لوگو سفید ایلیا
صفحه اصلی انتخاب نام شرکت و برند خدمات ما
ثبت شرکت ثبت برند ثبت تغییرات شرکت اقدامات پس از ثبت شرکت ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع رتبه بندی(گرید) شرکت ها
درباره ما
حقوق مالکیت برند ایلیا اساسنامه ثبت ایلیا اعضای هیئت مدیره ایلیا منشور اخلاقی ثبت ایلیا تاریخچه ایلیا همکاران ایلیا محیط کار ایلیا کاتالوگ ایلیا
ارتباط با ما

ثبت علامت تجاری در کرج


 (لازم به ذکر است کلیه فرایند ثبت علامت تجاری در کرج ، ثبت برند در کرج ، ثبت لوگو و آرم و نشان تجاری در کلیه واحد های ثبتی استان البرز کرج اعم از واحد ثبت نظرآباد ، ثبت هشتگرد ، ثبت اشتهارد ، ثبت طالقان و واحد ثبتی کرج به صورت تخصصی و با کمترین هزینه و ارزان و سریعترین زمان انجام و ثبت می گردد.)

علامت تجاری علامت متمایز کننده کالاهای یک شرکت از سایر شرکتهاو موسسات است.[۱، ص۴۵( منشأ آن به زمان باستان بر می گردد؛ وقتی که صنعت گران امضاها یا علائم خود را روی آثار هنری و کاربردی خود چاپ می کردند. در طی سالها این علامت ها جای خود را به سیستم امروزی ثبت و حفاظت آرم تجاری دادند. این نظام به مصرف کنندگان کمک می کند که از کالاها و خدماتی که ماهیت و کیفیت آنها مورد نظرشان است و با آرم مخصوص مشخص شده اند، بهره بگیرند. استعمال علائم تجاری به قدری رواج دارد که مشتری فقط با ملاحظه مارک، مبادرت به خرید جنس مینماید بدون این که سازنده آن و یا تاجری که علامت متعلق به اوست را بشناسد. بنابراین علامت تجاری به خودی خود معرف جنسی است که حاصل دسترنج و زحمت سازنده ی آن است و به این دلیل نباید اشخاص دیگر از آن سوءاستفاده نموده و به نام خود و به ضرر صاحب علامت در آن مداخله نمایند. حفاظت علائم تجاری همچنین مانع تلاشهای رقبای غیرمنصف، مثل متقلبان، برای استفاده از علائم مشخص به منظور فروش محصولات و ارائه ی خدمات نامرغوب یا متفاوت می شوند. شرکت ها به کمک علائم تجاری قدرتمند می توانند خود را از نظر راهبردی برای آینده تثبیت کرده و با رقبای بالقوه ای که بازارهای جهانی را تحت کنترل دارند به طور مؤثر رقابت کنند. بنابراین می توان گفت که شرکتها باید برای کسب اعتبار جهانی، ورود به بازارهای جدید، رشد درازمدت، کاهش هزینه و افزایش تولید، اقدام به ایجاد، تثبیت و مدیریت علائم تجاری خود کنند.

واژه شناسی علامت تجاری

  • ثبت لوگو
  • ثبت برند
  • ثبت علامت تجاری
  • ثبت آرم یا آرم تجاری
  • ثبت نام تجاری
  • ثبت مالکیت معنوی
  • ثبت نماد تجاری
  • ثبت نشان تجاری

به طور کلی همگی در قالب فرایند ذیل در کرج ثبت می گردد.

ثبت علامت تجاری در کرج

علامت تجاری یا برند تجاری چیست؟

علامت تجاری در کرج مشخصه ای است که اشخاص میتوانند برای تمایز کالا و خدمات خود استفاده کنند. تاریخچه این فعالیت از زمانی است که پیشه وران برای جدا کردن محصولات خود آنها را به علائم مشخصی آراسته میکردند به مرور زمان این آرم و نشانه ها بخش مهمی از کالاها شد که برای ثبت آن سیستم های پیچیده ای را ایجاد کردند.

هدف از آرم تجاری چیست؟

با ثبت علامت تجاری در کرج میتوانید به طور اختصاصی برای شناختن کالا و خدمات خود از آن بهره مند شوید و در شرایطی که خودتان قصد استفاده از آن آرم یا لوگو را ندارید میتوانید با گرفتن مبلغی بهره مندی از آن را به دیگری واگذار کنید.ثبت یک علامت تجاری در کرج میتواند اعتبار کالا شما بالا ببرد در مقابل سوء استفاده و عرضه خدمات نامتناسب جلوگیری میکند. دارنده یک نشان نجاری از پشتیبانی های قانونی نیز برخوردار است.

چجور علائمی در کرج قابلیت ثبت شدن دارند؟

محدودیت ثبت یک علامت تجاری در کرج و در هر کشوری با توجه به قوانین آن موجود می باشد با این حال شما میتوانید از هر کلمه ، حرف، نام در صورتی که با قوانین مربوطه مغایرت نداشته باشد جهت متمایز کردن کالا و خدمات خود استفاده نمایید.

مراحل ثبت علامت تجاری در کرج

مدارک خود را تکمیل کنید

  • اشخاص حقوقی

مدارک شرکت که شامل آگهی تاسیس و ثبت شرکت ،روزنامه تاسیس و در صورتی که ثبت تغییرات شرکت در کرج انجام شده باشد کلیه آگهی تغییرات و روزنامه ها را ارائه میدهید یک سری کپی از مجوزهای شرکت و اگر شرکت دارای مجوز نباشد به نام مدیرعامل یا رئیس هیئت مدیره نیز قابل قبول است. مدارک شناسایی مدیرعامل،مهر شرکت و کارت بازرگانی را نیز باید تهیه کنید. در انتها یک نمونه ازعلامت تجاری خود را در قالب 10*10 طراحی میکنید.

  • اشخاص حقیقی

مدارک شناسایی متقاضی ثبت برند به همراه جواز کسبی در حوزه فعالیت و یک نمونه از آرم خود در قالب 10*10 در صورتی که علامت تجاری شما لاتین باشد کارت بازرگانی را نیز باید ارائه دهید.

ثبت نام در سایت مالکیت صنعتی قسمت ثبت علائم تجاری

به سایت مالکیت صنعتی مراجعه نمایید و گزینه ثبت اظهارنامه را انتخاب کرده گزینه موافق هستم را میزنید و ثبت یک اظهارنامه علامت تجاری جدید انتخاب نمایید فقط توجه داشته باشید حتما باید به زبان فارسی باشد.

  • مرحله اول

اطلاعات متقاضی ثبت علامت تجاری را با توجه به ثبت علامت تجاری خود به طور کامل وارد مینمایید در سامانه مالکیت صنعتی حتما یک شماره معتبر صحیح وارد شود تا شماره رمز و ابلاغیه ها به آن ارسال شود. در صورتی که علامت شما قار است توسط وکیل پیگیری شود در قسمت رد اطلاعات به همراه اطلاعات متقاضی ثبت علامت تجاری در کرج اطلاعات وکیل مجتمع ثبتی ثبت ایلیا را نیز وارد می نمایید.

توجه داشته باشید کالاهای انتخابی شما برای ثبت علامت تجاری در کرج باید براساس مجوز ارائه شده شما به اداره مالکیت صنعتی باشد.

در صورت نیاز به کسب اطلاع از هزینه ثبت علامت تجاری در کرج به مقاله ی ما مراجعه نمایید.

  • مرحله دوم

در این مرحله شما باید مدارک درخواستی را وارد نمایید در صورتی مدارک شما بیش از مدارک در خواستی بود قسمت افزودن ضمائم اختیاری را انتخاب می نمایید.

  • مرحله سوم

کلیه مراحل را دوباره بررسی میکنید

  • مرحله نهایی

شما باید هزینه اولیه ثبت علامت تجاری در کرج خود را واریز مینمایید و شماره اظهارنامه علامت تجاری خود را از طریق تلفن دریافت نمایید.

  • مراحل پیگیری

تقریبا زمان ثبت یک علامت تجاری 1 الی 3 ماه کاری زمان می برد.

  • پس از رسیدگی در صورت ثبت

در صورت صدور آگهی ثبت علامت تجاری وکیل پرونده به همراه مدارک به اداره مالکیت صنعتی مراجعه کرده ، تشکیل پرونده داده و مبلغ نهایی را واریز مینماید.

پس از واریز مبلغ نهایی توسط موکل به حساب دفتر

  • اقدام به ثبت نام روزنامه رسمی ثبت اولیه علامت می نمایید
  • با انتشار روزنامه رسمی مدت 30 روز ثبت علامت شما آغاز می گردد.
  • بعد از اتمام مدت 30روز جهت پرداخت مبلغ انحصار 10 ساله وارد سایت اداره مالکیت صنعتی میشوید و مبلغ نهایی را واریز می نمایید.
  • اقدام به ثبت نام روزنامه دوم ثبت علامت تجاری می نمایید.
  • با انتشار روزنامه رسمی وکیل پرونده ایلیا به اداره مالکیت صنعتی جهت تشکیل پرونده مراجعه می نماید.
  • بعد از گذشت 1 الی 2 روز کاری تصدیق ثبت علامت تجاری در کرج صادر میشود و تحویل موکل میگردد.
در صورت ایجاد نقص در پرونده ها

در صورتی که کارشناس اداره مالکیت صنعتی ابلاغیه رفع نقص علامت را صادر نماید باید جهت رفع آن اقدام نمایید و در زمانی که رد اظهارنامه علامت شما صادر شود به معنی اتمام فرآیند ثبت علامت تجاری در کرج می باشد.

ثبت علامت تجاری در کرج

گپ کوتاه در خصوص علامت تجاری در کرج

متقاضیان ثبت علامت تجاری در کرج توجه کنند کلماتی همانند: ثبت علامت تجاری، ثبت برند، ثبت آرم، ثبت لوگو وثبت نشان تجاری هیچ تفاوتی باهم نداشته و به یک معنا می باشند و مراحل ثبت آن یکسان است .

ما کارشناسان مجرب ثبت ایلیا همواره تمام تلاش خود را کردیم که اطلاعات دقیقی در زمینه ثبت علامت تجاری در کرج را در اختیار شما بزرگوتران گذاشته تا انتخاب برای شما آسانتر باشد.

فرایند ثبت علامت تجاری در کرج در کل به 2 صورت قابل انجام است

  1. توسط متقاضی ثبت علامت تجاری
  2. توسط وکلای مجتمع ثبتی ایلیا

در ادامه تفاوت ثبت علامت تجاری توسط متقاضی و وکلای مجتمع ثبتی ایلیا را برای شما توضیح میدهیم.

چرا علامت تجاری، برند، لوگو، نام تجاری ثبت کنیم؟

ثبت یک علامت تجاری در واقع وجه تمایز کالا و خدمات شما نسبت به مابقی کالاها و خدمات می باشد. ثبت یک علامت این مزیت را برای شما قائل است که از حمایتهای قانونی در زمینه علامت خود برخوردار شوید .

کارشناسان مجتمع ثبتی ایلیا اطلاعات دقیق و کاملی را در اختیار شما میگذارند و در کلیه مراحل ثبت علامت در کرج شمارا یاری میکنند.

ثبت علامت تجاری به نام شخص حقیقی و یا حقوقی (فارسی – لاتین)

مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری در کرج

  • شخصی (حقیقی)

در صورتی که علامت تجاری به صورتی حقیقی به ثبت برسد به مدارک شناسایی متقاضی ثبت (کپی کارت ملی و شناسنامه)، جواز کسب و اگر قصد دارید علامت شما به زبان لاتین باشد ارائه کارت بازرگانی الزامی میباشد.

  • شرکتی (حقوقی)

در صورتی که علامت به صورت حقوقی باشد کلیه مدارک شرکت (آگهی تاسیس ( ثبت شرکت در کرج )، روزنامه رسمی و...)، ارائه مجوزهای لازم که میتواند شامل :1.جواز تاسیس 2.پروانه بهره برداری تولید یا پروانه بهره برداری صنایع 3.تاییدیه مشغول به کار بودن مدیران شرکت و اگر قصد دارید علامت شما به زبان لاتین باشد ارئه کارت بازرگانی الزامی می باشد..

زمان مورد نیاز جهت ثبت علامت تجاری شخصی و شرکتی در کرج

  • از زمان تکمیل مدارک تا صدور آگهی تقاضای ثبت علامت تقریبا 1 ماه کاری
  • انتشار آگهی 10ساله تقریبا 3 ماه کاری زمان میبرد.

فرایند ثبت علامت تجاری توسط شما (از کجا شروع می کنید)

شما میتوانید با کارشناسان دپارتمان ثبت علامت تجاری مجتمع ثبتی ایلیا در کرج ( نظر آباد ، هشتگرد ، اشتهارد و طالقان )جهت کسب اطلاع تماس گرفته و اقدام به عقد قرارداد نمایید با ارئه مدارک خود به کارشناسان مجتمع ثبتی ایلیا نیاز به حضور شما نمیباشد.

ثبت علامت تجاری در کرج

فرایند ثبت علامت تجاری در کرج توسط مجتمع ثبتی ایلیا

  1. تکمیل مراحل ادارای و تنظیم قرارداد و امضاء آن توسط موکل
  2. رسیدگی به مدارک دریافتی از طرف موکل و در صورت وجود نقص اطلاع به موکل
  3. کارشناسان مجتمع ثبتی ایلیا قبل از هر اقدامی استعلام علامت شمارا در صورت نیاز میگیرند.
  4. بعد اتمام تکمیل مدارک ثبت نام اینترنتی آن انجام میشود.
  5. بعد از به پایان رسیدن ثبت سامانه ای پرونده شما به کارشناس مربوطه جهت بررسی و اعمال نظر ارجاع می گردد که شامل یکی از شرایط زیر می گردد:
    1. تایید : بعد از بررسی های کارشناس اداره مالکیت صنعتی و در صورتی که علامت تجاری شما هیچ گونه نقص یا مشابهتی نداشته باشد آگهی ثبت علامت تجاری صادر میگردد.
  6. در صورت صدور آگهی تقاضای ثبت روزنامه آن باید ثبت نام گردد.
  7. بعد از انتشار روزنامه ثبت علامت فرصت 30 روزه ای جهت اعتراض به علامت ثبت شده اطلاق میگردد.
  8. در صورتی که هیچ اعتراضی اعلام نشد مراحل بعدی ثبتی انجام میشود.
  9. در این مرحله آگهی دوم صادر میگردد و روزنامه دوم آن ثبت نام میگردد.
  10. روزنامه رسمی آگهی دوم انتشار میابد و اقدام به گرفتن آگهی 10 ساله علامت تجاری میکنیم.
  11. تقریبا بعد از گذشت 2 ال 3 روز کاری به طور کلی به پایان میرسد.
  12. فرآیند ثبت علامت تجاری 10 ساله در مدت 5 الی 6 روز کاری به پایان میرسد.

رد کامل : در صورتی که کارشناس اداره پرونده شما را رد کند به هیچ عنوان نمیتوان پیگیری کرد.

نقص پرونده یا مشابهت : در صورتی که پرونده شما به هردلیل نقص داشته باشد باید برای رفع نقص آن اقدام شود.

ثبت علامت تجاری در کرج

توضیحات مفید در خصوص علامت تجاری: (Trade Mark)

علامت تجاری علامت متمایز کننده کالاهای یک شرکت از سایر شرکتهاو موسسات است.[۱، ص۴۵( منشأ آن به زمان باستان بر می گردد؛ وقتی که صنعت گران امضاها یا علائم خود را روی آثار هنری و کاربردی خود چاپ می کردند. در طی سالها این علامت ها جای خود را به سیستم امروزی ثبت و حفاظت آرم تجاری دادند. این نظام به مصرف کنندگان کمک می کند که از کالاها و خدماتی که ماهیت و کیفیت آنها مورد نظرشان است و با آرم مخصوص مشخص شده اند، بهره بگیرند. استعمال علائم تجاری به قدری رواج دارد که مشتری فقط با ملاحظه مارک، مبادرت به خرید جنس مینماید بدون این که سازنده آن و یا تاجری که علامت متعلق به اوست را بشناسد. بنابراین علامت تجاری به خودی خود معرف جنسی است که حاصل دسترنج و زحمت سازنده ی آن است و به این دلیل نباید اشخاص دیگر از آن سوءاستفاده نموده و به نام خود و به ضرر صاحب علامت در آن مداخله نمایند. حفاظت علائم تجاری همچنین مانع تلاشهای رقبای غیرمنصف، مثل متقلبان، برای استفاده از علائم مشخص به منظور فروش محصولات و ارائه ی خدمات نامرغوب یا متفاوت می شوند. شرکت ها به کمک علائم تجاری قدرتمند می توانند خود را از نظر راهبردی برای آینده تثبیت کرده و با رقبای بالقوه ای که بازارهای جهانی را تحت کنترل دارند به طور مؤثر رقابت کنند. بنابراین می توان گفت که شرکتها باید برای کسب اعتبار جهانی، ورود به بازارهای جدید، رشد درازمدت، کاهش هزینه و افزایش تولید، اقدام به ایجاد، تثبیت و مدیریت علائم تجاری خود کنند.

 سابقه قانونی

ابتدا قانونی در سال ۱۳۰۴ برای ثبت و حمایت علائم تجاری و صنعتی تصویب شد که در سال ۱۳۱۰ توسط قانون ثبت علائم و اختراعات مورد اصلاح قرار گرفت و آیین نامه ی اجرایی آن در سال ۱۳۳۷ تصویب شد، که بعد از الحاق ایران به کنوانسیون پاریس، در آیین نامه اصلاحاتی صورت گرفت. همچنین در سال ۱۳۲۸ آیین نامه ای تصویب شد که نصب و ثبت علائم صنعتی بر روی بعضی از اجناس دارویی و خوراکی و آرایشی را اجباری کرد.[۲، ص۱۸۹(
رواج علائم تجاری و توسعه فروش اجناس تحت علایم تجاری در تجارت بین المللی باعث گردید که کشورهای مختلف برای حفظ تولیدات خود و جلوگیری از تجاوز دیگران به حقوق تجار و صاحبان صنایع مقررات بین المللی وضع نمایند که علامت تجاری نه تنها در کشور آنها مصون از تعرض باشد بلکه در کلیه ممالک مورد حمایت قرار گیرد از این رو در پایان قرن ۱۹ اتحادیه ی پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی تشکیل گردید و امروزه اغلب کشورها به آن ملحق شده اند، ایران نیز در سال ۱۳۳۸ به این کنوانسیون پیوست. مطابق ماده ی ۱ قانون علائم و اختراعات مصوب ۱۳۱۰ «علائم تجاری عبارت از هر قسم علامتی است اعم از نقش، تصویر، رقم، حرف، عبارت، مهر، لفاف و غير آن که برای امتیاز و تشخیص محصول صنعتی تجارتی یا فلاحتی اختیار می شود. در این تعریف شایع ترین علامت های تجاری که «کلمه» است ذکر نشده و بین «حرف» و «عبارت» باید «کلمه» قرار می گرفت. همچنین برچسب و امضا نیز می توانند علامت تجاری باشند. راجع به علامات سمعی مانند آهنگهای خاص، برای اعلام موضوع مشخصی، این قانون تصریحی ندارد ولی می توان آن را نیز مشمول تعريف بالا نمود ولی در قانون ۸ در تعریف علائم تجاری مصداقی را برای علامت ذکر نکرده و در بند الف ماده ۳۰ ذکر کرده «علامت یعنی هر نشان قابل رؤیتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد» . بنابر این علائم تجاری در این قانون محدود به علائم قابل رویت است و علائم غیر مادی (علائم صوتی، بویایی، چشایی) را حمایت نمی کند، پس تعریف قانون سابق جامع تر است. علائم غیرمادی در کشورهای صنعتی قابل ثبت هستند اما در ایران به دلیل اینکه روشی برای ثبت آنها وجود ندارد و نمی شود نمونه ای از آنها را در اداره ی مالکیت صنعتی تودیع کرد، هیچ گاه به ثبت نرسیده اند.
قانون ایران برای تشخیص امتیاز محصول گروهی از کشاورزان با صنعت گران یا تجار یا محصول یک شهر نیز اجازه ی استعمال علامت داده مثلا ممکن است تمام بافندگان قالی کرمان علامت یک درخت را برای قالی بافت کرمان انتخاب کنند. علامت باید مشخص کننده ی جنس و به نحوی باشد که بتوان آن را در انحصار صاحب علامت دانست مثلا برای کلاه علامت کلمه «کلاه» مشخص کننده ی جنس نخواهد بود زیرا از کلمه ی کلاه منحصر بودن آن به یک نوع کلاه معلوم نمی شود ولی برای چایی، استعمال شکل یا کلمه ی «کلاه» مانعی ندارد و خریدار می تواند چای کلاه نشان را از فروشنده مطالبه و خریداری نماید. همچنین اسامی عام نیز به جهت اجناسی که از آن نوع هستند استعمال نمی شوند زیرا معرف جنس نخواهند بود.[۱، ص ۴۶(

خصوصیات علامت تجاری

تعیین علامت تجاری به سلیقه و اراده و طرز تفکر تجار و مسئولان شرکتهای تجاری بستگی دارد که معمولا با شغل آنها ارتباط دارد و این ارتباط باعث شهرت و معروفیت تاجر یا تجارتخانه و یا شرکت او می شود و این حسن شهرت در موفقیت او موثر واقع می گردد، اما به ثبت رسانیدن کلمات یا عباراتی که ایجاد وهم و خیال در مردم بکند و گمان نمایند که این تجارتخانه وابسته به یکی از مقامات رسمی با وزارتخانه ها یا سایر سازمان های دولتی است مانند این که مسئول یا رئیس فلان موسسه ی دولتی هم در ایجاد آن سهیم است و بدین وسیله آن موسسه کسب اعتبار نموده و موقعیتی فراهم کند، ممنوع است.

  • علامت تجارتی باید ویژگیهای ذیل را داشته باشد:

 ۱- جدید بودن علامت تجارتی

منظور این میباشد که علامت مورد استفاده بر روی محصول که برای ثبت ارائه میشود از حيث شکلی باید جدید بوده و سابقه ثبت واستعمال توسط دیگران را نداشته باشد.[ ۳، ص ۱۰۱-۱۰۲] البته در علائم مرکب ممکن است در اجزا دو علامت مرکب از یک کلمه مشابه استفاده شده باشد و اجزای دیگر یکسان و مشابه نباشند به نحوی که جزء مشترک و مشابه دو علامت میان صاحبان آنها موجبات اختلاف و دعوی را فراهم سازد.
شایان ذکر است که با توجه به جدول طبقه بندی کالا هرگاه برای نوعی کالای مشخص علامتی از طبقه ای خاص استفاده شود شخص دیگری که پس از انتخاب علامت مذکور بخواهد برای کالای خود از نوع مشابه از طبقه مزبور و از همان علامت قبلی استفاده کند با ممنوعیت استفاده و ثبت علامت مواجه خواهد شد. البته اختیار علامتی که از طرف اشخاص دیگر برای اجناس معین به کار رفته است برای محصولاتی که کاملا متفاوت باشند، جایز شمرده می شود مشروط بر اینکه ایجاد شبهه برای مصرف کننده نکند. سوالی که اینجا مطرح می شود این است که آیا می توان علامت ثبت شده ای را برای کالاهایی در طبقه ای غیر از طبقه علامت ثبت شده، مورد تقاضای ثبت قرار داد؟
با توجه به بند (و) ماده ی ۳۲ قانون ۸۶، اگر علامت ثبت شده ی قبلی، مشهور شده باشد وبین این دو علامت، عرفا ارتباطی وجود داشته باشد که به منافع مالک علامت قبلی الطمه بزند، علامت قابل ثبت نیست. علاوه بر این اگر حقی از طریق استفاده ی مستمر( بدون ثبت علامت هم برای کسی به وجود آمده باشد، تقاضای ثبت نسبت به چنین علامتی هم نباید مورد پذیرش قرار گیرد. در بند ۱ ماده ۶ مکرر کنوانسیون پاریس نیز حمایت از علائم مشهور را ذکر کرده است. در قانون ۴ ژانویه ۱۹۹۱ فرانسه ذکر شده که استفاده از یک علامت مشهور برای محصولات یا خدماتی، غیر از آنچه که علامت جهت پوشش آنها به ثبت رسیده ( از طبقاتی دیگر)، در صورتی که به صاحب اصلی علامت صدمه و زیان وارد سازد یا بهره برداری از آن توجیه منطقی نداشته باشد، برای جاعل مسئولیت مدنی به دنبال دارد. [۴، ص ۱۱۳(
برای تشخیص جدید بودن علامت، معمولا در ادارات ثبت دفاتری تنظیم می شود که علامات به ترتیب حروف الفبا در آن نوشته میشوند و در موقع انتخاب علامتی به آن دفاتر مراجعه می شود تا معلوم شود که علامت سابقه استعمال دارد یا آن که شبیه به علامت دیگری نیست ولی تشخیص این شباهت اغلب مشکل است.

 ۲- ابتکاری بودن علامت تجاری

از خصوصیات دیگر علامت تجارتی، ابتکاری بودن آن است؛ یعنی علامت تجاری باید توام با طراحی و ظرایف شکلی باشد. اگر علامت ساده باشد و با خود جنس اشتباه شود، از محصول عرضه شده در بازار حمایت نمی کند و آثار خوب تجارتی یک علامت ابتکاری را در بر نمی گیرد. به کار بردن اسامی عام، خطوط هندسی، رنگ های عادی و نیز انتخاب ارقام که نشانگر کیفیت جنس باشد جنبه ابتکاری ندارد ولی اگر ارقام مورد استفاده با نوع کالا متمایز باشد برای استفاده به عنوان علامت خالی از اشکال خواهد بود. (مانند: عطر شماره ۱۱۴) ولی انتخاب ارقام ۳۰ یا ۴۰ یا ۵۰ برای روغن موتور، چون شاید به نظر مشتری حاکی از کیفیت جنس یا درجه ی غلظت آن باشد، جایز نیست. حروف، لفاف و ظروف اجناس نیز می توانند به عنوان علامت انتخاب شوند.
تشخیص جنبه ی ابتکاری بودن علامت بسته به نظر قاضی است مثلا در مورد انتخاب اسم عام کالا به زبان های بیگانه مانند کلمه «تی» برای چای باید دید نام مزبور تا چه حد در کشور معروفیت دارد تا بتوان آن را به عنوان علامت انتخاب نمود.

 3 - عدم ایجاد اشتباه در نظر مشتری

علامت تجارتی نباید طوری ترسیم گردد که در نظر مشتری ایجاد اشتباه کرده و وی را در تشخیص و تمیز علائم تجارتی دیگر که قدری با هم مشابهت دارند دچار سردرگمی و انتخاب نادرست کند. ایجاد اشتباه در نظر مشتری گاه ممکن است با انتخاب نام منطقه ای خاص به عنوان علامت تجارتی برای کالایی مشخص که در اصل بین کالا و آن منطقه ارتباطی وجود ندارد صورت پذیرد به نحوی که مصرف کننده به تصور اینکه کالا متعلق به آن منطقه است راجع به نوع مبدا جنس دچار اشتباه شده و در انتخاب و خرید کالا گمراه گردد.

 ۴- قابلیت نقل و انتقال علامت تجاری

با توجه به ماده ۴۸ قانون ۸۶ مستفاد می شود که علامت تجارتی قابل انتقال است. اما برای آن که این انتقال نسبت به اشخاص ثالث معتبر تلقی گردد، نحوه انتقال علامت ازصاحب قبلی به صاحب جدید باید به ثبت برسد و توسط اداره ی مالکیت صنعتی آگهی شود.
طبق بند ۱ ماده ی ۶ کنوانسیون پاریس «اگر به موجب مقررات مربوط به یکی از کشورهای اتحادیه واگذاری علامتی، موقعی معتبر باشد که با واگذاری موسسه یا سرمایه تجارتی که علامت به آن تعلق دارد، همراه باشد برای اینکه اعتبار آن محرز گردد کافی است که آن قسمت از موسسه یا سرمایه تجارتی که در مملکت مذکور واقع است با حق انحصاری تولید یا فروش محصولات مربوطه تحت علامت واگذار شده به انتقال گیرنده واگذار گردد.»
در اینصورت، مالک علامت تجاری کماکان مالک آن باقی میماند و فقط موافقت خود را در باره استفاده از علامت تجاری توسط یک یا چند شرکت ثالث اعلام می کند. این کار معمولا در مقابل پرداخت حق الامتياز انجام می شود و شامل رضایت مالک علامت تجاری است که معمولا در یک موافقت نامه اجازه بهره برداری قید میشود. بسته به ماهیت موافقت نامه دهنده اجازه بهره برداری، کمی کنترل بر گیرنده اجازه استفاده اعمال می کند تا تضمین شود کیفیت موردنظر حفظ می شود.
در عمل، اجازههای بهره برداری از علامت تجاری در چارچوب موافقت نامه های بهره برداری جامع تر تفویض می شوند، از قبیل موافقت نامه های نمایندگی یا موافقت نامه های شامل تفویض اجازه بهره برداری از سایر حقوق مالکیت معنوی مانند اختراعات، دانش فنی و میزان خاصی از معاضدت های فنی برای تولید محصول خاص.
طبق ماده ۱۳۸ آیین نامه قانون ۸۶ مالک علامت مکلف است هرنوع تغییر راجع به اسم، نشانی، تابعیت و اقامتگاه با اعطاء اجازه ی بهره برداری از علامت یا انتقال و یا اعراض از علامت ثبت شده را کتبا و همراه با مدارک مربوط جهت ثبت در سوابق به مرجع ثبت اعلام نماید. اعمال این تغییرات با رعایت مقررات قانون و این آیین نامه خواهد بود و طبق ماده ۱۳۹ هرگونه انتقال مالکیت علامت ثبت شده باید در مرجع ثبت به ثبت برسد.

جدول مقایسه فرایند ثبت علامت تجاری توسط مجتمع ثبتی ایلیا و متقاضی ثبت علامت تجاری در کرج

اقدامات لازم در فرایند ثبت
فرایند ثبت توسط مجتمع ثبتی ایلیا انجام شود
فرایند ثبت علامت تجاری توسط متقاضی انجام شود

ثبت نام اینترنتی در سامانه

کارشناسان متخصص اقدام به ثبت نام میکنند

در صورتی که نتوانی اطلاعات درخواستی را به صورت صحیح وارد نمایید ممکن است اظهارنامه شما رد شود.

پیگیری سامانه ای

کارشناسان در مدت 2ماه کاری که برای ثبت لازم است تمامی پیگیری های لازم را انجام میدهد

تقریبا 2ماه کاری زمان لازم است

حیاتی ترین قسمت ثبت رفع نقض آن میباشد

کارشناسان مجرب مجتمع ثبتی ایلیا اقدام به رفع نقص میکنند.

باید به مشاوران مجرب در این زمینه مراجعه نمایید.

آگهی اولیه صادر میشود

مدارک لازم را به اطلاع موکل میرساند و در جهت تکمیل آن راهنمایی میکند

ممکن است اطلاعی از مدارک نداشته باشید

انتشار روزنامه رسمی اولیه

بعد از صدور آگهی اقدام به ثبت نام می کند.

متقاضی ثبت باید حضورا برای دریافت روزنامه مراجعه نماید

پیگری اینترنتی

پیگیری ها سامانه ای از طریق کارشناسان انجام میشود

پیگیری های حضوری باید انجام شود.

اعلام هزینه

در صورت عدم نقص هزینه های لازم پرداخت میشود

هزینه های اعلام شده واریز مینمایید

انتشار روزنامه رسمی دوم

آگهی دوم ثبت نام میشود و انتشار می یابد

متقاضی ثبت باید حضورا برای دریافت روزنامه مراجعه نماید

تکمیل مدارک

از طریق وکیل تکمیل پرونده در اداره مالکیت صنعتی انجام میشود

به روال گذشته

پایان مراحل ثبت علامت تجاری

برای تصدیق 10 ساله انحصاری علامت تجاری مراجعه میشود

تکمیل پرونده توسط خود متقاضی و مراجعه به اداره مالکیت صنعتی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اقدامات اولیه ثبتی در ایلیا...

مسیر طی شده ی ایلیا سرشار از نام کسانی ست جای_گاهی استـوار برای سرشار از نام کسانی ست خودشان ایجاد نماید.

مشاوره آنی
ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

نام برند تجارتی فانتزی

نام برند تجارتی فانتزی - برای انتخاب نام تجارتی ممکن است از یک نام فانتزی یا رویایی استفاده شود. نام فانتزی یک نام خیالی یا تفننی و رویایی و امثال آن است.به طور مثال در ادبیات ایران سیمرغ یک نام خیالی است که وجود خارجی ندارد لذا اگر تاجری نام تجارتی خود را سیمرغ معرفی کند .

مراحل ثبت برند لباس

مراحل ثبت برند لباس -در مجموعه ثبت برند ایلیا فرایندمراحل ثبت برند لباس به صورت تخصصی انجام میگردد.

آیا ثبت برند برای شروع کسب و کار لازم است ؟

ثبت برند و علامت تجاری برای شروع هر کسب و کاری لازم است . شما چه شرکت ثبت کرده باشید و چه ثبت نکرده باشید در هر صورت برای شروع فعالیت و کسب و کارتان نیاز به ثبت برند دارید . ثبت شرکت ایلیا در این مقاله به لزوم ثبت برند برای شروع فعالیت پرداخته با ماس با مشاوران ثبت برند ایلیا می توانید اطلاعات ...

انتخاب نام تجاری زیبا برای ثبت برند

انتخاب نام تجاری زیبا برای ثبت برند از اساسی ترین اقدامات اولیه برای ورود در بازار است. تفکر اساسی ای که در پشت نام تجاری ( برند ) قرار دارد یک استراتژی

شرایط ثبت برند لاتین

شرایط ثبت برند لاتین -در مجموعه ثبت برند ایلیا فرایندشرایط ثبت برند لاتین به صورت تخصصی انجام میگردد.

هزینه تعیین اسم شرکت و برند

به منظور پاسخگویی به نیاز همه اقشار بثبت ایلیا دسته ای از خدمات مرتبط با ثبت شرکت را ارائه می کند تا با هزینه بسیار کمتر از هزینه کل فرایند ثبت یک شرکت به متقاضیان خود کمک کند تابه مقصود خود برسند . این خدمات مشاوره و تعیین اسم شرکت و برند می باشد که با اقل هزینه انجام می گردد.

ثبت برند آنلاین

ثبت برند آنلاین - در مجموعه ثبت ایلیا فرایند ثبت برند به صورت انلاین محیا است در صورتی که زمان و مسیر جهت مراجعه به مجموعه ثبت ایلیا برای شما دوستان عزیز

شرایط ثبت برند لباس

شرایط ثبت برند لباس -در مجموعه ثبت برند ایلیا فرایندشرایط ثبت برند لباس به صورت تخصصی انجام میگردد.

هنر برندینگ

اثر گذارترین مفهوم در بازاریابی،داشتن کلمه ای در ذهن مشتریان است و یا همان ثبت برند می باشد

انواع اعتراض به اظهارنامه ثبت برند

انواع اعتراض به اظهارنامه ثبت برند و علامت تجاری - ممکن است معترض ادعای حق مالکیت نسبت به علامتی که اظهارنامه ثبت آن تسلیم مرجع ثبت و آگهی شده است، داشته باشد یا این که اعتراض معترض مبنی بر ادعای داشتن برخی حقوق، غیراز مالکیت نسبت به علامتی باشد.

لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

امتیار خود را ثبت کنید
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
توضیحات چقدر جستجو و سوال پرسش و پاسخ مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟