لوگو سفید ایلیا
صفحه اصلی انتخاب نام شرکت و برند خدمات ما
ثبت شرکت ثبت برند ثبت تغییرات شرکت اقدامات پس از ثبت شرکت ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع رتبه بندی(گرید) شرکت ها
درباره ما
حقوق مالکیت برند ایلیا اساسنامه ثبت ایلیا اعضای هیئت مدیره ایلیا منشور اخلاقی ثبت ایلیا تاریخچه ایلیا همکاران ایلیا محیط کار ایلیا کاتالوگ ایلیا
ارتباط با ما

بازار کالاهای حاوی علائم تجاری


بازار کالاهای حاوی علائم تجاری

بازار کالاهای حاوی علائم تجاری

بازار کالاهای حاوی علائم تجاری

منفعت علامت تجاری به عنوان کاهش دهنده هزینه جستجو،مستلزم این است که تولید کننده ثبات در کیفیت را حفظ کرده باشد. در نتیجه ثبت علامت تجاری علاوه برصرفه جویی در هزینه جستجو، مشوق حفظ کیفیت از طرف تولید کننده نیز می باشد.

فرضی را در نظر بگیرید که شخص تجربه مطلوبی از برندX داشته و تصمیم می گیرد مجددا آن را خریداری کند، یا فرضی که ثالثی برندX تولید می شود. در این وضعیت مصرف کننده به جای جستجو وبررسی ویژگی همه کالاها برای شناسایی محصول شرکت مورد نظر، کافی است که برندX را شناسایی کند.

البته علامت تجاری به شرطی برای مصرف کننده ایجاد منفعت می کند که اولا جستجوی علامت ارزان تر از جستجوی ویژگی کالا باشد؛ ثانیاً تجربه های گذشته فرد پیش بینی صحیحی ازکیفیت پایدار و یکسان برخوردار باشد. بنابراین علامت تجاری اطلاعاتی را انتقال می دهد که برای مصرف کننده تضمین می کند که محصول از همان ویژگی برخوردار است که قبلا تجربه کرده ولزومی به بررسی ویژگی های برندی که قبلا آن را تجربه کرده نیست. البته به نظر می رسد که انگیزه یک شرکت برای سرمایه گذاری دریک برند(از طریق تبلیغات و....) ارتباطی با توانایی اش در حفظ کیفیت محصول داشته باشد،چرا که ثبت علائم تجاری از ویژگی خود اجرایی برخوردارند .

به این معنا که ارزش آنها وابسته به حفظ کیفیت آنهاست.پس شرکتی برای سرمایه گذاری و ایجاد علامت انگیزه دارد که قادر به حفظ کیفیت محصول خود باشد.در صورت متغیر بودن کیفیت یک علامت تجاری، مصرف کننده متوجه می شود که قادر نیست از تجربه های قبلی خود برای جستجو فعلی استفاده کند.

پس نمی توان عملکردی برای علامت تجاری قائل شد. لذا تفاوتی بین محصولی که دارای علامت تجاری است و محصولی که که علامت تجاری ندارد وجود ندارد و سرمایه ای که صرف ترویج و تبلیغ علامت شده، برگشت نخواهد داشت. به همین ترتیب شرکتی هم که از علامت تجاری قوی برخوردار است، تمایلی به پایین آوردن کیفیت محصول خود ندارد، چون به نوعی از ارزش سرمایه گذاری صاحب علامت کاسته می شود.

روشن است که منفعت علامت تجاری به عنوان کاهش دهنده هزینه جستجو، در صورتی محقق می شود که از علامت تجاری حمایت قانونی به عمل آمده باشد. ارزش علامت به جهت صرفه جویی است که در هزینه جستجو ازطریق انتقال اطلاعات و شهرتی که علامت تجاری به دست آورده ،به عمل می آید.

ایجاد چنین شهرتی مستلزم هزینه هایی است که در کیفیت محصول،تبلیغات و غیره صورت می گیرد.با شهرت علامت تجاری، منافع شرکت افزایش می یابد، چرا که از یک طرف تقاضای محصول بیشتر می شود و ازطرف دیگر به جهت هزینه جستجوی پایین تر،مصرف کننده در جستجوی محصول مشهور واطمینان خاطری که از کیفیت آن دارد، حاضر به پرداخت بهای بیشتری است.

بازار کالاهای حاوی علائم تجاری

پل ارتباطی مجتمع ایلیا

( به لبخندتان برترینیم )

شماره تماس مجتمع ثبتی ، اداری و حقوقی ایلیا

شعبه کرج: 137 32 – 026
شعبه تهران :119 55 266 – 021
سامانه ی پیامکی: 32 52 52 32
سامانه ی تخصصی ثبتی و حقوقی WWW.ELIYA.IR
پست الکترونیکی به نشانی [email protected] ELIYA.IR

اقدامات اولیه ثبتی در ایلیا...

مسیر طی شده ی ایلیا سرشار از نام کسانی ست جای_گاهی استـوار برای سرشار از نام کسانی ست خودشان ایجاد نماید.

مشاوره آنی
ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

اصل سرزمینی بودن اعتبار مارک ،علامت

اصل سرزمینی بودن اعتبار مارک ،علامت - حقوق ناشی از مارک یا علامت تجاری مانند تمام حقوق مالکیت فکری تابع اصل سرزمینی بودن است و این اصیل در این جا متضمن ابعاد متعددی است .از جمله این که حقوق ناشی از مارک یا علامت تجارتی، برای صاحب آن اصولا در قلمرو سرزمینی اثر بخش است که قدرت عمومی آن سرزمین از طریق

جبران خسارت اختراعات، علائم تجاری و طرح های صنعتی

جبران خسارت اختراعات، علائم تجاری و طرح های صنعتی - از دیگر تدابیر غیرکیفری در مواجهه با نقض حقوق مکتسبه راجع به اختراعات، علائم تجاری و طرح های صنعتی که در اختیار صاحبان موضوعات موصوف در غالب قوانین کشورها و اسناد بین المللی من جمله موافقت نامه تریپس مورد شناسایی قرار می دهند، حق مطالبه خسارات

ضرورت ثبت علامت تجاری

علامت تجاری یک از رموز موفقیت کاری شماست . چون شما را در ذهن مخاطب برجسته می کند و همین امر ضرورت ثبت علامت تجاری را نشان می دهد. ثبت شرکت ایلیا در خصوص ث

انتقال ارادی حقوق علائم، برند و علامت تجاری

انتقال ارادی قسمتی از حقوق مربوط به علائم، برند و علامت تجاری - ممکن است مالک علامت ثبت شده ، تمامی حقوق ناشی ازعلامت را به دیگری انتقال دهد یا قسمتی از حقوق ناشی از موضوع علامت را واگذار کند. در این صورت خروج موضوع مورد انتقال از مالکیت اولیۀ علامت، به صورت مشخّص در پی علامت ثبت شده در دفتر

استعلام نشان و علائم تجاری قبل از ثبت

استعلام نشان و علائم تجاری قبل از ثبت - برای استعلام برند قبل از ثبت می توان از اطلاعاتی که در سامانه اداره مالکیت صنعتی، بایگانی شده استفاده کرد و یا به .

انتقال حق مالکیت علامت یا برند تجاری

انتقال حق مالکیت علامت یا برند تجاری - انتقال حق مالکیت علامت ممکن است ارادی یا قهری باشد. یک – انتقال ارادی - صاحب علامت و یا مارک ثبت شده مالک آن محسوب می شود و مالک هر ملکی می تواند در محدودۀ قانون هر گونه تصرفی در آن بنماید. ممکن است علامت را به دیگری تملیک کند، یا اجازۀ بهره برداری از آن را به

خصیصه نسبی مارک ها و علائم

خصیصه نسبی مارک ها و علائم - یکی از خصایص اصلی حق مالکیت هر مارک و علامت تجاری وصف نسبی بودن آن است به این معنا که حقوق ناشی از مالکیت مارک محدود به موضوع یا موضوعاتی است که علامت یا مارک انتخابی آن ها را پوشش می دهد و در اظهارنامه تقدیمی به اداره ثبت علائم تجاری یا صنعتی ویا خدماتی، اظهار

حقوق و تکالیف مالک مارک یا علامت و برند تجاری

حقوق و تکالیف مالک مارک یا علامت - با توجه به این که درفرانسه قرارداد واگذاری بهره برداری از علامت، مشابه قرارداد اجاره اشیاء است، حقوق و تکالیف مالک به شرح زیر است:1. مالک حق دریافت مال الاجاره در صورت معرض بودن واگذاری حق لیسانس از مستاجر یا دارنده مجوز بهره برداری خواهد داشت.

بازار کالاهای حاوی علائم تجاری

بازار کالاهای حاوی علائم تجاری - منفعت علامت تجاری به عنوان کاهش دهنده هزینه جستجو،مستلزم این است که تولید کننده ثبات در کیفیت را حفظ کرده باشد. در نتیجه علامت تجاری علاوه برصرفه جویی در هزینه جستجو، مشوق حفظ کیفیت از طرف تولید کننده نیز می باشد.

لیست جدول طبقه بندی علامت تجاری

لیست جدول طبقه بندی علامت تجاری - در ثبت برند باید بررسی شود تا مشخص گردد هر فرد تقاضای ثبت در چه طبقه ای از 45 طبقه ای که در قوانین ثبت برند آمده را دارد.

لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

امتیار خود را ثبت کنید
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
توضیحات چقدر جستجو و سوال پرسش و پاسخ مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟