لوگو سفید ایلیا
صفحه اصلی انتخاب نام شرکت و برند خدمات ما
ثبت شرکت ثبت برند ثبت تغییرات شرکت اقدامات پس از ثبت شرکت ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع رتبه بندی(گرید) شرکت ها
درباره ما
حقوق مالکیت برند ایلیا اساسنامه ثبت ایلیا اعضای هیئت مدیره ایلیا منشور اخلاقی ثبت ایلیا تاریخچه ایلیا همکاران ایلیا محیط کار ایلیا کاتالوگ ایلیا
ارتباط با ما تور مجازی ایلیا

ثبت علامت تجاری در کرج


(لازم به ذکر است کلیه فرایند ثبت علامت تجاری در کرج ، ثبت برند در کرج ، ثبت لوگو و آرم و نشان تجاری در کلیه واحد های ثبتی استان البرز کرج اعم از واحد ثبت نظرآباد ، ثبت هشتگرد ، ثبت اشتهارد ، ثبت طالقان و واحد ثبتی کرج به صورت تخصصی و با کمترین هزینه و ارزان و سریعترین زمان انجام و ثبت می گردد.)

علامت تجاری علامت متمایز کننده کالاهای یک شرکت از سایر شرکتهاو موسسات است. البته در علائم مرکب ممکن است در اجزا دو علامت مرکب از یک کلمه مشابه استفاده شده باشد و اجزای دیگر یکسان و مشابه نباشند به نحوی که جزء مشترک و مشابه دو علامت میان صاحبان آنها موجبات اختلاف و دعوی را فراهم سازد.
شایان ذکر است که با توجه به جدول طبقه بندی کالا هرگاه برای نوعی کالای مشخص علامتی از طبقه ای خاص استفاده شود شخص دیگری که پس از انتخاب علامت مذکور بخواهد برای کالای خود از نوع مشابه از طبقه مزبور و از همان علامت قبلی استفاده کند با ممنوعیت استفاده و ثبت علامت مواجه خواهد شد. البته اختیار علامتی که از طرف اشخاص دیگر برای اجناس معین به کار رفته است برای محصولاتی که کاملا متفاوت باشند، جایز شمرده می شود مشروط بر اینکه ایجاد شبهه برای مصرف کننده نکند. سوالی که اینجا مطرح می شود این است که آیا می توان علامت ثبت شده ای را برای کالاهایی در طبقه ای غیر از طبقه علامت ثبت شده، مورد تقاضای ثبت قرار داد؟
با توجه به بند (و) ماده ی ۳۲ قانون ۸۶، اگر علامت ثبت شده ی قبلی، مشهور شده باشد وبین این دو علامت، عرفا ارتباطی وجود داشته باشد که به منافع مالک علامت قبلی الطمه بزند، علامت قابل ثبت نیست. علاوه بر این اگر حقی از طریق استفاده ی مستمر( بدون ثبت علامت هم برای کسی به وجود آمده باشد، تقاضای ثبت نسبت به چنین علامتی هم نباید مورد پذیرش قرار گیرد. در بند ۱ ماده ۶ مکرر کنوانسیون پاریس نیز حمایت از علائم مشهور را ذکر کرده است. در قانون ۴ ژانویه ۱۹۹۱ فرانسه ذکر شده که استفاده از یک علامت مشهور برای محصولات یا خدماتی، غیر از آنچه که علامت جهت پوشش آنها به ثبت رسیده ( از طبقاتی دیگر)، در صورتی که به صاحب اصلی علامت صدمه و زیان وارد سازد یا بهره برداری از آن توجیه منطقی نداشته باشد، برای جاعل مسئولیت مدنی به دنبال دارد. [۴، ص ۱۱۳(
برای تشخیص جدید بودن علامت، معمولا در ادارات ثبت دفاتری تنظیم می شود که علامات به ترتیب حروف الفبا در آن نوشته میشوند و در موقع انتخاب علامتی به آن دفاتر مراجعه می شود تا معلوم شود که علامت سابقه استعمال دارد یا آن که شبیه به علامت دیگری نیست ولی تشخیص این شباهت اغلب مشکل است.

۲- ابتکاری بودن علامت تجاری

از خصوصیات دیگر علامت تجارتی، ابتکاری بودن آن است؛ یعنی علامت تجاری باید توام با طراحی و ظرایف شکلی باشد. اگر علامت ساده باشد و با خود جنس اشتباه شود، از محصول عرضه شده در بازار حمایت نمی کند و آثار خوب تجارتی یک علامت ابتکاری را در بر نمی گیرد. به کار بردن اسامی عام، خطوط هندسی، رنگ های عادی و نیز انتخاب ارقام که نشانگر کیفیت جنس باشد جنبه ابتکاری ندارد ولی اگر ارقام مورد استفاده با نوع کالا متمایز باشد برای استفاده به عنوان علامت خالی از اشکال خواهد بود. (مانند: عطر شماره ۱۱۴) ولی انتخاب ارقام ۳۰ یا ۴۰ یا ۵۰ برای روغن موتور، چون شاید به نظر مشتری حاکی از کیفیت جنس یا درجه ی غلظت آن باشد، جایز نیست. حروف، لفاف و ظروف اجناس نیز می توانند به عنوان علامت انتخاب شوند.
تشخیص جنبه ی ابتکاری بودن علامت بسته به نظر قاضی است مثلا در مورد انتخاب اسم عام کالا به زبان های بیگانه مانند کلمه «تی» برای چای باید دید نام مزبور تا چه حد در کشور معروفیت دارد تا بتوان آن را به عنوان علامت انتخاب نمود.

3 - عدم ایجاد اشتباه در نظر مشتری

علامت تجارتی نباید طوری ترسیم گردد که در نظر مشتری ایجاد اشتباه کرده و وی را در تشخیص و تمیز علائم تجارتی دیگر که قدری با هم مشابهت دارند دچار سردرگمی و انتخاب نادرست کند. ایجاد اشتباه در نظر مشتری گاه ممکن است با انتخاب نام منطقه ای خاص به عنوان علامت تجارتی برای کالایی مشخص که در اصل بین کالا و آن منطقه ارتباطی وجود ندارد صورت پذیرد به نحوی که مصرف کننده به تصور اینکه کالا متعلق به آن منطقه است راجع به نوع مبدا جنس دچار اشتباه شده و در انتخاب و خرید کالا گمراه گردد.

۴- قابلیت نقل و انتقال علامت تجاری

با توجه به ماده ۴۸ قانون ۸۶ مستفاد می شود که علامت تجارتی قابل انتقال است. اما برای آن که این انتقال نسبت به اشخاص ثالث معتبر تلقی گردد، نحوه انتقال علامت ازصاحب قبلی به صاحب جدید باید به ثبت برسد و توسط اداره ی مالکیت صنعتی آگهی شود.
طبق بند ۱ ماده ی ۶ کنوانسیون پاریس «اگر به موجب مقررات مربوط به یکی از کشورهای اتحادیه واگذاری علامتی، موقعی معتبر باشد که با واگذاری موسسه یا سرمایه تجارتی که علامت به آن تعلق دارد، همراه باشد برای اینکه اعتبار آن محرز گردد کافی است که آن قسمت از موسسه یا سرمایه تجارتی که در مملکت مذکور واقع است با حق انحصاری تولید یا فروش محصولات مربوطه تحت علامت واگذار شده به انتقال گیرنده واگذار گردد.»
در اینصورت، مالک علامت تجاری کماکان مالک آن باقی میماند و فقط موافقت خود را در باره استفاده از علامت تجاری توسط یک یا چند شرکت ثالث اعلام می کند. این کار معمولا در مقابل پرداخت حق الامتياز انجام می شود و شامل رضایت مالک علامت تجاری است که معمولا در یک موافقت نامه اجازه بهره برداری قید میشود. بسته به ماهیت موافقت نامه دهنده اجازه بهره برداری، کمی کنترل بر گیرنده اجازه استفاده اعمال می کند تا تضمین شود کیفیت موردنظر حفظ می شود.
در عمل، اجازههای بهره برداری از علامت تجاری در چارچوب موافقت نامه های بهره برداری جامع تر تفویض می شوند، از قبیل موافقت نامه های نمایندگی یا موافقت نامه های شامل تفویض اجازه بهره برداری از سایر حقوق مالکیت معنوی مانند اختراعات، دانش فنی و میزان خاصی از معاضدت های فنی برای تولید محصول خاص.
طبق ماده ۱۳۸ آیین نامه قانون ۸۶ مالک علامت مکلف است هرنوع تغییر راجع به اسم، نشانی، تابعیت و اقامتگاه با اعطاء اجازه ی بهره برداری از علامت یا انتقال و یا اعراض از علامت ثبت شده را کتبا و همراه با مدارک مربوط جهت ثبت در سوابق به مرجع ثبت اعلام نماید. اعمال این تغییرات با رعایت مقررات قانون و این آیین نامه خواهد بود و طبق ماده ۱۳۹ هرگونه انتقال مالکیت علامت ثبت شده باید در مرجع ثبت به ثبت برسد.

جدول مقایسه فرایند ثبت علامت تجاری توسط مجتمع ثبتی ایلیا و متقاضی ثبت علامت تجاری در کرج

اقدامات لازم در فرایند ثبت
فرایند ثبت توسط مجتمع ثبتی ایلیا انجام شود
فرایند ثبت علامت تجاری توسط متقاضی انجام شود

ثبت نام اینترنتی در سامانه

کارشناسان متخصص اقدام به ثبت نام میکنند

در صورتی که نتوانی اطلاعات درخواستی را به صورت صحیح وارد نمایید ممکن است اظهارنامه شما رد شود.

پیگیری سامانه ای

کارشناسان در مدت 2ماه کاری که برای ثبت لازم است تمامی پیگیری های لازم را انجام میدهد

تقریبا 2ماه کاری زمان لازم است

حیاتی ترین قسمت ثبت رفع نقض آن میباشد

کارشناسان مجرب مجتمع ثبتی ایلیا اقدام به رفع نقص میکنند.

باید به مشاوران مجرب در این زمینه مراجعه نمایید.

آگهی اولیه صادر میشود

مدارک لازم را به اطلاع موکل میرساند و در جهت تکمیل آن راهنمایی میکند

ممکن است اطلاعی از مدارک نداشته باشید

انتشار روزنامه رسمی اولیه

بعد از صدور آگهی اقدام به ثبت نام می کند.

متقاضی ثبت باید حضورا برای دریافت روزنامه مراجعه نماید

پیگری اینترنتی

پیگیری ها سامانه ای از طریق کارشناسان انجام میشود

پیگیری های حضوری باید انجام شود.

اعلام هزینه

در صورت عدم نقص هزینه های لازم پرداخت میشود

هزینه های اعلام شده واریز مینمایید

انتشار روزنامه رسمی دوم

آگهی دوم ثبت نام میشود و انتشار می یابد

متقاضی ثبت باید حضورا برای دریافت روزنامه مراجعه نماید

تکمیل مدارک

از طریق وکیل تکمیل پرونده در اداره مالکیت صنعتی انجام میشود

به روال گذشته

پایان مراحل ثبت علامت تجاری

برای تصدیق 10 ساله انحصاری علامت تجاری مراجعه میشود

تکمیل پرونده توسط خود متقاضی و مراجعه به اداره مالکیت صنعتی

اقدامات اولیه ثبتی در ایلیا...

مسیر طی شده ی ایلیا سرشار از نام کسانی ست جای_گاهی استـوار برای سرشار از نام کسانی ست خودشان ایجاد نماید.

مشاوره آنی
ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

وکیل ثبت برند

وکیل ثبت برند ، علائم ، علامت ، اسم و نشان تجاری - در این مقاله توضیحاتی در خصوص وکیل ثبت برند و دیگر امور حقوقی و ثبتی در حوزه وکالت توضیح داده می شود.

موفقیت کسب و کار شما با ثبت برند

ثبت برند مهمترین عامل موفقیت شغلی است یرا علاوه بر انحصار امکانات دیگری نیز در اختیار مالک برند می گذارد. ثبت شرکت ایلیا در همین راستا جهت ثبت برند مشاوره

نام تجاری چیست؟

نام تجاری چیست؟ - نام تجارتی را بعضی از حقوقدانان عبارت از عنوانی دانسته اند که تحت آن عنوان تاجر شغل خود را ادامه می دهد. البته نام تجارتی ممکن است عنوان معینی باشد ولی در عرف وزیان معمول و جاری ایران از کلمه«عنوان» اسم یا نام به ذهن متبادر نخواهد شد .

روانشناسی رنگ برندها بیانگر چیست؟

روانشناسی رنگ برندها بیانگر چیست؟رنگ و تاثیر آن بر روی روحیه و روان و در کل شخصیت افراد در روانشناسی نوین مورد توجه قرار گرفته است. ترکیبات رنگی که افراد ا

بهره برداری از تابلو نام تجاری شرکت ها

بهره برداری از تابلو نام تجاری شرکت ها - درحقوق ایران حکم صریحی در زمینه نحوه بهره برداری از تابلو وجود ندارد ولی عملا صاحب تابلو برای جلب مشتری و تبلیغ آن استفاده می کند و مشخص نیست که تابلو و حقوق ناشی از آن حق مالکیت صنعتی ولو حق مالکیت صنعتی ناقص تلقی می شود یا خیر؟

نحوه ثبت برند

نحوه ثبت برند -در مجموعه ثبت برند ایلیا فرایندنحوه ثبت برند به صورت تخصصی انجام میگردد.

نشان تجاری

نشان تجاری با هدف متمایز نمودن کالاها و محصولات صنعتی و یا خدماتی مورد استفاده قرار می گیرند و موسسه ثبتی حقوقی ایلیا خدمات ثبت نشان تجاری را ارائه می دهد

واژه نامه برندینگ

از آنجایی که برندینگ مقوله نسبتاً جدیدی است و زمان زیادی نیست که وارد کشورمان شده است بسیاری از اصطلاحات آن برای مخاطبان یا حتی مالکان برند آشنا نیست.

چرا برند ثبت کنیم ؟

در جواب به سوال چرا برند ثبت کنیم ؟ باید بگوییم که ثبت برند سبب حفاظت از اسم و رسم شما در کسب و تجارتتان سبب می شود ثبت ایلیا جهت ثبت برند در کرج درکنارشما

طراحی لوگو ، آرم

طراحی لوگو ، آرم توسط دپارتمان طراحی ثبت شرکت ایلیا برای شما در اسرع وقت و مطابق سلیقه شما انجام می شود . کارگروه تخصصی طراحی و تبلیغات روبیک طراحی لوگو ، آرم ، ست اداری ، طراحی سایت سئو ، کارت ویزیت ، کاتالوگ وحتی برنامه نویسی اپلیکیشن را برای شما به انجام می رساند .

لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

امتیار خود را ثبت کنید
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
توضیحات چقدر جستجو و سوال پرسش و پاسخ مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟