛ اسباب ذخيره اطلاعات مغناطيسي، ديسك‌هاي قابل ضبط؛ ماشين‌هاي فروش خودكار و مكانيسم دستگاه‌هايي كه به سكه كار مي‌كنند؛ صندوق‌هاي ثبت مبلغ دريافتي، ماشين‌هاي حساب، تجهيزات داده‌پردازي و رايانه‌اي؛ دستگاه آتش نشاني

طبقه 10 – آلات و ابزار جراحي، پزشكي، دندانسازي و بيطاري، اندام‌هاي مصنوعي، دندان و چشم‌مصنوعي؛ اقلام ارتوپدي؛ مواد بخيه زني

طبقه 11 – دستگاه‌هاي روشنايي، حرارتي، مواد بخار، طبخ، خنك كردن، تهويه، تأمين آب بهداشتي

طبقه 12 – وسائط نقليه، دستگاه‌هاي حمل و نقل زميني، دريايي يا هوايي

طبقه 13 – اسلحه گرم؛ مهمات و انواع پرتابه (از قبيل موشك، خمپاره و غيره)؛ مواد منفجره؛ مواد وسايل آتشبازي

طبقه 14 – فلزات گرانبها و آلياژهاي آن‌ها و كالاهايي كه با فلزات گرانبها ساخته شده يا با آن‌ها روكش شده‌اند و در ساير طبقات ذكر نشده‌اند؛ جواهرات، سنگ‌هاي گرانبها؛ اسباب و لوازم ساعت‌سازي و زمان سنجي

طبقه 15 – آلات موسيقي

فصل چهارم طبقه بندی ثبت برند و علامت تجاری - مصنوعات و اشیاء ساخته شده از مواد مختلف

طبقه 16 – كاغذ، مقوا و كالاهاي ساخته شده از آن‌ها كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند؛ مطالب چاپ شده، مواد صحافي؛ عكس؛ نوشت‌افزار؛ چسب براي مصارف تحريري يا خانگي؛ لوازم نقاشي؛ قلم مو نقاشي؛ ماشين تحرير و لوازم ملزومات دفتري (به استثناي مبلمان) مواد آموزشي و تدريس ( به استثناي دستگاه‌ها)؛ مواد پلاستيكي براي بسته‌بندي (كه در ساير طبقات ذكر نشده‌اند)؛ حروف و كليشه چاپ

طبقه 17 – لاستيك، كائوچو، صمغ، آزبست (پنبه نسوز)، ميكا (سنگ طلق) و كالاهاي ساخته شده از اين مواد كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند؛ پلاستيك داراي شكل و قالب خاص براي استفاده در توليد ساير كالاها؛ مواد بسته‌بندي، درپوش‌گذاري، انسداد و عايق‌بندي؛ لوله‌هاي قابل ارتجاع غيرفلزي

طبقه 18 – چرم و چرم مصنوعي و كالاهاي ساخته شده از آن‌ها كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند؛ پوست حيوانات؛ چمدان، كيسه و كيف‌هاي مسافرتي؛ چتر، چتر آفتابگير و عصا؛ شلاق، يراق و زين و برگ.

طبقه 19 – مواد و مصالح ساختماني (غيرفلزي)؛ لوله‌هاي غيرفلزي سخت و غيرقابل انعطاف براي استفاده در ساختمان؛ آسفالت، قير و قطران؛ ساختمان‌هاي متحرك غيرفلزي؛ بناهاي يادبود غيرفلزي

طبقه 20 – مبلمان و اثاثيه، آيينه، قاب عكس؛ كالاهاي ساخته شده از چوب، چوب پنبه، ني، حصير، شاخ، استخوان، عاج، استخوان آرواره نهنگ، صدف، كهربا، صدف مرواريد، كف دريا و بدل كليه اين مواد يا ساخته شده از پلاستيك كه در ساير طبقات ذكر نشده‌اند

طبقه 21 – ظروف خانگي يا لوازم آشپزخانه (كه از فلزات قيمتي ساخته يا روكش نشده‌اند)؛ شانه و ابر و اسفنج؛ انواع برس  قلم مو(به استثناي قلم موهاي نقاشي)؛ مواد ساخت برس؛ لوازم نظافت و تميزكاري؛ سيم ظرفشويي؛ شيشه كار شده يا نيمه كار شده (به استثناي شيشه مورد استفاده درساختمان‌ها) شيشه آلات، اشياء ساخته شده از چيني و سفال كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند.

فصل پنجم طبقه بندی ثبت برند و علامت تجاری - مصنوعات نساجی

طبقه 22 – طناب، رسيمان، تور، چادر، سايبان، برزنت (تارپولين)، بادبان و شراع، كيسه و گوني كه در طبقات ديگر ذكر نشده است؛ مواد لايي و لايه‌گذاري و پوشال (به استثناي لاستيك و پلاستيك)؛ مواد خام ليفي براي نساجي

طبقه 23 – انواع نخ و رشته براي مصارف پارچه بافي و نساجي

طبقه 24 – محصولات نساجي و پارچه‌اي كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند؛ انواع روتختي و روميزي

طبقه 25 – انواع لباس و پوشاك، پاپوش و پوشش سر

طبقه 26 – انواع توري و قلابدوزي، روبان، بند (نوار) حاشيه و قيطان؛ دكمه، قزن قفلي، سنجاق و سوزن ته‌گرد؛ گل‌هاي مصنوعي

طبقه 27 – انواع فرش، قاليچه، حصير و زيرانداز، لينوليوم و ساير كف پوش‌ها، آويزهاي ديواري غيرپارچه‌اي

فصل ششم طبقه بندی ثبت برند و علامت تجاری - اسباب بازی و لوازم ورزش

طبقه 28 – انواع بازي و اسباب بازي؛ لوازم ورزشي و ژيمناستيك كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند؛ تزئينات درخت كريسمس

فصل هفتم طبقه بندی ثبت برند و علامت تجاری - مواد غذایی و محصولات کشاورزی

طبقه 29 – گوشت، گوشت ماهي، گوشت طيور و شكار؛ عصاره گوشت؛ سزيجات و ميوه‌جات به صورت كنسرو، خشك شده و پخته شده؛ انواع ژله، مربا و كمپوت؛ تخم مرغ، شير و محصولات لبني؛ روغن‌ها و چربي‌هاي خوراكي

طبقه 30–  قهوه، چاي، كاكائو، شكر، برنج، نشاسته كاسار يا مانيوك (تاپيوكا)، نشاسته نخل خرما (ساگو)، بدل قهوه؛ آرد و فراورده‌هاي تهيه شده از غلات، نان، نان شيريني، شيريني‌جات، شيريني يخي؛ عسل، ملاس يا شيره قند؛ مايه خمير، گرد مخصوص شيريني‌پزي يا پخت نان؛ نمك، خردل؛ سركه، انواع سس (چاشني) ادويه جات، يخ

طبقه 31 – محصولات كشاورزي، باغداري و جنگلباني و دانه‌هايي كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند؛ حيوانات زنده؛ ميوه و سبزيجات تازه؛ بذر؛ گياهان و گل‌هاي طبيعي؛ غذاي حيوانات؛ مالت جو سبز خشك شده

طبقه 32 –   ماءالشعير؛ آب‌هاي معدني وگازدار و ساير نوشيدي‌هاي غيرالكلي؛ آبميوه و شربت‌هاي ميوه‌اي؛ شربت و تركيبات مخصوص ساخت نوشابه

طبقبه 33-.......

طبقه 34– تنباكو، لوازم تدخين؛ كبريت

فصل هشتم طبقه بندی برند و علامت تجاری - سایر موارد

طبقه 35 – تبليغات؛ مديريت تجاري؛ امور اداري تجارت؛ كارهاي دفتري و اداري

طبقه 36 – بيمه؛ امور مالي؛ امور پولي؛ امور مربو به معاملات املاك و مستغلات

طبقه 37 – ساختمان‌سازي؛ تعمير و بازسازي؛ خدمات نصب

طبقه 38 – مخابرات از راه دور

طبقه 39 – حمل و نقل؛ بسته‌بندي و نگهداري كالاها؛ تهيه مقدمات و ترتيب دادن مسافرت‌ها

طبقه 40 – بهسازي و عمل‌آوري مواد

طبقه 41 – آموزش و پروش؛ دوره‌هاي كارآموزي وتعليمي؛ تفريح و سرگرمي؛ فعاليت‌هاي ورزشي و فرهنگي

طبقه 42 – خدمات علمي و فناوري و تحقيق و پژوهش و طراحي در اين زمينه؛ خدمات تجزيه و تحليل و تحقيقات صنعتي؛ طراحي و توسعه نرم‌افزار و سخت افزارهاي رايانه‌اي

طبقه 43 – خدمات عرضه اغذيه و نوشابه؛ تأمين مسكن و محل اقامت موقت

طبقه 44 – خدمات پزشكي؛ خدمات بيطاري؛ مراقبت‌هاي بهداشتي؛ و زيبايي براي انسان‌ها ياحيوانات؛ خدمات كشاورزي، باغداري و جنگلداري

طبقه 45 – خدمات شخصي يا اجتماعي كه توسط ديگران براي رفع نيازهاي افراد ارائه مي‌شوند؛ خدمات امنيتي براي محافظت از افراد، اموال و دارايي‌ها؛ خدمات حقوقي

طبقه بندی برند

در این مبحث دو نوع اصلی از برندهای مدرن را معرفی کرده واین دو نوع برند از دیدگاه علم برند مورد بررسی قرار خواهند گرفت:

بند اول) برند محصول

بازاریابی یک محصول خاص برای اهداف تجاری، ساده ترین راه برای درک برند است. تولید کننده محصول را با علامتی که نماینده چیزی در دنیاست، علامت گذاری می کند. پذیرش این ایده به دهه 1880 میلادی برمی گردد.یکی از اولین نمونه های برندینگ محصول زمانی رخ داد که هارلی پروکتر علامت «صابون سفید» را به علامت «صابون عاجی» تغییر نام داد.به این ترتیب نام قبلی که یک نام کلی برای یک محصول بدون علامت بود به نامی برای یک محصول خاص تغییر نام پیدا کرد تنها با برچسب زدن محصولات سوپر مارکت ها و فروشگاه ها و...با علائم رنگی و واضح، تولید کنندگان متوجه شدند که فروش به صورت قابل توجهی افزایش یافته است. لذا این روش در تمامی صنایع مورد استفاده قرار گرفت و تغییرات شگرفی در تجارت ایجاد کرد.

تئوری مدیریت برند با راهکار اقتصادی ای آغاز شد که منعکس کننده راهکار قانون در خصوص علائم تجاری است. این تئوری براساس تئوری نئوکلاسیک در اقتصاد و تئوری بازاریابی کلاسیک به وجود آمد تا با درک بهتری از چگونگی بازاریابی شرکت،چهار عامل محصول،مکان،قیمت تبلیغ را ترکیب کرده ورفتار مشتریان را کنترل کند. در این نگاه خطی به برند، دارنده برند اطلاعات قیمت و کیفیت محصول را به مصرف کننده منتقل می کند. برای این منظور تولید کننده با کشف راههای کاهش هزینه جستجو،میزان خرید براساس اطلاعات ناصحیح را کاهش می دهد. در واقع برند،تولید کننده را قادر می سازد تا با بهره گیری از چهار عنصر محصول، مکان، قیمت، تبلیغ، این فرصت را برای مصرف کننده به وجود آورد که بتواند انتخابی با بهترین قیمت داشته باشد.برای رسیدن به این منظور شرکت از طریق تبلیغات، محصول را اطلاع رسانی کرده ومصرف کننده را تشویق به خرید می کند.

با این حال ادبیات ثبت برند براین مسئله اذعان دارد که از لحاظ رویکرد اقتصادی با اشکالاتی روبرو است و این انتقادات بیشتر از ایجاد یک رابطه بلند مدت با مصرف کننده ،بر منفعت کوتاه مدت و منفک از هم، معطوف است. به عبارتی اگر برند صرفاً قرار باشد اطلاعات بازار را انعکاس دهد، مانند این است که شرکت هر دفعه یک پیشنهاد (معامله) جدیدی را پیش روی مصرف کننده قرار می دهد. بنابراین در صورت دیدگاه محض به برند به عنوان انتقال دهنده اطلاعات، الزاماً منجر به تکرار خرید نمی شود، بلکه تنها امکان پردازش سریع اطلاعات را فراهم می کند.

به علاوه دیدگاه اخیر باید بر این پیش فرض باشد که مصرف کننده منطقی بوده و کالا را از سر خوشی خریداری نمی کند و در نتیچه هیچگونه انگیزه غیر منطقی و احساسی در پشت خرید و جود ندارد.

«برندینگ محصول» به یک بخش کوچک در  عین حال مهم از آن چیزی اشاره می کند که برند انجام می دهد. با وجود این، نباید این نکته را فراموش کرد که حتی اگر تعداد محدودی از محصولات مانند صابون، نوشابه و... ، در طول زمان تغییر نکنند، اما بسیاری از محصولات به سرعت در حال تغییر هستند. به علاوه اینکه شرکت ها معمولاً در طول عمر تجاری خود بیش از یک محصول را ارائه می دهند و ممکن است تولید یک سری از محصولات را متوقف کنند. این حقیقت منجر به ایجاد دسته بندی دیگری از برندها به نام برند شرکتی می شود.

طبقه بندی برند

پل ارتباطی مجتمع ایلیا

 ( به لبخندتان برترینیم )

شماره تماس مجتمع ثبتی ، اداری و حقوقی ایلیا

شعبه کرج: 137 32 – 026
شعبه تهران :119 55 266 – 021
سامانه ی پیامکی: 32 52 52 32
سامانه ی تخصصی ثبتی و حقوقی  WWW.ELIYA.IR
پست الکترونیکی به نشانی   INFO@ ELIYA.IR

خدمات قابل ارائه مجتمع ثبتی ، اداری و حقوقی ایلیا ( ثبت شرکت ایلیا ) در کلیه واحد های ثبتی اداره ثبت شرکتها در چهار چوب قانون تجارت ایران شامل ( ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت ) خدمات نام تجاری در اداره مالکیت صنعتی شامل ( ثبت برند  و ثبت علامت تجاری ، ثبت طرح صنعتی و ثبت اختراع )  

اقدامات اولیه ثبتی در ایلیا...

مسیر طی شده ی ایلیا سرشار از نام کسانی ست جای_گاهی استـوار برای سرشار از نام کسانی ست خودشان ایجاد نماید.

مشاوره آنی
ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

ضمانت اجرای کیفری سوء استفاده از نام اینترنتی

ضمانت اجرای کیفری سوء استفاده از نام اینترنتی - ممکن است از طریق نام یا نشانی اینترنتی به جای تجاوز به نام اینترنتی دیگران و لطمه زدن به حق تقدم صاحب نشانی اینترنتی، به حقوق غیراینترنتی از جمله به حقوق صاحب یک علامت تجاری معروف یا نام تجارتی تجار یا علامت شرکت تجارتی تجاوز کند.

ثبت برند

اصل و شروع یک فعالیت اقتصادی بعد از انتخاب نوع و زمینه تجارت ، انتخاب نام برند مناسب برای آن کسب و کار و به عبارتی انتخاب نام تجاری است - حال ثبت برند تجاری ( علامت تجاری ) به دو صورت حقیقی و حقوقی به ثبت می رسند که هرکدام از آنها مدارک متفاوتی را لازم دارد همچنین هزینه ی واریزی ثبت برند متفاوت است.

استعلام ثبت برند

استعلام برند، نام تجاری و علامت تجاری به دلیل بالا بودن تعداد برندهای ثبت شده و افزایش روز افزون آنها در داخل و خارج از کشور به هنگام ثبت برندضروری است.

ثبت برند نان صنعتی

ثبت برند نان صنعتی اگر دنبال فرصتی هستید که برند خود را ثبت کنید از کارشناسان به نام توانای مجتمع ثبت برند ایلیا نیز مشاوره کاملا رایگان دریافت نمایید .

هزینه تعیین اسم شرکت و برند

به منظور پاسخگویی به نیاز همه اقشار بثبت ایلیا دسته ای از خدمات مرتبط با ثبت شرکت را ارائه می کند تا با هزینه بسیار کمتر از هزینه کل فرایند ثبت یک شرکت به متقاضیان خود کمک کند تابه مقصود خود برسند . این خدمات مشاوره و تعیین اسم شرکت و برند می باشد که با اقل هزینه انجام می گردد.

نحوه ثبت برند خارجی

نحوه ثبت برند خارجی -در مجموعه ثبت برند ایلیا فرایندنحوه ثبت برند خارجی به صورت تخصصی انجام میگردد.

استعلام ثبت برند قبل از ثبت

استعلام ثبت برند قبل از ثبت - انتخاب و ثبت نام تجاری، وابسته به شرایط خاصی است و می بایست طبق قانون ثبت برند ، جدیدو ابتکاری بوده وهمچنین گمراه کننده نباشد

بهره برداری از تابلو نام تجاری شرکت ها

بهره برداری از تابلو نام تجاری شرکت ها - درحقوق ایران حکم صریحی در زمینه نحوه بهره برداری از تابلو وجود ندارد ولی عملا صاحب تابلو برای جلب مشتری و تبلیغ آن استفاده می کند و مشخص نیست که تابلو و حقوق ناشی از آن حق مالکیت صنعتی ولو حق مالکیت صنعتی ناقص تلقی می شود یا خیر؟

استعلام نام برند قبل از ثبت

استعلام نام برند قبل از ثبت - شما از این پس میتوانید با مراجعه به سامانه استعلام برند و علائم تجاری فرایند استعلامات نام تجاری خود را انجام دهید.

هنر برندینگ

اثر گذارترین مفهوم در بازاریابی،داشتن کلمه ای در ذهن مشتریان است و یا همان ثبت برند می باشد

لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
توضیحات چقدر جستجو و سوال پرسش و پاسخ مقالات مرتبط

هم اکنون آنلاین نیستیم . جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟