لوگو سفید ایلیا
صفحه اصلی انتخاب نام شرکت و برند خدمات ما
ثبت شرکت ثبت برند ثبت تغییرات شرکت اقدامات پس از ثبت شرکت ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع رتبه بندی(گرید) شرکت ها
درباره ما
حقوق مالکیت برند ایلیا اساسنامه ثبت ایلیا اعضای هیئت مدیره ایلیا منشور اخلاقی ثبت ایلیا تاریخچه ایلیا همکاران ایلیا محیط کار ایلیا کاتالوگ ایلیا
ارتباط با ما تور مجازی ایلیا

روانشناسی رنگ برندها بیانگر چیست؟


اینفوگرافیک: روانشناسی رنگ ها: رنگ برندها بیانگر چیست؟

رنگ و تاثیر آن بر روی روحیه و روان و در کل شخصیت افراد در روانشناسی نوین مورد توجه قرار گرفته است. ترکیبات رنگی که افراد ایجاد می کنند، نمودی از روحیه و روان آنهاست. در اینفوگرافیک این مقاله، به بررسی رنگ ها در برند و تاثیر رنگ های به کار رفته در آن بر روی کسب و کار می پردازیم.

رنگ و تاثیر آن بر روی روحیه و روان و در کل شخصیت افراد در روانشناسی نوین مورد توجه قرار گرفته است. ترکیبات رنگی که افراد ایجاد می کنند، نمودی از روحیه و روان آنهاست. در اینفوگرافیک این مقاله، به بررسی رنگ ها در برند و تاثیر رنگ های به کار رفته در آن بر روی کسب و کار می پردازیم:

روانشناسی رنگ قرمز در برند سازی

رنگ قرمز که در نشان تجاری شرکتهایی همچون ویرجین ، کوکاکولا ، ردبول و باشگاه پرسپولیس استفاده شده است، باعث افزایش فشار خون و متابولیسم بدن می شود. قرمز، نماد انرژی است و شرکت ها و مؤسسات برای تهییج مردم به تصمیم گیری های سریع، همچون «همین الان بخرید» یا «اینجا را کلیک کنید» از این رنگ استفاده می کنند. رنگ قرمز احساس شهوانی در افراد ایجاد می کند و در تبلیغات بـــه دلیل انتقال انرژی، می توان از آن برای تبلیغ نوشیدنی های انرژی زا ، بازی ها ، خودروها ، ورزش و فعالیتهای فیزیکی بالا استفاده کرد. نکته مهم اینکه امکان دیده شدن رنگ قرمز، بسیار بالا است.

مفهوم رنگ قرمز در برند سازی 
  1. رنگ قرمز کم رنگ به معنای عشق، اشتیاق و حساسیت است.
  2. رنگ صورتی معرف دوستی و تحمل و رنگی زنانه است.
  3. رنگ قرمز تیره منتقل کننده مفهوم قدرت، تصمیم جدی، خشم، رهبری، دلاوری، اشتیاق، سوء نیت و غضب است.
  4. رنگ قهوه ای ایجاد احساس ثبات می کند و رنگی مردانه است.

روانشناسی رنگ نارنجی در برند سازی

رنگ نارنجی در نشان تجاری شرکت هایی همچون سایپا، مک دونالد، خطوط هوایی الاتحاد و الخلیج دیده می شود. رنگ نارنجی انرژی رنگ قرمز و شادی رنگ زرد را همزمان در خود جای داده است. نارنجی که نماد قوت و استقامت است؛ معنای جدیت، شیدایی، شادی، خلاقیت، تصمیم، جذابیت، موفقیت، تشویق و انگیزش را منتقل می کنند.

این رنگ در چشم انسان احساس گرما را ایجاد می کند اما مانند قرمز تحریک گــــر نیست. رنگ نارنجی باعث تأمین  انرژی بیشتر، اکسیژن بیشتر برای مغز و افزایش فعالیتهای ذهنی می شود. نارنجی در ارتباط با غذای سالم، باعث افزایش اشتها می شود. خیلی خوب دیده می شود و برای جلب توجه افراد در تبلیغات و بسته بندی ها ، می توان از این رنگ استفاده کرد. مهمترین ابزارهای طراحی را بـــــه وضوح نشان می دهد و برای مواد غذایی و اسباب بازی بسیار خوب است.


مفهوم رنگ نارجی در برند سازی 

  1. رنگ نارنجی تیره ، معنای تقلب و بی اعتمادی را به همراه دارد.
  2. نارنجی – قرمز به معنای اشتیاق ، خواسته، سلطه و علاقه مندی است.
  3. رنگ طلایی ، احساس پرستیژ و کیفیت بالا را منتقل می کند.
     

روانشناسی رنگ سبز در برند سازی

رنگ سبز در نشان تجاری شرکتهای دارویی و بهداشتی و شرکتهای تولید کننده محصولات سبز دیده می شود. این رنگ، رنگ طبیعت است و در مقابل رنگ قرمز قرار می گیرد. رنگ سبز نماد رشد، توازن و هماهنگی، تازگی، حاصلخیزی، ایمنی، قدرت معالجه، ثبات، پایداری و امید است. سبز در چشم انسان ایجاد آسایش و راحتی می کند.

مفهوم رنگ سبز در برند سازی 
  1. رنگ سبز تیره ، نماد پول، جهان مالی، بانکداری و بورس و همین طور معادل واژه های جاه طلبی ، حرص و حسادت است.
  2. رنگ سبز – زرد ، احساس بیماری، ترسویی، ناسازگاری و حسادت را منتقل می کند.
  3. رنگ سبز – آبی ، بیانگر مفهوم حفاظت و معالجه است.
  4. رنگ سبز زیتونی ، نماد صلح است.

روانشناسی رنگ آبی در برند سازی

رنگ آبی در نشان تجاری سازمان هایی همچون سازمان مدیریت صنعتی، ایران خودرو، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و آب معدنی دماوند استفاده شده است و احساس عمق، ثبات، تجربه، صداقت، وفاداری، خرد، آگاهی، هوش، ایمان و اعتقاد، عظمت و هوشیاری را منتقل می کند. آبی باعث آرام شدن متابولیسم بدن می شود. برای بسته بندی و نشان تجاری شرکت های تولید کننده محصولات پاک کننده، فیلترهای تصفیه آب، مایعات تمیز کننده، نوشیدنی ها، خطوط هوایی و هواپیماها، تهویه های هوا، سفرهای دریایی و آب معدنی بسیار مناسب است. این رنگ، رنگی مردانه و مخالف رنگهای قرمز ، نارنجی و زرد است. استفاده از رنگ آبی در محصولات پیشرفته (High Tech) اشاره به دقت این محصولات دارد. آبی اشتها را از بین می برد و برای محصولات غذایی و آشپزی اصلاً مناسب نیست.

مفهوم رنگ آبی در برند سازی 

  1. رنگ آبی تیره بیانگر دانش، قدرت، یکپارچگی و اهمیت است.
  2. رنگ آبی روشن مفهوم سلامتی، معالجه، آسودگی، درک، نرمی و ملایمت را منتقل می کند.
مشاوره آنی
ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

مدارک و مدت زمان لازم برای ثبت برند

برای اینکه بتوانیم ثبت برند خود را انجام دهیم باید در ابتدا از مدارک لازم برای ثبت برند اطلاع داشته باشیم. همچنین برای خیلی ها سوال است مدت زمان لازم برای ثبت برند چقدر است؟

ارزانترین ثبت برند

برای رسیدن به اینکه ارزانترین ثبت برند را چه موسسه ای انجام می دهد باید از مراحل و هزینه هر مرحله از ثبت برند با خواندن این مقاله مطلع شوید ثبت ایلیا ...

وین وین - وین_وین

وین وین - وین_وین : در عرصه کسب و کار امروزی که کمبود بودجه سایه سنگین خود را بر روی کسب و کار پهن کرده است همه ما به دنبال یک ناجی هستیم ! #وین_وین ناجی کسب و کار هاست ، که با شگفتانه های خود به رشد کسب و کار شما کمک می کند ! شما می توانید همین حالا از #وین_وین استفاده نمایید

هنر برندینگ

اثر گذارترین مفهوم در بازاریابی،داشتن کلمه ای در ذهن مشتریان است و یا همان ثبت برند می باشد

استعلام آنلاین برند

استعلام آنلاین برند و علامت تجاری

استعلام برند قبل از ثبت

استعلام برند قبل از ثبت - استعلام نام برند - شما از این پس میتوانید با مراجعه به سامانه استعلام برند و علائم تجاری فرایند استعلامات نام تجاری خود را انجام دهید.

ثبت برند

اصل و شروع یک فعالیت اقتصادی بعد از انتخاب نوع و زمینه تجارت ، انتخاب نام برند مناسب برای آن کسب و کار و به عبارتی انتخاب نام تجاری است - حال ثبت برند تجاری ( علامت تجاری ) به دو صورت حقیقی و حقوقی به ثبت می رسند که هرکدام از آنها مدارک متفاوتی را لازم دارد همچنین هزینه ی واریزی ثبت برند متفاوت است.

ثبت برند آنلاین

ثبت برند آنلاین - در مجموعه ثبت ایلیا فرایند ثبت برند به صورت انلاین محیا است در صورتی که زمان و مسیر جهت مراجعه به مجموعه ثبت ایلیا برای شما دوستان عزیز

برند چیست؟

برند چیست؟ - تعریف برند - محبوبیت برند عبارت است از میزان علاقه ای که مصرف کننده در قیاس با دیگر رقبا نسبت به برند ابرازمی دارد.هویت تجاری به روشهای گوناگون توسط مشتریان تجربه و مورد شناسائی قرار می گیرد، که از آن جمله می توان به محصولات ،بسته بندی، قیمت، شیوه های ترویج ، و نیروهای فروش، اشاره نمود.

هزینه تعیین اسم شرکت و برند

به منظور پاسخگویی به نیاز همه اقشار بثبت ایلیا دسته ای از خدمات مرتبط با ثبت شرکت را ارائه می کند تا با هزینه بسیار کمتر از هزینه کل فرایند ثبت یک شرکت به متقاضیان خود کمک کند تابه مقصود خود برسند . این خدمات مشاوره و تعیین اسم شرکت و برند می باشد که با اقل هزینه انجام می گردد.

لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

امتیار خود را ثبت کنید
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
توضیحات چقدر جستجو و سوال پرسش و پاسخ مقالات مرتبط
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید