لوگو سفید ایلیا
صفحه اصلی انتخاب نام شرکت و برند خدمات ما
ثبت شرکت ثبت برند ثبت تغییرات شرکت اقدامات پس از ثبت شرکت ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع رتبه بندی(گرید) شرکت ها
درباره ما
حقوق مالکیت برند ایلیا اساسنامه ثبت ایلیا اعضای هیئت مدیره ایلیا منشور اخلاقی ثبت ایلیا تاریخچه ایلیا همکاران ایلیا محیط کار ایلیا کاتالوگ ایلیا
ارتباط با ما تور مجازی ایلیا

روانشناسی رنگ برندها بیانگر چیست؟


اینفوگرافیک: روانشناسی رنگ ها: رنگ برندها بیانگر چیست؟

رنگ و تاثیر آن بر روی روحیه و روان و در کل شخصیت افراد در روانشناسی نوین مورد توجه قرار گرفته است. ترکیبات رنگی که افراد ایجاد می کنند، نمودی از روحیه و روان آنهاست. در اینفوگرافیک این مقاله، به بررسی رنگ ها در برند و تاثیر رنگ های به کار رفته در آن بر روی کسب و کار می پردازیم.

رنگ و تاثیر آن بر روی روحیه و روان و در کل شخصیت افراد در روانشناسی نوین مورد توجه قرار گرفته است. ترکیبات رنگی که افراد ایجاد می کنند، نمودی از روحیه و روان آنهاست. در اینفوگرافیک این مقاله، به بررسی رنگ ها در برند و تاثیر رنگ های به کار رفته در آن بر روی کسب و کار می پردازیم:

روانشناسی رنگ قرمز در برند سازی

رنگ قرمز که در نشان تجاری شرکتهایی همچون ویرجین ، کوکاکولا ، ردبول و باشگاه پرسپولیس استفاده شده است، باعث افزایش فشار خون و متابولیسم بدن می شود. قرمز، نماد انرژی است و شرکت ها و مؤسسات برای تهییج مردم به تصمیم گیری های سریع، همچون «همین الان بخرید» یا «اینجا را کلیک کنید» از این رنگ استفاده می کنند. رنگ قرمز احساس شهوانی در افراد ایجاد می کند و در تبلیغات بـــه دلیل انتقال انرژی، می توان از آن برای تبلیغ نوشیدنی های انرژی زا ، بازی ها ، خودروها ، ورزش و فعالیتهای فیزیکی بالا استفاده کرد. نکته مهم اینکه امکان دیده شدن رنگ قرمز، بسیار بالا است.

مفهوم رنگ قرمز در برند سازی 
  1. رنگ قرمز کم رنگ به معنای عشق، اشتیاق و حساسیت است.
  2. رنگ صورتی معرف دوستی و تحمل و رنگی زنانه است.
  3. رنگ قرمز تیره منتقل کننده مفهوم قدرت، تصمیم جدی، خشم، رهبری، دلاوری، اشتیاق، سوء نیت و غضب است.
  4. رنگ قهوه ای ایجاد احساس ثبات می کند و رنگی مردانه است.

روانشناسی رنگ نارنجی در برند سازی

رنگ نارنجی در نشان تجاری شرکت هایی همچون سایپا، مک دونالد، خطوط هوایی الاتحاد و الخلیج دیده می شود. رنگ نارنجی انرژی رنگ قرمز و شادی رنگ زرد را همزمان در خود جای داده است. نارنجی که نماد قوت و استقامت است؛ معنای جدیت، شیدایی، شادی، خلاقیت، تصمیم، جذابیت، موفقیت، تشویق و انگیزش را منتقل می کنند.

این رنگ در چشم انسان احساس گرما را ایجاد می کند اما مانند قرمز تحریک گــــر نیست. رنگ نارنجی باعث تأمین  انرژی بیشتر، اکسیژن بیشتر برای مغز و افزایش فعالیتهای ذهنی می شود. نارنجی در ارتباط با غذای سالم، باعث افزایش اشتها می شود. خیلی خوب دیده می شود و برای جلب توجه افراد در تبلیغات و بسته بندی ها ، می توان از این رنگ استفاده کرد. مهمترین ابزارهای طراحی را بـــــه وضوح نشان می دهد و برای مواد غذایی و اسباب بازی بسیار خوب است.


مفهوم رنگ نارجی در برند سازی 

  1. رنگ نارنجی تیره ، معنای تقلب و بی اعتمادی را به همراه دارد.
  2. نارنجی – قرمز به معنای اشتیاق ، خواسته، سلطه و علاقه مندی است.
  3. رنگ طلایی ، احساس پرستیژ و کیفیت بالا را منتقل می کند.
     

روانشناسی رنگ سبز در برند سازی

رنگ سبز در نشان تجاری شرکتهای دارویی و بهداشتی و شرکتهای تولید کننده محصولات سبز دیده می شود. این رنگ، رنگ طبیعت است و در مقابل رنگ قرمز قرار می گیرد. رنگ سبز نماد رشد، توازن و هماهنگی، تازگی، حاصلخیزی، ایمنی، قدرت معالجه، ثبات، پایداری و امید است. سبز در چشم انسان ایجاد آسایش و راحتی می کند.

مفهوم رنگ سبز در برند سازی 
  1. رنگ سبز تیره ، نماد پول، جهان مالی، بانکداری و بورس و همین طور معادل واژه های جاه طلبی ، حرص و حسادت است.
  2. رنگ سبز – زرد ، احساس بیماری، ترسویی، ناسازگاری و حسادت را منتقل می کند.
  3. رنگ سبز – آبی ، بیانگر مفهوم حفاظت و معالجه است.
  4. رنگ سبز زیتونی ، نماد صلح است.

روانشناسی رنگ آبی در برند سازی

رنگ آبی در نشان تجاری سازمان هایی همچون سازمان مدیریت صنعتی، ایران خودرو، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و آب معدنی دماوند استفاده شده است و احساس عمق، ثبات، تجربه، صداقت، وفاداری، خرد، آگاهی، هوش، ایمان و اعتقاد، عظمت و هوشیاری را منتقل می کند. آبی باعث آرام شدن متابولیسم بدن می شود. برای بسته بندی و نشان تجاری شرکت های تولید کننده محصولات پاک کننده، فیلترهای تصفیه آب، مایعات تمیز کننده، نوشیدنی ها، خطوط هوایی و هواپیماها، تهویه های هوا، سفرهای دریایی و آب معدنی بسیار مناسب است. این رنگ، رنگی مردانه و مخالف رنگهای قرمز ، نارنجی و زرد است. استفاده از رنگ آبی در محصولات پیشرفته (High Tech) اشاره به دقت این محصولات دارد. آبی اشتها را از بین می برد و برای محصولات غذایی و آشپزی اصلاً مناسب نیست.

مفهوم رنگ آبی در برند سازی 

  1. رنگ آبی تیره بیانگر دانش، قدرت، یکپارچگی و اهمیت است.
  2. رنگ آبی روشن مفهوم سلامتی، معالجه، آسودگی، درک، نرمی و ملایمت را منتقل می کند.
مشاوره آنی
ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

نشان تجاری

نشان تجاری با هدف متمایز نمودن کالاها و محصولات صنعتی و یا خدماتی مورد استفاده قرار می گیرند و موسسه ثبتی حقوقی ایلیا خدمات ثبت نشان تجاری را ارائه می دهد

وکیل علائم تجاری - وکیل ثبت برند

وکیل علائم تجاری - وکیل ثبت برند - در این مقاله توضیحاتی در خصوص وکیل ثبت برند و دیگر امور حقوقی و ثبتی در حوزه وکالت توضیح داده می شود.

ثبت برند

اصل و شروع یک فعالیت اقتصادی بعد از انتخاب نوع و زمینه تجارت ، انتخاب نام برند مناسب برای آن کسب و کار و به عبارتی انتخاب نام تجاری است - حال ثبت برند تجاری ( علامت تجاری ) به دو صورت حقیقی و حقوقی به ثبت می رسند که هرکدام از آنها مدارک متفاوتی را لازم دارد همچنین هزینه ی واریزی ثبت برند متفاوت است.

نام تجاری - انتخاب نام تجاری

نام تجاری - انتخاب نام تجاری زیبا برای ثبت برند از اساسی ترین اقدامات اولیه برای ورود در بازار است. تفکر اساسی ای که در پشت نام تجاری ( برند ) قرار دارد یک استراتژی

طراحی لوگو

طراحی لوگو ، آرم توسط دپارتمان طراحی ثبت شرکت ایلیا برای شما در اسرع وقت و مطابق سلیقه شما انجام می شود . کارگروه تخصصی طراحی و تبلیغات روبیک طراحی لوگو ، آرم ، ست اداری ، طراحی سایت سئو ، کارت ویزیت ، کاتالوگ وحتی برنامه نویسی اپلیکیشن را برای شما به انجام می رساند .

شرایط ثبت برند لاتین

شرایط ثبت برند لاتین -در مجموعه ثبت برند ایلیا فرایندشرایط ثبت برند لاتین به صورت تخصصی انجام میگردد.

قدرت نام های تجاری تخصصی

نام های تجاری در اصل، علامت های غیر احساسی هستند؛ تبلیغ کنندگان با استفاده از تبلیغ سعی دارند که این علائم تجاری را به نمادهایی که برخی تداعی های ذهنی را گرد هم جمع می کند، تبدیل کنند

ثبت برند آنلاین

ثبت برند آنلاین - در مجموعه ثبت ایلیا فرایند ثبت برند به صورت انلاین محیا است در صورتی که زمان و مسیر جهت مراجعه به مجموعه ثبت ایلیا برای شما دوستان عزیز

نمونه اسم شرکت و برند

نمونه اسم شرکت و برند - نام ها و اسامی زیبا و خاص برای ثبت شرکت و برند -در صورت نیاز می توانید از طریق جدویل ذیل نامهای منتخب خود را انتخاب نمایید.

تحولات قانونی راجع به حمایت از نام تجاری در ایران

تحولات قانونی راجع به حمایت از نام تجاری در ایران - در این دوره مقرره قانونی خاصی در خصوص ثبت یا حمایت از نام تجارتی اتباع داخلی دیده نمی شود؛ مع الوصف وفق معاهده دوجانبه با دولت آلمان از نام تجاری اتباع آلمانی بدون نیاز به ثبت آن در ایران حمایت می شد. ضمن این که علیرغم فقدان نظام ثبت نام تجاری

لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

امتیار خود را ثبت کنید
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
توضیحات چقدر جستجو و سوال پرسش و پاسخ مقالات مرتبط
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید