
راهنمای قدم به قدم ثبت تغییرات شرکت ✔️
نگارش توسط : تیم تحریریه ایلیا | سه شنبه، 7 بهمن 1399
بعد از به اتمام رسیدن امور ثبت شرکت می توان تغییراتی را در شرکت اعمال کرد ممکن است این تغییرات خود به خود به وجود بیاید و یا اینکه موسسان تصمیم به ایجاد تغییرات نموده باشند.
راهنمای قدم به قدم ثبت تغییرات شرکت
- برای ثبت تغییرات شرکت ابتدا باید صورتجلسه ای را تنظیم نمایید و ذیل همه صفحه های آن را به وسیله شرکا امضا کنید.
- به پایگاه اینترنتی اداره ثبت شرکتها به آدرس irsherkat.ssaa.ir مراجعه کنید و اطلاعات و دیگر موارد خواسته شده را در سایت ذکر شده بارگذاری کنید.
- مدارک را به وسیله پست به اداره ثبت شرکتها ارسال کنید.
- به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنید و هزینه های قانونی را برای دریافت آگهی تغییرات پرداخت کنید.
- هزینه های روزنامه رسمی را پرداخت نموده تا آگهی ثبت تغییرات شما صادر شود.
ثبت تغییرات شرکت
همه تغییراتی که در شرکت به وجود می آید باید در اداره ثبت شرکتها به ثبت برسد این تغییرات شامل مواردی از قبیل: تغییر اساسنامه شرکت، انحلال شرکت، ورود وخروج شرکت، تغییر اعضای هیات مدیره شرکت، نقل وانتقال سهام، تغییر حق امضا و..... می باشد. در صورتی که می خواهید هر کدام از تغییراتی که در بالا گفته شده است را انجام بدهید باید صورتجلسه ای که مربوط به آن می باشد را کامل کنید و سپس در پایگاه اینترنتی اداره ثبت شرکتها در قسمت صورتجلسه تغییرات اطلاعات لازم را کامل و فرم صورتجلسه را ارسال کنید. برای ثبت تغییرات شرکت باید مدارکی که در ذیل ذکر شده است را تهیه و به مرجع ثبتی خود ارائه دهید:
مدارک لازم جهت ثبت تغییرات شرکت
- ارائه فتوکپی برابر اصل شده مدارک شناسایی همه شرکای جدید شرکت.
- ارائه اصل مدارک شناسایی اشخاصی که از شرکت خارج می شوند.
- ارائه فهرست شرکا همراه با میزان سهام آن ها.
- ارائه فتوکپی روزنامه آخرین تغییرات شرکت و هیات مدیره.
- ارائه فتوکپی اساسنامه شرکت.
- در صورتی که قرار است شرکت منحل شود حضورهمه شرکا و مدیر شرکت الزامی است.
مراحل ثبت تغییرات شرکت به صورت اینترنتی
- وارد پایگاه اینترنتی تنظیم صورتجلسه ها شوید.
- استان و واحد ثبتی مربوط به خودتان را انتخاب کنید.
- اطلاعات مربوط به شرکت را تکمیل کنید.
- شناسه ملی شرکت را وارد نمایید. در صورتی که شناسه ملی ندارید شماره ثبت را وارد کنید.
- نوع شرکت ثبتی خود را انتخاب کنید.
- نوع صورتجلسه خودتان را مشخص کنید.
- تعداد اعضایی که در جلسه حاضر هستند را مشخص کنید.
- مشخصات کامل خودتان را وارد کنید.
- سمت شخص متقاضی را تعیین کنید.
- تاریخ، ساعت شروع و پایان جلسه را مشخص کنید.
- از لیست نوع تصمیم تصمیمات گرفته شده را وارد کنید.
- نام درخواستی خودتان را به ترتیب اولویت انتخاب و ثبت کنید.
- اشخاصی که در جلسه حاضر می باشند را همراه با سمت آن ها تعیین کنید.
- شماره ملی خودتان را وارد کنید.
- سمت اشخاص در شرکت را وارد کنید.
- ارتباط اشخاص با یکدیگر را در جلسه مشخص کنید.
- در نهایت متن صورتجلسه را تایپ نمایید.
خاطر نشان می شویم در صورتی که می خواهید چندین تغییر در شرکت خودتان اعمال کنید باید برای هر کدام یک از تغییرات مد نظر خودتان صورتجلسه ای را به صورت جداگانه تنظیم کنید و برای هر کدام یک از آن ها پذیرشی جداگانه در نظر بگیرید. هم چنین صورتجلسه تنظیم شده باید متناسب با نوع شرکت انتخاب شود ومتن صورتجلسه باید با متن صورتجلسه ای که به اداره ثبت ثبت شرکتها ارائه شده است مطابقت داشته باشند.

پاسخ دادن به :
فرم ارسال نظر و سوال