• شرایط ثبت برند در همدان

ثبت برند نمایانگر علامت  یا نشانی است که متشکل از رنگ ها ونقش ها و تصاویری است که متفاوت از بقیه برندها ساخته میشود و برای تمایز و تشخیص محصولات و خدمات به کار گرفته میشود. تاریخچه برند به زمان های باستان برمیگردد اما در این مدت طی شده این آرم ونشان به مرور تغییر کرده ، به سیستم های امروزی برای ثبت و تجارت بدل شده است.  این رویه ثبت به تمامی مصرف کنندگان کمک میکند که از خدمات و کالای مورد نظر خودشان با آرم ونشان مخصوص استفاده کنند. متقاضیان ثبت برند باید به این موضوع نیز توجه داشته باشند که زمان استفاده انحصاری ثبت یک برند وعلامت به مدت 10 سال است اما لازم به تذکر است که این مدت را میتوان تمدید کرد. و باز مجدد از آن استفاده کرد. عزیزان صاحب برند در همدان بدانند که  تمامی واژه های آرم تجاری، علامت تجاری، نشان تجاری و علائم تجاری هم معنی با برند می باشد و چنانچه قصد به ثبت رساندن هریک از این موارد را دارید باید  مراحل ذیل را انجام دهید.جهت مشاوره ثبت برند  و علامت تجاری  درهمدان شما می توانید با کارشناسان مجتمع ثبت ایلیا تماس حاصل نمایید

مدارک لازم جهت ثبت برند در همدان

لازم به ذکر است که برندها به دو صورت حقیقی و حقوقی میتوانند به ثبت برسند که موارد لازم برای هر کدام از ان ها متفاوت می باشد.

مدارک اشخاص حقیقی :

  • کپی مدارک شناسایی متقاضی ( کپی کارت ملی و شناسنامه)
  • کپی پروانه کسب متقاضی
  • ارائه یک نمونه از برند درخواستی در اندازه 6*6
  • در صورتی که قصد دارید برند ثبتی خود را به زبان لاتین ثبت نمایید دارا بودن کارت بازرگانی الزامی است.

مدارک اشخاص حقوقی یا ثبت برند شرکت :

  • کپی تمامی مدارک ثبت شرکت  ( آگهی تاسیس ، روزنامه تاسیس و تمامی تغییرات مربوط به شرکت)
  • مجوزهای لازم اعم از جواز تاسیس ، جواز صنایع یا بهره برداری ، و مدارکی دلیل بر اینکه مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره مشغول به کار می باشند.
  • مدارک شناسایی مدیرعامل ( کپی کارت ملی و شناسنامه)

مراحل ثبت برند توسط متقاضیان و توسط مجتمع ثبتی ایلیا

ما خدمتگزاران ایلیا سعی کرده ایم مراحل ثبت برند در همدان را به زبان ساده و روان برای شما به دو روش توضیح دهیم:

ثبت برند توسط متقاضی

در وهله اول باید به سایت اداره مالکیت صنعتی مراجعه کنید و باانتخاب گزینه ثبت اظهارنامه الکترونیکی شروع به کامل کردن این اظهارنامه نمایید. توجه داشته باشید که تهیه و تدوین این اظهارنامه نیازمند تجربه تخصص و دقت است.

در مراحل بعدی اطلاعات شخصیت حقوقی یا حقیقی را  کامل داشته باشید و به این نکته توجه کنید  که کالای انتخاب شده شما باید به مجوزی که قصد دارید ارائه دهید انتخاب شود و در صورتی که اطلاعات کافی در رابطه با طبقات کالاها ندارید باید از اطلاعات اشخاص متخصص یاری بخواهید در مرحله بعدی مدارک مورد احتیاج باید از طریق همین سامانه ارسال شود.

بعد از  آن نوبت میرسد به هزینه های مورد نیاز ثبت برند که باید اینترنتی واریز شود.هزینه ثبت برند مشخص نمی باشد و بستگی به محصول مورد تقاضا و طبق بندی آن دارد.

بعد از کامل کردن تمامی مراحل ذکر شده  پرونده شما از طریق سامانه اداره ثبت مالکیت صنعتی به کارتابل کارشناسان این اداره ارسال و بررسی میشود. بعد از  بررسی های کارشناس اداره ظرف مدت دو الی سه ماه کاری نتیجه ثبت برند یا نقص آن اعلام میشود و در صورت نقص باید برای رفع  آن اقدام نمایید.

بعد از انتشار اگهی تقاضای ثبت علامت تجاری باید روزنامه ثبت تقاضای  علامت را ثبت نام  کنیم.پیش از هر اقدامی نسبت به ثبت برند خود استعلام برندرا جهت اطمینان بیشتر  از سامانه استعلام برند و علامت تجاری انجام دهید.

ثبت برند توسط مجتمع ثبتی ایلیا

در مرحله اول کارشناسان و مشاوران ثبت شرکت ایلیا تمامی اطلاعاتی که احتیاج دارید را در اختیارتان میگذارند در مرحله بعد باید مدارک اعلامی که کارشناسان ایلیا به شما اعلام میدارند را تهیه کنید و در اختیار آنها بگذارید. با توجه به نیاز متقاضیان و مجوز آن ها طبقات کالا مشخص شده و در سامانه ثبت علامت تجاری ثبت گردد.

در صورتی که پرونده ثبتی شما دچار نقص یا کمبود مدارک باشد کارشناسن ما  اقدام به رفع نقص به صورت کاملا تخصصی می نمایند.

بعد از انتشار آگهی تقاضای ثبت علامت ، آنها اقدام به ثبت نام در روزنامه رسمی مینمایند و بعد از آن مراحل تشکیل پرونده  ثبت علامت تجاری  در همدان توسط وکلای مجتمع ثبتی ایلیا پیگیری می گردد و در آخر آگهی انحصاری استفاده 10 ساله به نام شما صادر میشود.(هر برند تا 10 سال فقط در انحصار شخص باقی میماند اما لازم به ذکر است این مدت تمدید پذیر نیز هست).در صورتی که ثبت برند را به موسسه ایلیا واگذار نمایید ، وکیل ثبت برند و علامت تجاری کلیه مراحل ثبت برند در ایلام را برای شما به انجام می رساند

ثبت اضافه کالا و طبقه برند در استان همدان

با وارد شدن به سامانه ثبت علامت تجاری و انتخاب گزینه ثبت اظهارنامه افزایش کالا و طبقه شروع به تکمیل و تدوین این اظهارنامه می نمایید تمامی مراحل ثبت افزایش کالای یک برند تجاری همانند ثبت آن می باشد با این تفاوت که اظهارنامه سابق شما در اداره مالکیت صنعتی موجود می باشد.

باارسال این اظهارنامه کارشناسان اداره مالکیت صنعتی به بررسی پرونده می پردازند و چنانچه مورد تایید باشید با پرداخت هزینه های اضافه طبقات آگهی ان انتشار می یابد.

طبقه بندی های علامت تجاری چگونه است؟

مصنوعات نساجی

فلزات و مصنوعات فلزی

اسباب بازی و لوازم ورزش

صنایع و محصولات شیمیایی

مواد غذایی و محصولات کشاورزی

دستگاه و لوازم و آلات فنی و علمی و صنعتی

مصنوعات و اشیاء ساخته شده از مواد مختلف

سایر موارد

ثبت علامت تجاری درهمدان

علامت تجاری به دو شکل (علامت جمعی و نام تجاری) نیز خوانده میشود. در ادبیات حقوقی به هر شکل و نشانی که باعث تمایز  کالا و خدمات تولید کنندگان از یکدیگر شود علامت تجاری میگویند. علامت تجاری یک نشان است که درج آن در اظهارنامه ضروری است. و خصوصیات نشانگر آن محصول را مشخص می کند و نام تجاری تعیین کننده شخص حقیقی یا حقوقی صاحب علامت است.

ثبت لوگو و آرم و علائم تجاری درهمدان

به طرح گرافیکی که متشکل از اشکال هندسی ، حروف و یا دست نوشته هامی باشد  لوگو می گویند. این اشکال به صورت خاصی کنار هم قرار گرفته شده اند و می بایست با دیگر علائم تجاری متفاوت باشند. شما میتوانید به منظور کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص ثبت آرم و لوگو و ثبت شرکت در همدان با کارشناسان مجتمع ثبتی ایلیا در تماس باشید.دفتر ثبت برند همان اداره مالکیت صنعتی است که مرجع ثبت برند و علامت تجاری در کلیه شهرهای ایران می باشد

ثبت برند مادرید و ثبت برند بین المللی 

اگر بخواهیم که علامت تجاری ما در یک یا چند کشور غیر از کشور خودمان نیز مورد حمایت باشد و از سوء استفاده از آن جلوگیری کنیم می‌بایست علامت خود را به صورت بین المللی ثبت نماییم.  برای اقدام نسبت به ثبت بین المللی و دریافت حمایت سایر کشورها از علامت تجاری، لازم نیست که به طور جداگانه در هر یک از کشورهای مورد نظر اقدام به ثبت نماییم و ثبت در یکی از کشورهای تحت موافقتنامه و پروتکل مادرید برای دریافت حمایت بقیه کشورهای مورد نظر یا همه کشورهای تحت پروتکل کفایت می کند. هر شخص می تواند در هر کدام از کشورهای تحت این پروتکل که به نحوی با آن کشور مرتبط باشد ( از نظر ملیت، اقامت در آن کشور، اقامت شرکت یا بنگاه صنعتی یا تجاری در آن کشور) متقاضی ثبت علامت تجاری خود به صورت بین المللی در آن کشور گردد بدین معنی که ابتدا برند خود را به صورت داخلی به  ثبت رسانده  و سپس برای ثبت برند به صورت بین المللی تحت سیستم مادرید در کشورهای مورد نظر  خود میتواند اقدام نماید.

خرید و فروش برند یا علامت تجاری

 همانطور که تا اینجا گفته شد ، ثبت  برند و علامت تجاری مستلزم فراهم آوردن شرایط و رعایت مقررات و طی کردن مراحلی است که برخی از متقاضیان ثبت برند با توجه به آنها ترجیح می دهند به جای فرآیند ثبت نسبت به خرید برند آماده مبادرت کنند چرا که برخی از افراد یا مجموعه‌ها برای تبلیغ و استفاده از برند تعجیل دارند و این در حالی است که پروسه اداری ثبت برند زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد در صورتی که خرید و انتقال برند آماده به سرعت و تنها با حضور طرفین معامله یعنی فروشنده و خریدار در دفترخانه ثبت اسناد رسمی امکان‌پذیر است. مجتمع ثبت ایلیا در زمینه خرید و فروش برند و علامت تجاری نیز می تواند راهنمای شما باشد. مجتمع ثبت ایلیا همچنین خدماتی مانند نمونه اسم برند و علامت تجاری ، پیشنهاد نام برند و علامت تجاری و طراحی برند و علامت تجاری ( لوگو) را نیز براساس آخرین قوانین ثبت برند و علامت تجاری در همدان ارائه می دهد. 

واژگان مرتبط با ثبت برند در همدان
  • ثبت علامت تجاری در همدان
  • ثبت برند در همدان
  • ثبت لوگو و نام تجاری در همدان
  • ثبت اسم تجاری در همدان